نوشته شده توسط : نسترن

 دریافت پاسپورت جزء مهم ترین اهداف افراد در مهاجرت به سایر کشورها می باشد. اما مدت زمان دریافت پاسپورت کشورها متفاوت است که باید افراد قبل از مهاجرت، با قوانین اخذ پاسپورت کشورها آشنا شوند تا بتوانند مقصدی را با توجه به شرایط شان انتخاب نمایند

مزایای داشتن پاسپورت دوم

داشتن پاسپورت دوم برای ایرانیان می تواند آپشن مهم و کاربردی محسوب شود. زیرا با توجه به تحریم ایران، سفر به سایر کشورها سختی هایی دارد که اگر شما پاسپورت کشور دیگری را داشته باشید؛ امکان سفر به سایر کشورها را می توانید به آسانی تجربه نمایید.

علاوه بر آن، با داشتن پاسپورت کشور دوم می توانید از خدمات شهروندی آن کشور نیز بهره مند شوید. 

به عنوان مثال، یکی از مزایای داشتن پاسپورت دوم این است که قادر خواهید بود به راحتی حساب بانکی افتتاح نمایید و برای همسر و فرزندان تان نیز اقامت آن کشور را اخذ کنید.

ارزان ترین کشورها برای دریافت پاسپورت

راحت ترین و ارزان ترین کشورها برای گرفتن پاسپورت عبارت اند از:

گرفتن پاسپورت از کشور مکزیک

اولین کشوری که می توان با دریافت پاسپورت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا سفر کرد؛ پاسپورت کشور مکزیک می باشد.

برای دریافت پاسپورت کشور مکزیک راه های زیادی وجود دارد اما به طور کلی تقریبا 5 سال زمان میبرد تا بتوانید به پاسپورت این کشور دست پیدا نمایید و با آن می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن، بدون داشتن ویزا سفر نمایید.

اخذ پاسپورت ترکیه


 

دریافت شهروندی ترکیه یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های دریافت پاسپورت دوم می باشد. شما با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار می توانید در مدت زمان 3 ماه پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

با اخذ پاسپورت ترکیه می توانید به 70 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر نمایید.

دریافت پاسپورت کشور گرجستان

سومین کشوری که می توان به عنوان ارزان ترین کشور برای دریافت پاسپورت از آن یاد کرد؛ کشور گرجستان می باشد. شما با 125 هزار یورو می توانید شهروندی کشور گرجستان را دریافت نمایید. مدت زمان دریافت پاسپورت گرجستان نهایتاً 6 ماه می باشد.

دریافت پاسپورت قبرس

از دیگر کشورهایی که می توانید پاسپورت دوم آن را دریافت نمایید؛ قبرس می باشد. شما با 2 میلیون یورو قادر خواهید بود 14 امین پاسپورت قوی دنیا را دریافت کرده و با آن به راحتی به سایر کشورها سفر نمایید.

دریافت پاسپورت گرانادا

برای پاسپورت گرانادا نیز می توانید با خرید ملکی به مبلغ 350 هزار دلار، آن را اخذ نمایید که البته دقت کنید با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار، می توانید در کشور ترکیه سرمایه گذاری کرده و تابعیت ترکیه را کسب نمایید.

دریافت پاسپورت یونان

یکی دیگر از کشورهایی که می توانید از طریق آن به راحتی به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر نمایید، پاسپورت کشور یونان می باشد که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار یورو می­توانید آن را به دست آورید.

بهترین کشور برای گرفتن پاسپورت دوم

از بین کشورهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم؛ می توانیم اخذ پاسپورت ترکیه را به عنوان ارزان ترین کشور به شما پیشنهاد دهیم. زیرا با سرمایه گذاری با مبلغی مناسب، می توانید ملکی ایده آل را تهیه کنید. علاوه بر آن، با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به ایران، قادر خواهید بود تا به راحتی بین 2 کشور در رفت و آمد باشید. 

طبق توافق آتاتورک و رضا شاه، تمامی ایرانیان می توانند بدون داشتن ویزا به کشور ترکیه سفر نمایند و همین موضوع به عنوان آپشنی منحصر به فرد برای دریافت شهروندی ترکیه محسوب می­شود. زیرا شما بدون ویزا می­توانید به مدت 89 روز در این کشور سکونت داشته باشید.

همچنین یکی از راه های اقامتی، اقامت با اجاره خانه است. شما می توانید برای یک سال خانه ای را اجاره کرده و بعد از بررسی کامل شرایط این کشور، اقدام به خرید ملک و اخد پاسپورت ترکیه نمایید.

منبع:

https://vazeh.com/n16036886/%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به لحاظ مسافت جغرافیایی با ایران، هر ساله این کشور توریست های زیادی را از ایرانیان پذیرا بوده و همین طور در بعد مهاجرتی نیز، مهاجرت به ترکیه در میان ایرانیان، رواج زیادی دارد. تشابهات فرهنگی، شرایط اقتصادی، شرایط اجتماعی و …؛ همگی باعث شده اند که آن دسته از ایرانیانی که مایل به مهاجرت و اقامت در یک کشور دیگر هستند، ترکیه را به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی خود در میان گزینه ها داشته باشند. البته در این میان شناخت این که بهترین شهر ترکیه برای زندگی کدام هستند و سطح رفاه مورد نظر و شرایط زندگی مطلوب را در کدام یک از این شهرها بهتر می توان جستجو کرد، از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره به اطلاعات بیشتری بپردازیم.

 

 

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه نیز مانند ایران در جایگاه استراتژیکی در نقشه جهان قرار گرفته است. این کشور در میان 6 کشور آسیایی دیگر قرار داشته و 2 کشور اروپایی نیز همسایه آن هستند. اگر به مرزهای ترکیه نگاه کنیم، طولانی ترین مرز آن را باید مرز این کشور با کشور سوریه بدانیم. همین طور سایر همسایگان آن، ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، یونان، بلغارستان و عراق هستند.

 

دریاهایی نیز که با خشکی ترکیه در ارتباط هستند، دریای سرخ، دریای اژه، مدیترانه و مرمره می باشند. همان طور که مشاهده می کنید ترکیه یکی از پل های اصلی ارتباط میان اروپا و آسیا بوده و از این جهت بود که آن را یک کشور کاملا استراتژیک نامیدیم.

 

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی کدامند؟

اگر چه شما ممکن است سلیقه و هدف از پیش تعیین شده ای برای زندگی در کشور ترکیه داشته باشید؛ اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته و با توجه به امکانات رفاهی و تجمع مراکز تفریحی، آموزشی، مراکز خرید و …، بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی به شرح زیر هستند:

 

آنکارا

استانبول

ازمیر

آنتالیا

آلانیا

کاپادوکیا

بیشتر مردمی که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند، ترجیح به زندگی در شهرهایی چون استانبول یا آنکارا دارند. این دو شهر به عنوان مراکز اقتصادی کشور ترکیه شناخته شده و از این جهت برای زندگی ترجیح داده می شوند. با این همه شهرهایی چون آلانیا و ازمیر نیز برای سپری کردن زندگی با هزینه های کمتر، مناسب هستند. به این شکل در صورتی که می خواهید هزینه های جاری تهیه مسکن، خریدهای روزمره و … در کشور ترکیه برای شما ارزان تر تمام شود، سایر شهرها به جز استانبول، آنکارا و آنتالیا، مناسب تر خواهند بود.

 

شهر آیدین از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

همین طور در صورتی که زندگی در حومه شهرها را انتخاب کرده باشید، هزینه مسکن به شکلی قابل توجه با کاهش همراه خواهد بود.

 

شهر استانبول

استانبول که در زبان ترکی Istanbul نوشته می شود، در بخش شمال غربی کشور ترکیه قرار گرفته است و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور به حساب می آید. در آخرین سرشماری، جمعیت استانبول، بیش از 15 میلیون نفر برآورد شده است. در بخش شمالی این شهر، به دریای سیاه می رسیم و در بخش جنوبی آن، دریای مرمره قرار گرفته است. با این حساب می توان به درستی حدس زد که استانبول دارای چه موقعیت طلایی در این نقطه از کره زمین می باشد و مردمی که در این شهر زندگی می کنند، دسترسی به دو دریای شمالی و جنوبی را تا چه اندازه، دلچسب خواهند یافت.

 

از این ها گذشته در بخش میانی شهر نیز رودخانه بسفر را داریم که شهر را به دو بخش غربی و شرقی تبدیل ساخته است. در واقع به بخش غربی استانبول، بخش اروپایی آن گفته شده و قسمت شرقی نیز بخش آسیایی استانبول نام دارد. به همین تناسب نیز چهره شهر و مردمی که در دو بخش اروپایی و آسیایی زندگی می کنند، تا حدودی متفاوت است.

 

در بخش اروپایی استانبول، محله هایی چون فاتیح، بی اوغلو، شیشلی و بشیکتاش را خواهید یافت. به طور مثال برای بازدید از ایاصوفیه یا کاخ توپ کاپی و همین طور مسجد آبی و مسجد سلطان احمد، باید به محله فاتیح بروید. همچنین بازار بزرگ استانبول در همین بخش اروپایی استانبول و در محله فاتیح قرار دارد.

 

در محله بی اوغلو می توانید به خیابان مشهور استقلال و میدان جهانی تکسیم بروید. برای آن دسته از افرادی که عاشق خرید کردن از برندهای برتر جهانی هستند، مراکز خرید مشهوری در محله شیشلی وجود دارد.

ادامه مقاله

https://tekincogroup.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C/



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

 

مهاجرت و گرفتن شهروندی ترکیه مراحل مربوط به خودش را داردکه ما در این مقاله مواردی را بیان کرده ایم برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید.

اقامت

طبق قانون، شما سه ماه حق اقامت بدون ویزا در ترکیه رو دارید. نحوه محاسبه به این صورت هست که در ۱۸۰ روز گذشته، اقامت شما نباید از ۹۰ روز تجاوز نکند. در صورتی که بیش از ۹۰ روز اقامت بدون ویزا داشته باشید به هنگام خروج از ترکیه به ازای هر روز اقامت غیر قانونی، مبلغی جریمه خواهید شد. شما مجبور به پرداخت جریمه نیستین. میتونین بدون پرداخت اون مبلغ هم کشور رو ترک کنید اما در صورتی که پرداخت نکنید، تا چند سال حق ورود دوباره به کشور ترکیه رو بهتون نمیدن. در صورتی که میخواین بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه بمونین باید برای «اجازه اقامت» اقدام کنید. خوشبختانه چند سالی هست که این قبیل کار ها بصورت آنلاین صورت میگیره. یعنی شما باید پیش از اتمام ۹۰ روز، با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت ترکیه، درخواست ملاقات بدین. قبل از اقدام از طریق وبسایت، باید برای یک سال، از شرکت های بیمه، خودتون رو بیمه کنید. چون در فرم های وبسایت، شماره بیمه نامه الزامی هست. فرم ها رو پر می کنید و در پایان نزدیکترین اداره مهاجرت رو انتخاب و زمان ملاقات رو تعیین می کنید. در روز تعیین شده به ملاقات میرید.

این فقط اجازه اقامت هست و شما با گرفتن اجازه اقامت تعهد میدین که بدون گرفتن اجازه کار، هیچگونه کاری اعم از پاره وقت و یا تمام وقت انجام ندین اما بسیاری از اتباع خارجی، فقط با داشتن اجازه اقامت، در ترکیه کار میکنن که البته غیر قانونی هست ولی مزایا و معایبی داره. مزایاش برای شما اینه که درگیر قوانین کار ترکیه نمیشید (برخی قوانین کار در پایین اشاره شده) هر موقع خواستین میتونین از کار خارج بشید. راحتتر میتونین کار پیدا کنین

اما معایبش هم کم نیست:

 

شما بیمه نمیشید

درصورتی که حق و حقوقتون رو ندن، نمیتونین شکایت کنید.

درصورتی که دولت بفهمه کار میکنید(بندرت این اتفاق میوفته) شما از کشور اخراج میشید.

به سبب برخی قوانین، شانس کار پیدا کردن بیشتر هست.

بسیاری از اتباع خارجی به سبب شانس بیشتر در پیدا کردن کار این نوع کار رو ترجیح میدن.

 

مهم

 

الان اقامت توریستی در ترکیه یکم سخت شده. این سختی هم در مراحل اداری هست هم در اخذ اقامت. برای اخذ اقامت از این پس شما باید از کشور خودتون عدم سو پیشینه بگیرید،به تایید کنسولگری ایران در ترکیه و امضای فرمانداری یکی از شهر ها برسونید.علاوه بر اون باید گواهی سلامت مبنی بر نداشتن بیماری واگیردار به تایید هیئت پزشکی هم از بیمارستان های دولتی بگیرید. بعضا موجودی حساب بانکی از ایران و یا ترکیه هم میخوان.

قوانین مهاجرتی ترکیه از چند ماه پیش تغییر کرده. روند کار و همچنین شانس اخذ اقامت سخت تر شده.

در کل ترکیه به کسانیکه ۸ سال اقامت توریستی مستمر و بی وقفه داشته باشن، اقامت بلند مدت(دایم) میده. و کسانی که پنج سال اجازه کار مستمر و بی وقفه داشته باشن، شهروندی اعطا میکنه.

 

اجازه کار

طبق قوانین کشور ترکیه، اجازه کار توسط شرکتی که قراره براش کار کنید، برای شما اخذ میشه. یعنی اجازه کار رو شخص نمیتونه برای خودش بگیره. حتما باید یک شرکت برای اجازه کار اقدام کنه. شرکت ها در صورتی میتونن اجازه کار برای شما بگیرن که:

 

سرمایه شرکت بیش از صد هزار لیر باشد.

به ازای هر تبعه خارجی پنج شهروند ترکیه ای کار کنن. یعنی اینکه اگر شما تنها تبعه خارجی شرکت باشین، باید حداقل پنج ترکیه ای اونجا کار کنن. و اینکه شرکت شما باید برای وزارت کار اثبات کنه که فردی مثل شما رو در ترکیه پیدا نکرده و یا اگر هم باشه خیلی کمه. (اغلب برای این مورد، زبان رو بهونه میکنن. برای مثال میگن ما به یک فارسی زبان نیاز داریم و در ترکیه فارسی زبان بسیار محدود هست. پس به این شخص نیاز داریم)

مهمترین قسمت، نحوه اقدام هست. در صورتی که شما در زمان اقدام شرکت برای اجازه کار، بیش از ۶ ماه اجازه اقامت دارید، میتونید از داخل خاک ترکیه اقدام کنید. اما درصورتی که کمتر از شش ماه اجازه اقامت دارید، باید از طریق کنسولگری های ترکیه در کشور محل اقامت خود اقدام کنید. یعنی شرکت، مدارک لازم رو به شما میده تا برید به مملکت خودتون و از اونجا و از طریق کنسولگری ترکیه شخصا اقدام کنید.

در صورتی که شما با اجازه کار در ترکیه کار میکنید:

 

شما بیمه هستید. این بیمه براتون سابقه کار حساب میشود.

بیمه سلامت عمومی هستید. یعنی همانند شهروندان ترکیه حق استفاده از کلیه خدمات سلامت رو به رایگان و یا با پرداخت مبالغ جزیی دارید. (هیچ تفاوتی میان بیمه سلامت شما و شهروندان ترکیه ای وجود ندارد.) تمامی قوانین کار اعم از حق طرح دعوی برای احقاق حقوق خود را همانند ترکیه ای ها دارید.

اگر متاهل هستید، خانواده شما هم بیمه میشوند.

درصورتی که کمتر از یک سال است که در آن شرکت کار می کنید، شما حق مرخصی ندارید! برای اینکه بتونید مرخصی بگیرید، باید یک سالتون در اون شرکت تموم بشه تا حق مرخصی داشته باشید. مدت مرخصی برای افرادی که بیش از یک سال و کمتر از پنج سال در یک شرکت کار کرده اند، ۱۴ روز در سال است. برای اینکه همکاریتون رو با شرکت قطع کنید، باید طبق مدت زمانی که کار کردیدو چند هفته بعد از استعفا، در اون شرکت به کارتون ادامه بدید(با حقوق). در غیر این صورت، شرکت میتونه از شما شکایت کنه و غرامت بگیره. همچنین در صورتی که شرکت اخراجتون کنه، باید بر حسب مدت زمانی که کار کردید، چند هفته باهاتون کار کنه و روزانه چند ساعت بهتون وقت بده (مرخصی با حقوق) تا کار پیدا کنید. در صورتی که شرکت این کار رو نکنه، شما میتونید شکایت کنید و غرامت بگیرید.

شرایط کار

در ترکیه حداقل حقوق در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۶۰۰ لیر هست. ولی برای استخدام اتباع خارجی، باید حداقل سه تا چهار برابر اون رو پرداخت کنن تا بتونن استخدامتون کنن. در ترکیه حقوق ها برای افراد متخصص بیشتر از افراد عادیست. همچنین اغلب شرکت ها از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر کار میکنند که از ساعت ۱۲ ظهر تا یک بعد از ظهر هم تایم ناهار هست. اغلب شرکت ها در آخر هفته، یعنی روز های شنبه و یک شنبه تعطیل هستن. البته بعضی شرکت ها هم روزهای شنبه، نصف روز کار میکنن. در ترکیه، اغلب شرکت ها هزینه ناهار رو با کارت های اعتباری هر ماه به شما پرداخت میکنن و بسیاری از شرکت ها در صورتی که سرویس رفت و آمد نداشته باشند، هزینه رفت و آمد رو بهتون میدن. البته این اطلاعات من فقط در مورد قرارداد های کاری حوزه آی تی هست و بنده در مورد سایر حوزه ها اطلاعی ندارم.

 

بانک ها

قبلا دو تا بانک بود که برای ایرانی ها حساب باز میکرد. یکیش بانک «ایش» و اونیکی هم «زراعت» که بنا به آخرین خبری که از ایرانی ها شنیدم، بانک «ایش» دیگه حساب باز نمیکنه. برای افتتاح حساب در بانک زراعت، باید قولنامه رسمی کرایه خانه که به تایید دفتر اسناد رسمی رسیده داشته باشین.

 

بروزرسانی:

هزینه های زندگی:

هزینه های زندگی در ترکیه مثل ایران بر اساس شهر ها و کیفیت زندگی کاملن متفاوته. هزینه های استانبول، گرانترین شهر ترکیه :

 

اتوبوس داخل شهر: ۲.۸ لیر تا ۴.۸ لیر بسته به مسافت و اتوبوس

مترو: ۲.۸ لیر تا ۳.۶ لیر

نان باگت ۱.۵ لیر

یک وعده چلو کباب ۱۵ لیر تا ۳۰ لیر

فقط سوپ: ۵ تا ۸ لیر

۲۰ لیر آب : ۱۰ لیر تا ۱۴ لیر

اجاره خانه تک نفری نقلی: ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر (بسته به منطقه)(پول پیش خانه در صورتی که مبله باشه دوبرابر اجاره، خالی باشه به اندازه یک اجاره هست)

آب برق گاز اینترنت(ماهانه): ۱۰۰ تا ۴۰۰ لیر (بسته به مصرف تابستان و زمستان گاز)

منبع:

 

https://virgool.io/@zamani.omid/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-r1lnupkprcht

 


:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

مهاجرت، یکی از پدیده‌هایی است که در عین غم‌انگیز بودن، بسیار هیجان‌انگیز است. هم‌زمآن‌که برای مدتی طولانی از خانه و وطنت دور می‌شوی و مجبوری از عزیزترین عزیزانت کیلومترها کیلومتر فاصله بگیری، آماده می‌شوی تا آینده رؤیایی و ایدئال خود را بسازی. یک زندگی آرام، مرفه و به‌دوراز بالا و پایینی که درگذشته تجربه کردی. برای مهاجرت کشورهای زیادی هستند که می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند؛ اما در این میان کشورهایی بیش‌ازپیش مدنظر ایرانی‌هاست

اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید میتوانید به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

 

ترکیه، کشوری که در حاشیه قاره اروپا قرارگرفته است، در تمام دنیا با شهرهای معروف استانبول و کاپادوکیه و آنتالیا شناخته می‌شود. بسیاری از گردشگران در تمام طول سال برای بازدید از جاذبه‌های آن راهی این کشور می‌شوند. برخی نیز پا را فراتر می‌گذارند و برای یک زندگی همیشگی ترکیه را مقصد خود قرار می‌دهند. هم‌وطنان ایرانی ما نیز نه‌تنها از این قاعده مستثنا نیستند، بلکه یکی از متقاضیان ثابت برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند. نزدیکی جغرافیایی و البته شرایط آسان مهاجرت به این کشور، بسیاری را وسوسه می‌کند تا قید مهاجرت به دیگر کشورها را بزنند و به سراغ ترکیه بروند. ما نیز در این مطلب راه‌های مهاجرت به ترکیه را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم چطور و از چه طریقی می‌توان این هدف را عملی کرد.

آشنایی با کشور ترکیه

 

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ماست که در غرب ایران جا خوش کرده و وسعتی برابر با ۷۸۳, ۳۵۶ کیلومترمربع دارد. این کشور که در حاشیه قاره اروپا قرارگرفته، همسایگانی در هر دو قاره دارد. ازجمله همسایه‌های آسیایی ترکیه می‌توان به عراق و سوریه اشاره کرد. همچنین این کشور با سرزمین‌های اروپایی چون ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان مرز زمینی و با کشورهای اوکراین، روسیه و رومانی مرز آبی مشترک دارد.

 

پایتخت کشور ترکیه آنکاراست که مرکز سیاسی و قطب مهمی در اقتصاد و صنعت این سرزمین محسوب می‌شود. این شهر همچنین دومین شهر بزرگ ترکیه است که پس از استانبول قرار دارد. استانبول دیگر شهر مهم و موردتوجه ترکیه است که درست در مرز قاره‌های آسیا و اروپا قرار دارد. استانبول، مرکز اقتصاد، فرهنگ و تاریخ

اطلاعات کاربردی

 

این کشور پهناور است و در طی سال‌های اخیر همیشه در لیست محبوب‌ترین شهرهای توریستی دنیا قرار داشته است. از دیگر شهرها و مقاصد محبوب در ترکیه می‌توان آنتالیا، کوش آداسی، آلانیا، کاپادوکیه و ... را نام برد.

 

در حال حاضر جمعیت ساکن در کشور ترکیه برابر با ۸۲, ۱۹۸, ۵۳۸ تن است که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها از اقوام ترک‌زبان هستند. از دیگر اقوامی که در ترکیه حضور پررنگی دارند کُردها هستند که ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور را به خودشان اختصاص داده‌اند. زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی است و ازجمله زبان‌هایی که در این کشور استفاده از آن‌ها رواج دارد می‌توان به کردی کرمانجی، زازاکی (از زبان‌های کناره دریای کاسپین) و کاباردی (از زبان‌های قفقازی) اشاره کرد. همچنین در شهرهای بزرگ و توریستی، استفاده از انگلیسی در میان ساکنان رایج است.

 

ترکیه کشوری سکولار است و آزادی مذهبی ساکنان آن تضمین می‌شود و درنتیجه در این سرزمین چیزی به نام دین رسمی وجود ندارد. بااین‌حال بیشترین جمعیت مذهبی این کشور، یعنی ۹۷% را مسلمانان تشکیل داده‌اند که اغلب آن‌ها سنی مذهب هستند و شیعه‌ها در اقلیت قرار دارند

مهاجرت به ترکیه

 

خوب است بدانید برای سفرهای کوتاه‌مدت به ترکیه نیازی به ویزا ندارید و می‌توانید تا ۹۰ روز تنها با در دست داشتن پاسپورت، در ترکیه بمانید. به‌این‌ترتیب یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سفر را نخواهید داشت و تنها کافی است به مقصد یکی از شهرهای ترکیه یک بلیت هواپیما خریداری کنید. پس‌ازآن برای اقامت طولانی‌مدت در کشور ترکیه، باید جواز اقامت این کشور را به دست آورید.

 

البته پیش از آن کار ابتدا باید ببینید هدف شما از مهاجرت به ترکیه چیست؟ می‌خواهید کسب‌وکار جدیدی در این کشور آغاز کنید؟ قصد ازدواج با یکی از شهروندان ترکیه رادارید و یا با اهداف تحصیلی و پژوهشی راهی این کشور می‌شوید؟

 

هر یک از این راه‌ها، مسیر متفاوتی برای به دست آوردن جواز اقامت را پیش روی شما قرار می‌دهند؛ بنابراین پیش از آن‌که حتی بلیت ایران به مقصد ترکیه را رزرو کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصدتان از مهاجرت چیست.

 

در ادامه با انواع جواز اقامت ترکیه و ویژگی‌های هر یک آشنا می‌شویم و خواهیم دید برای اقامت دائم در ترکیه باید چه مسیری را پشت سر گذاشت.

انواع جواز اقامت در ترکیه

 

ایرانی‌هایی که می‌خواهند در کشور ترکیه زندگی کنند، لازم است پس از ورود به این کشور، برای دریافت جواز اقامت درخواست دهند. جوازهای اقامت، سندی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید به مدت مشخص و به‌صورت قانونی در ترکیه زندگی کنید. این جوازها بسته به نوع هدف مهاجرت، اعتبار و شرایط متفاوتی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

 

۱- جوازهای اقامت کوتاه‌مدت

 

جوازهای اقامت کوتاه‌مدت، به شما اجازه اقامت یک‌ساله می‌دهند. باید برای دریافت این جوازها به اداره مهاجرت و پناهندگی ترکیه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.

 

جواز اقامت کوتاه‌مدت بسته به اهداف، متفاوت است که عبارت‌اند از:

 

سفرهای توریستی: اگر میل دارید تا یک سالِ تمام در ترکیه گردش کنید، برای این جواز درخواست بدهید.

 

خرید ملک: با خرید هر ملکی (بدون محدودیت ارزش و وسعت) می‌توانید برای دریافت جواز اقامت کوتاه‌مدت درخواست بدهید.

 

مصاحبه یا فعالیت‌های تجاری: درصورتی‌که می‌خواهید در مصاحبه‌ای تجاری شرکت کرده و یا کسب‌وکار خود را در ترکیه راه‌اندازی کنید، این جواز به کارتان خواهد آمد. دقت داشته باشید که باید پیش از اتمام مهلت اقامت ۹۰ روزه خود، برای دریافت این جواز اقدام کنید.

 

اهداف پزشکی و درمانی: به این منظور لازم است مدارک پزشکی را همراه داشته باشید و به هنگام ثبت درخواست جواز اقامت، آن‌ها را ارائه کنید.

 

پس از تحصیلات دانشگاهی: این جواز به دانشجویان خارجی داده می‌شود که یک دوره تحصیلات دانشگاهی در ترکیه را پشت سر گذاشته‌اند. این دانشجویان لازم است در فاصله ۶ ماه پس از پایان تحصیلات خود برای دریافت این جواز اقدام کنند.

 

اهداف بشردوستانه: آن دسته از اتباع خارجی که به دلیل وجود جنگ‌های شهری در وطن خود، به شکلی قانونی وارد ترکیه می‌شوند؛ می‌توانند برای اقامت کوتاه‌مدت و یک‌ساله درخواست دهند.

 

شرکت در تحقیقات علمی: دانشجویان و محققان می‌توانند برای شرکت در تحقیقات علمی نیز درخواست جواز اقامت کوتاه‌مدت بدهند.

 

رأی دادگاه: درصورتی‌که دادگاه ترکیه تشخیص دهد فردی لازم است به دلایلی در ترکیه بماند، آن فرد می‌تواند به این طریق برای اقامت کوتاه‌مدت ترکیه درخواست دهد.

 

۲- جواز اقامت تحصیلی - کارآموزی

 

جواز اقامت تحصیلی - کارآموزی ترکیه به دو گروه تعلق می‌گیرد:

 

بزرگ‌سالان بالای ۱۸ سال که قصد دارند در دوره‌های علمی و دانشگاهی کشور ترکیه شرکت کنند.

 

کودکان و نوجوانانی که قصد دارند در مدارس دبستان یا دبیرستان ترکیه تحصیل کنند و خانواده‌شان در کشور خود به سر می‌برند.

 

افرادی که قصد دارند با اهداف تحصیلی وارد ترکیه شوند، لازم است هم‌زمان با درخواست این نوع جواز اقامت، برای ثبت‌نام در مدرسه، موسسه، کالج و یا دانشگاه موردنظر خود در این کشور اقدام کنند.

 

توجه کنید که...

 

این جواز تنها به دانش‌آموز یا دانشجوی موردنظر اهدا می‌شود و شامل خانواده آن‌ها نمی‌شود.

 

تمام اتباع خارجی که قصد دارند با اهداف تحصیلی وارد ترکیه شوند لازم است بیمه سلامت معتبری داشته باشند.

 

دانشجویان مقیم ترکیه پس از دو سال می‌توانند برای دریافت جواز کار اقدام کنند و مشغول به کار شوند؛ اما تنها می‌توانند کار پاره‌وقت داشته باشند؛ یعنی مدت‌زمان کاری آن‌ها در هر هفته نباید بیش از ۲۴ ساعت باشد.

 

۳- جواز اقامت همراهی - خانوادگی

 

تمام اعضای درجه‌یک خانواده مهاجران قانونی ترکیه می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و آن‌ها نیز جواز اقامت دریافت کنند. به‌این‌ترتیب به عضو خانواده خود پیوسته و همراه اوزندگی می‌کنند. درواقع در اینجا اولین مهاجری که جواز اقامت دریافت کرده و پذیرای سایر اعضای خانواده‌اش است، حامی مالی محسوب می‌شود و باید بتواند هزینه‌های زندگی خانواده را تأمین کند.

 

توجه کنید که...

 

این جواز شامل دانش‌آموزان یا دانشجویان نمی‌شود و خانواده آن‌ها نمی‌توانند از این طریق اقامت کشور ترکیه را به دست آورند.

 

حامی مالی شما نمی‌تواند یک کودک زیر ۱۸ سال باشد؛ یعنی اگر کودک شما جواز اقامت ترکیه را دارد، شما نمی‌توانید با استفاده از او جواز اقامت دریافت کنید.

 

۴- جواز اقامت از طریق ازدواج با شهروند ترکیه

 

تمام اتباع خارجی که ازدواجی رسمی با یکی از شهروندان ترکیه را به ثبت رسانده باشند، می‌توانند برای دریافت جواز اقامت ترکیه اقدام کنند. توجه داشته باشید درصورتی‌که این ازدواج در کشوری غیر از ترکیه صورت گرفته، لازم است پروسه‌ای را برای ثبت ازدواج در دفاتر رسمی ترکیه طی کرده تا بتوانید پس‌ازآن برای دریافت جواز اقامت ترکیه اقدام کنید.

نکات مهم درباره جواز اقامت

 

نخستین جواز اقامت، اعتباری ۱ تا ۲ ساله دارد. توجه داشته باشید که حداکثر تا ۱۴ روز پیش از پایان اعتبار جواز خود زمان‌دارید تا برای تمدید جواز اقدام کنید و لازم است پیش از اتمام اعتبار این کار را انجام دهید.

 

بد نیست بدانید در برخی از مناطق ترکیه، پلیس وضعیت خانه وزندگی مهاجر را بدون اطلاع قبلی در محل، بررسی می‌کند.

 

در صورت موافقت با جواز اقامت شما، پیش از آن‌که کارت اقامت ترکیه برای شما پست شود، ابتدا و به‌صورت موقتی مدرکی به شما داده می‌شود.

 

درصورتی‌که پس از دریافت جواز اقامت خود در طی ۶ ماه از آن استفاده نکردید، این جواز اعتبار خود را از دست خواهد داد.

هزینه جواز اقامت ترکیه

 

هم‌اکنون هزینه‌های اقامت کوتاه‌مدت و دانشجویی عبارت است از:

 

هزینه جواز اقامت: ۸۵ دلار (معادل ۱, ۰۸۸, ۰۰۰ تومان) یا ۵۱۰ لیر ترکیه معادل ۱, ۱۹۹, ۸۲۰ تومان

 

هزینه ویزا: ۴۵۸ لیر ترکیه معادل ۱, ۰۷۷, ۴۸۰ تومان

 

هزینه رزرو وقت: ۷۲ لیر ترکیه معادل ۱۶۹, ۳۸۰ تومان

 

و هزینه‌های اقامت همراهی و خانوادگی عبارت است از:

 

هزینه جواز اقامت: بستگی به زمان اعتبار جواز فرد حامی دارد. برای یک سال اعتبار در هنگام ورود: ۷۰ دلار معادل ۸۹۶, ۰۰۰ تومان

 

هزینه ویزا: ۴۵۸ لیر ترکیه معادل ۱, ۰۷۷, ۴۸۰ تومان

 

هزینه رزرو وقت: ۷۲ لیر ترکیه معادل ۱۶۹, ۳۸۰ تومان

اقامت دائم در ترکیه

 

اگر مهاجران ساکن ترکیه، ۸ سال در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند برای جواز اقامت دائم ترکیه درخواست بدهند. از دیگر شرایط لازم برای دریافت این جواز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱- حداقل اقامت ۸ ساله و بدون وقفه در ترکیه: در محاسبه این هشت سال، نصف مدت‌زمان اقامت دانشجویی و تمام مدت دیگر اقامت‌ها محاسبه می‌شوند.

 

۲- متقاضی در طی ۳ سال گذشته نباید هیچ‌گونه اعانه اجتماعی دریافت کرده باشد.

 

۳- وجود منبع درآمد ثابت و کافی جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود، خانواده و افراد وابسته، برای دریافت اقامت دائم ضروری است.

 

۴- فرد متقاضی باید دارای بیمه سلامت معتبر باشد.

 

۵- فرد متقاضی نباید یک تهدید برای آرامش و امنیت جامعه محسوب شود.

منبع:

https://vrgl.ir/WZbPb



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

یکی از مدارک مهم بعد از مهاجرت، گرفتن گواهینامه ترکیه می باشد. زیرا طبق قوانین کشور ترکیه، مهاجران فقط تا 6 ماه اجازه رانندگی با گواهینامه بین المللی خود را دارند و بعد از ان باید اقدام به دریافت گواهینامه ترکیه نمایند. در این مقاله به موارد مهم در دریافت گواهینامه ترک می پردازیم.

برای آگاهی از تمامی شرایط مهاجرت به ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

 

مزایای گرفتن گواهینامه ترک

گرفتن گواهینامه ترک مزایایی را برای شما به همراه دارد که موجب تسهیل امور می شود.

گواهینامه مانند کارت ملی یکی از مدارک شناسایی به شمار می رود و زمانی که شما ساکن کشور ترکیه هستید؛ این مدرک می تواند هویت شما را اثبات نماید. همچنین با گواهینامه ترک می توانید در سایت هایی مانند آمازون ثبت نام نمایید.

علاوه بر آن به دلیل تحریم هایی که ایران شده است، می توان با مدرکی غیر ایرانی تبادلات مالی با دنیا برقرار نمایید.

نحوه دریافت تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید اقدام به ترجمه گواهینامه رانندگی ایرانی خود نمایید. سپس با شماره 199 تماس بگیرید و یا از طریق سایت اداره نفوس اقدام به دریافت راندوو نمایید.

سپس در روز راندوو باید کیملیک و کپی رنگی از پشت کارت، اصل گواهینامه ایرانی و کپی از 2 سمت گواهینامه، ترجمه گواهینامه و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی را همراه داشته باشید.

سپس بعد از یک ماه تاییده اداره نفوس برای شما ارسال خواهد شد و بعد از آن باید با گرفتن گواهی سو پیشینه، گواهی سلامت، 5 قطعه عکس، اصل و کپی کیملیک و داشتن فیش واریز هزینه ها اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی ترک نمایید.

سپس در صورت عدم مشکل، نهایتاً طی 15 روز گواهینامه برای شما ارسال می شود.

انواع گواهینامه رانندگی در ترکیه

اگر گواهینامه ایرانی ندارید و می خواهید اقدام به گرفتن گواهینامه ترک کنید؛ باید ابتدا با قوانین و چگونگی دریافت گواهینامه ترک آشنا شوید.

حداقل سن برای آنکه بتوانید اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی نمایید؛ 18 سال می باشد.

ترکیه انواع مختلف گواهینامه دارد که اگر مایل به دریافت گواهینامه رانندگی موتور سیکلت هستید؛ باید گواهینامه A و M را دریافت نمایید. و اگر می خواهید برای ماشین های سواری اقدام به دریافت گواهینامه کنید، باید برای دریافت سری B گواهینامه اقدام کنید.

سپس باید در آزمون های عملی و تئوری شرکت نمایید. اما با توحه به فرآیند پیچیده و پر هزینه دریافت گواهینامه در ترکیه، پیشنهاد می کنیم در ایران اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی نمایید و سپس آن را تبدیل به گواهینامه ترک کنید.

هزینه تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکیه

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید هزینه هایی را پرداخت نمایید که در ادامه به صورت حدودی به آنها اشاره می کنیم.

در ابتدا باید اقدام به ترجمه گواهینامه نمایید که این هزینه بسیار متغیر است. سپس برای تست سلامت بابت تعیین گروه خونی و گزارش پزشکی حدود 70 لیر باید پرداخت نمایید.

برای اخذ گواهینامه ترکی نیاز به گزارش کمیته پزشکی نیز دارید که بابت آن نیز در بیمارستان های دولتی باید 200 لیر پرداخت نمایید. سپس در اداره مالیات نیز نیاز است تا  300 لیر پرداخت کنید.

البته این هزینه ها برای افرادی است که می خواهند گواهینامه ایرانی خود را تبدیل به گواهینامه ترک نمایند.

اعتبار گواهینامه ترکیه

گواهینامه رانندگی ترکیه 10 سال اعتبار داشته و بین 140 کشور ارزش بالایی دارد. به همین دلیل می توانید از گواهینامه ترک به عنوان کارت شناسایی برای افتتاح در سایت های خارجی استفاده کنید.

کلاس های دریافت گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترک در صورتی که گواهینامه رانندگی ایرانی ندارید؛ باید مراحل زیر را انجام دهید.

آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک

برای دریافت گواهینامه ترک باید 10 ساعت کلاس کمک های اولیه و به مدت 8 ساعت نیز کلاس آگاهی از ترافیک جاده ای را بگذرانید. طول این 2 کلاس یک ماه طول می کشد.

سپس 30ساعت کلاس تئوری، 6 ساعت فنی و 6 ساعت آموزش آداب راهنمایی و رانندگی را نیز باید طی نمایید.

این آزمون به زبان ترکی برگزار می شود اما مترجمی نیز همراه شما است که باید 70 درصد سوالات را به درستی پاسخ دهید تا بتوانید در این آزمون نمره قبولی را دریافت نمایید.

آزمون عملی دریافت گواهینامه ترک

بعد از کسب قبولی در آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک باید آزمون عملی آن را بدهید. اگر داوطلب دریافت گواهینامه ماشین های سواری هستید، باید 16 ساعت آموزش عملی را طی نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید.

https://tekincogroup.com/get-turkish-drivers-license/

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان از جمله کارهایی است که موجب زیبایی، بهتر دیده شدن خانه و پوشش نقص ها و کثیفی ها می شود. لذا یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارها در زمان تغییرات خانه نقاشی ساختمان می باشد که می تواند زیبایی و جلوه ی بسیاری به خانه ها ببخشد. در این میان اگر خودتان قصد انجام کار را دارید باید به نکات بسیاری توجه کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد. علاوه بر این بایستی از جنبه های گوناگون آمادگی لازم را کسب کنید. به عنوان مثال از نظر هزینه برآوردهای لازم را انجام داده و وقت کافی برای آن اختصاص دهید.

نقاشی ساختمان علاوه بر نیاز به مهارت کافی جهت انجام رنگ آمیزی نیاز به سلیقه و دید هنری دارد. به همین منظور بایستی به نکات لازم جهت انتخاب رنگ و نوع آن دقت کرد.

برای خرید انواع رنگ ساختمانی میتوانید به وب سایت رنگ جمیل مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

انتخاب رنگ

 

انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان جزو اصلی ترین مراحل آن می باشد بطوری که تاثیر مستقیمی در رضایت شما از نتیجه کار دارد. لذا در زمان انتخاب رنگ به سبک دکوراسیون، مبلمان، رنگ فرش ها و معماری خانه توجه کنید. برای انتخاب رنگ از عکس های آماده می توانید بهره بگیرید تا دید بهتری در مورد ترکیب رنگ های مختلف در کنار یکدیگر داشته باشید. در زمان انتخاب رنگ کمی جسارت به خرج داده و از رنگ های جدید استفاده کنید. در کشور ما بشتر شاهد استفاده از رنگ های سفید، طوسی و یا خاکستری هستیم اما رنگ های جدید اگر مناسب فضا انتخاب شوند، می توانند تغییر زیادی در خانه ایجاد کنند. اما دقت کنید که رنگ های تیره و نا مناسب می تواند موجب خستگی و دلزدگی افراد شود. لذا در انتخاب رنگ بسیار دقت به خرج داده و در صورت لزوم از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

انواع رنگ های ساختمانی

 

پس از انتخاب رنگ نوبت به تعیین نوع رنگ می رسد. انواع رنگ های ساختمانی شامل ویژگی های خاص خود می باشند که بایستی در زمان انتخاب به آنها توجه کرد.

 

رنگ روغن

 

این نوع رنگ بر پایه روغن بوده و یکی از پرطرفدارترین رنگ ها می باشد. رنگ های روغنی همانطور که مشخص است بر پایه روغن بوده و قابلیت انحلال در آب را ندارند که این بدان معنی است که پس از رنگ آمیزی قابلیت شستشو داشته و براحتی تمیز می شوند. اما در مجموع این نوع رنگ مزایا و معایب خاص خود را دارد و بر اساس اولویت های شما بایستی مورد بررسی قرار گیرند. از جمله ویژگی های این نوع رنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • محلول در نفت و تینر
  • غیر قابل انحلال در آب
  • قابلیت شستشو به دلیل ضد آب بودن
  • عایق
  • مناسب در و پنجره ها
  • پوشش دهی مناسب
  • بوی شدید رنگ
  • مدت زمان خشک شدن طولانی
  • طولانی بودن پروسه رنگ کاری و اجرا

رنگ پلاستیک

 

این نوع رنگ به سبب قابلیت انحلال در آب محدودیت های بیشتری داشته اما با این حال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نیز رنگ های پلاستیک بیشتر در سقف خانه ها که تماسی با آب ندارند استفاده می شوند. از دیگر ویژگی های این نوع رنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قیمت مناسب
  • قابلیت انحلال در آب
  • بوی تند ندارد
  • سرعت بالای خشک شدن
  • دوام کمتر
  • سهولت انجام رنگ آمیزی
  • غیر قابل استفاده برای فلز و پنجره ها
  • برخی انواع آن غیر قابل شستشو هستند
  • مناسب برای سقف و مکان های دور از آب

انتخاب ابزار مناسب

 

برای انجام رنگ آمیزی در مراحل مختلف ابزارهای متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • سمباده
  • برس
  • قلم مو
  • غلتک
  • حلال
  • کاردک
  • رنگ و سایر ابزار مورد نیاز

برای رنگ آمیزی، قلم مو ها و غلتک های متعددی در بازار وجود دارد که بسته به نوع رنگ و سطح مورد نظر می توان از آنها استفاده کرد. در زمان خرید باید به جنس آنها توجه کرد چرا که اگر به سبب قیمت پایین تر از انواع نامناسب استفاده شود پرز و موهای آنها ممکن است در حین رنگ آمیزی جدا شده و به سطوح بچسبد و در نتیجه از کیفیت کار کم کند. اندازه قلم مو و یا غلتک نیز تاثیر بسیاری در رنگ آمیزی و اجرای بهتر آن دارد که باید به آن توجه کرد.

 

علاوه بر این لازم به ذکر است برای رنگ های پلاستیک که بر پایه آب هستند از غلتک هایی با الیاف مصنوعی استفاده می شود چرا که آب را جذب نکرده و متورم نمی شوند. اما برای رنگ های روغنی غلتک های با الیاف طبیعی مناسب تر بوده و موجب کیفیت بالاتر کار می شوند.

 

تدابیر لازم برای شروع رنگ آمیزی

 

پیش از شروع رنگ آمیزی بایستی اقداماتی را جهت بهتر شدن کار و جلوگیری از کثیف شدن وسایل خانه انجام دهید، که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • جمع کردن و یا پوشاندن وسایل خانه با روکش های مناسب
  • جداکردن کلید و پریز ها و یا دستگیره های در
  • جدا کردن لوسترها و پوشاندن چراغ های هالوژن با نوار چسب
  • پوشاندن کف زمین با برزنت
  • پوشاندن قرنیز ها با نوار چسب
  • پوشاندن شیشه ها با روزنامه

مراحل مختلف رنگ آمیزی

 

بسته به اینکه دیوار مورد نظر دارای چه پوششی باشد مراحل ابتدایی رنگ آمیزی متفاوت خواهد بود اما در مجموع می توان روال زیر را برای فرایند رنگ کردن دیوار ها در نظر گرفت.

 

  • سمباده زدن دیوار ها و از بین برن برجستگی ها
  • زدن روغن به عنوان زیرکار
  • بتونه کاری و از بین بردن منافذ
  • کشیدن مجدد سمباده پس از اتمام بتونه کاری و خشک شدن آن
  • تمیز کردن دیوار از گرد حاصل از سمباده
  • آماده کردن رنگ مورد نظر
  • زدن آستر یا به عبارتی دست اول رنگ
  • لکه گیری دیوار با کمک بتونه مخصوص بعد از خشک شدن آستر
  • سمباده زدن قسمت های لکه گیری شده و گرد گیری آن
  • زدن دست دوم رنگ
  • زدن دست سوم رنگ(رنگ اصلی و رویه)

نکات طلایی برای رنگ کردن ساختمان

 

  • از ابزارهای جدید و مناسب برای راحتی کار استفاده کنید.
  • برای رنگ آمیزی دیوارها از بالاترین قسمت شروع کرده و به سمت پایین بروید.
  • در زمان رنگ آمیزی از تهویه مناسب استفاده کنید و در صورت امکان در و پنچره ها را باز کنید.
  • در نور کافی رنگ آمیزی و مراحل مختلف آنرا انجام دهید.
  • رنگ های براق برجستگی ها و معایب را بیشتر نمایان می کنند، لذا در انتخاب آنها دقت کنید.
  • با انجام هر مرحله از رنگ آمیزی مدتی فرصت دهید تا لایه قبلی کاملا خشک شود.
  • از قلم مو هایی با ابعاد و جنس مناسب استفاده کنید.
  • در زمان استفاده از حلال های نفتی، علاوه بر تهویه مناسب از ماسک استفاده کنید.
  • محلول های آتش زا را از گرما و حرارت دور نگه دارید.

منبع:

https://sadaf22.com/%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF/

 


:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. این کشور در حال حاضر یکی از کشور هایی است که بیشترین مهاجر را در خود جای داده است. همان طور که می دانید، مهاجرت به ترکیه تصمیم مهمی در زندگی هر فرد می تواند باشد که پیش نیاز های خاص خود را دارد. بدین صورت، هرکس که تصمیم به مهاجرت بگیرد نمی تواند فردای همان روز به کشور مورد نظرش مهاجرت کند. اقامت و مهاجرت به کشور های خارجی، شرایط و قوانین خاص خود را دارند که هیچ کدام شبیه به هم نیست. در نتیجه اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید بهتر است قبل از هر چیزی آگاهی خود را از شرایط مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور بالا ببرید.

برای آگاهی از شرایط مهاجرت و خرید ملک در ترکیه مبتوانید به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید.

 

 

 

همه ما می دانیم که زندگی در کشوری جدید با فرهنگ و قوانینی متفاوت، سختی های خود را دارد. همین تفاوت ها موجب می شود که متقاضیان قبل از سفر شان، به کمک یک وکیل مهاجرت مجرب و خبره با شرایط و قوانین کشور مقصد آشنا شوند؛ تا مبادا قوانین آن کشور را زیر پا گذارند و اتفاقات ناخوشایندی برایشان به وجود آید. روش های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که متقاضیان با مشاوره های تخصصی می توانند یکی از آن روش ها را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

شرایط مهاجرت به ترکیه

برای اینکه بتوانیم به کشور ترکیه مهاجرت کنیم، باید با شرایط اقامت در ترکیه آشنا شویم. این آگاهی به ما کمک می کند که تشخیص دهیم کدام یک از راه های مهاجرت به ترکیه را انتخاب نماییم. به طور کلی، ما شرایط مهاجرت به ترکیه را در ۶ دسته کلی قرار می دهیم که عبارت است از:

 

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق کار

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

در مقاله شرایط مهاجرت به ترکیه باید بگوییم، متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ترکیه از دبستان تا دانشگاه را تحصیل نمایند. تحصیل در مدارس ترکیه برای شهروندان این کشور و اتباع رایگان است. البته به طور کلی، هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار پایین و معقول می باشد. دانش آموزانی که در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند پس از گذراندن دوره ابتدایی، متوسطه و دبیرستان می توانند به دانشگاه های این کشور وارد شوند. همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

 

شرکت در آزمون YOS

شرکت در آزمون SAT

ارائه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و ترجمه

پرداخت هزینه بررسی مدارک

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

تسلط به زبان ترکی

ارائه رزومه به روز شده

متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود از این روش در کشور ترکیه تحصیل نمایند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه بسیار پایین است و همچنین دانشجویان پس از ۱ سال تحصیل اجازه کار پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارا هستند.

 

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق کار

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند به ترکیه مهاجرت کنند، از طریق کار است. در این روش متقاضی با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه ای می تواند به کشور ترکیه مهاجرت نماید. البته متقاضیان می توانند با اخذ ویزا توریستی نیز به ترکیه سفر کنند و در این کشور، شغل مورد نظر خود را جستجو نمایند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

 

پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه ای

رزومه و سابقه شغلی خوب

تسلط به زبان ترکی

شرایط سنی مناسب

متقاضیانی که واجد شرایط هستند می توانند به ترکیه مهاجرت کنند و پس از قبولی در مصاحبه کاری، اقامت ۱ ساله این کشور را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که با نرخ بالای بیکاری در کشور ترکیه، مهاجرت کاری به این کشور کمی سخت است؛ اما نشدنی نیست. متقاضیان واجد شرایط اخذ اقامت ترکیه می توانند به صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشند. البته شرایط اخذ اقامت بدین صورت است که شما باید قرارداد خود را هر ساله با کارفرما تمدید کنید.

 

شرتیط انواع روش های مهاجرت به ترکیه

شرتیط انواع روش های مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در مقاله شرایط مهاجرت به ترکیه، یکی دیگر از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور، از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در ترکیه شامل، کارآفرینی، خرید سهام، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و… می باشد. متقاضیانی که می خواهند از طریق سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت کنند، باید شرایط اخذ اقامت ترکیه را بدانند. سرمایه گذاری در ترکیه شرایط متفاوتی دارد، بدین معنی که اگر شما بخواهید از طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری کنید، باید حداقل خانه ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار را خریداری نمایید. همچنین اگر بخواهید از طریق کارآفرینی در ترکیه سرمایه گذاری کنید باید حداقل ۵ شهروند ترکیه ای را مشغول به کار نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر از چگونگی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانید مقاله مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری را مطالعه نمایید.

 

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

از دیگر راه ها و شرایط مهاجرت به ترکیه، می توان به تولد فرزند اشاره کرد. سیستم تولد کودک در ترکیه، از سیستم خون تبعیت می کند. بدین صورت که یکی از والدین کودک باید شهروند ترکیه باشند. در این صورت به کودک تازه متولد شده تابعیت ترکیه اعطا می شود. تنها شرایط گرفتن اقامت ترکیه از طریق تولد، داشتن تابعیت یکی از والدین کودک می باشد.

 

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

در مقاله شرایط اقامت در ترکیه، یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج است. متقاضی باید با یکی از شهروندان ترکیه به طور رسمی ازدواج کند. شرایط ازدواج در ترکیه به شرح زیر است:

 

متقاضی باید با همسر ترکیه ای خود چند سال زندگی کند

اثبات عدم صوری بودن ازدواج

ازدواج متقاضی باید بر پایه علاقه باشد نه اخذ اقامت ترکیه

متقاضیانی که برای اخذ اقامت ترکیه ازدواج کنند، اگر صوری بودن ازدواج شان اثبات شود، نه تنها جریمه مالی می شوند بلکه ممکن است زندان هم بروند.

منبع:

https://avammigration.com/immigration-conditions-in-turkey/



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

زمانی که می‌خواهیم یک تلویزیون با کیفیت برای منزل و محیط کار خود انتخاب کنیم، دو برند به گوشمان می‌رسد، سونی و سامسونگ. اما این که کدام یک از این برندها را انتخاب کنیم خود نیاز به دلیل و استدلال دارد که در این جا به مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ پرداخته‌ایم.

 

معرفی تلویزیون سونی

بدون شک خوش‌نام‌ترین برند در زمینه ساخت تلویزیون‌های هوشمند، شرکت سونی است. خط‌مشی این شرکت بر اساس رضایت مشتریان بنا شده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مربوط به محصولات این شرکت، طول عمر بالای مربوط به قطعات آن است. اما مساله‌ای که در این جا مطرح است، قیمت مربوط به تلویزیون سونی است که بدون شک بالاترین قیمت مربوط به تمامی تلویزیون‌های هوشمند را دارد و همین مساله باعث شده که برخی از افراد توان خرید این تلویزیون را نداشته باشند. اما چون کیفیت ساخت تلویزیون سونی از هر منظر ایده‌آل است و می‌توان برای عمری از آن استفاده کرد، می‌توان از شرایط ویژه تلویزیون اقساطی برای خرید این دستگاه استفاده کرد.

برای مشاهده و خرید میتوانید به سایت تلویزیون سونی مراجعه فرمایید.

 

معرفی تلویزیون سامسونگ

شرکت سامسونگ در ایران توانسته بازار خوبی را برای خود دست و پا کند و این مساله مختص به تلویزیون سامسونگ هم می‌شود. به طور کلی یکی از مهم‌ترین ویژگی بارز مربوط به این محصول، تنوع آن است و برای تمامی مشتریانی که دارای سلیقه‌های متفاوتی هستند سبک خاصی از این تلویزیون طراحی شده و این مساله انتخاب را برای افراد ساده‌تر کرده است.

 

از مزیت‌های مربوط به خرید تلویزیون سامسونگ می‌توان به کیفیت بالای تصویر آن اشاره کرد که به نسبت برندهای دیگر در رده بالاتری قرار می‌گیرند. همان طور که اشاره کردیم این برند دارای محصولات متنوعی در زمینه تلویزیون است، در حالی که این قضیه در ارتباط با تلویزیون سونی وجود ندارد و تنها چند مدل از آن حداقل در داخل بازار ایران موجود است. البته به طور قطع می توان گفت که کیفیت تلویزیون های سونی بالاتر است.

 

به فرض مثال سری بالارده این محصول که به اسم پیشوند Q می‌شناسیم سطح بسیار وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد و از روشنایی بسیار خوبی بهره می‌گیرد. در حالت کلی تلویزیون‌های سامسونگ را نمی‌توان در این زمینه بهترین معرفی کرد، اما چون دارای مدل‌های متنوعی هستند، باعث شاخص شدن آن به نسبت سایر برندها شده است.

 

اگر علاقمند به بازی‌های کامپیوتری هستید به نظر می‌رسد انتخاب تلویزیون سامسونگ بهترین گزینه برای شما باشد زیرا دارای تاخیر ورودی بسیار کم است و همین مساله قدرت پردازش و سرعت بازی را بیشتر می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای کنسول خود بهترین تلویزیون را انتخاب کنید، پیشنهاد اول سامسونگ است.

 

اما افرادی که می‌خواهند هزینه پایین‌تری برای خرید این محصول پرداخت کنند، تلویزیون سامسونگ بهترین پیشنهاد است، چون که این محصول به دلیل تنوعی که در ساخت خود دارد از بالاترین تا پایین‌ترین قیمت را در برمی گیرد. همین ویژگی قیمتی آن یکی دیگر از مشخصات بارز مربوط به این دستگاه است.

 

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

کیفیت کلی تلویزیون سونی نسبت به سامسونگ بالاتر است، هر چند کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ در نوع خود بی نظیر است اما در کل تلویزیون سونی دارای بالاترین کیفیت ساخت در میان سایر برندهای مشهور مربوط به این وسیله است.

 

پردازنده‌های مربوط به این دو دستگاه بسیار قوی و قدرتمند است و در این زمینه نمی‌توان اختلافی را قائل بود و هر دو شرکت در این زمینه عالی کار کرده‌اند.

 

در زمینه دوام قطعات، تلویزیون سونی به نسبت سامسونگ بهتر عمل کرده و دوام قطعات مربوط به تلویزیون سونی بسیار بالا است و این قضیه در مورد تلویزیون سامسونگ در حد عالی و خوب توصیف شده است.

 

برنامه‌های بسیار متنوعی در ساخت تلویزیون سونی به کار گرفته شده و از سیستم عامل اندروید با برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. اما در تلویزیون سامسونگ از سیستم عامل Tizen با امکانات و برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌شود.

 

بهترین انتخاب برای دیدن فضاهای روشن و باز تلویزیون سامسونگ است و این در حالی است که بهترین انتخاب برای دیدن محتواهای ورزشی و سریع تلویزیون سونی است.

 

مدل طراحی محصولات بالارده در تلویزیون سامسونگ در نوع خود بی‌نظیر است و این مساله در ارتباط با تلویزیون سونی زیاد به چشم نمی‌خورد و محصولات بالارده و میان‌رده از نظر کیفیت ساخت زیاد تفاوت چشم‌گیری با همدیگر ندارند.

 

اما آخرین نکته در ارتباط با مقایسه این دو تلویزیون می‌توان به خرابی کم‌تر تلویزیون سونی نسبت به سامسونگ اشاره کرد.

 

در این مطلب به شکل کامل به مقایسه این دو برند پرداختیم و شما عزیزان می‌توانید با مطالعه دقیق محتویات آن تصمیم بگیرید که کدام یک از این محصولات را می‌خواهید انتخاب کنید. در حالت کلی نمی‌توان گفت کدام یک از این برندها بر دیگری برتری دارند و با توجه به شرایط خود و بودجه‌ای که در اختیار داریم می‌توانیم انتخابی مطمئن در این زمینه داشته باشیم.

منبع:

https://medad.io/@hporsamany2002/%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

یکی از انواع روش‌های رنگ آمیزی خانه، نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک است. از مواردی که کاربرد این نوع رنگ را برای نقاشی ساختمان رونق بخشیده، راحتی انجام فرایند رنگ آمیزی است.

برای خرید رنگ ساختمانی میتوانید به وب سایت رنگ جمیل مراجعه کنید. 

رنگ پلاستیک برای رنگ کاری ساختمان در انواع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک تولید می‌شود. نمونه تمام پلاستیک این رنگ دوام و کیفیت بهتری نسبت به نیم پلاستیک داشته و کمی قابلیت شستشو دارد. انواع رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان با تنوع رنگ بینظیر عرضه می‌شود. در اینجا ضمن شرح مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، اطلاعاتی درباره نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب و کاربرد رنگ پلاستیک برای انتخاب زیباترین رنگ ساختمان در اختیارتان قرار می دهیم.

 

در این مقاله درباره موضوعات فهرست زیر صحبت خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی برای رنگ کردن دیوار گچی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مزیت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

گاهی اوقات لازمست در حال و هوای ساختمان یا نقش و رنگ اتاق های منزل تنوعی بوجود بیاوریم. رنگ‌های پوششی مثل بلکا، استفاده از رنگ‌های روغنی، استفاده از کاغذ دیواری بجای رنگ و همین طور رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان مدرن از جمله موارد پیشنهادی است. در این میان نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دلیل قیمت مناسب و همین طور طریقه راحت رنگ آمیزی و امکان ترکیب چندین رنگ به نسبت رنگ کاری ساختمان با انواع دیگر رنگ، اصولا بیشترین شانس را برای انتخاب افراد دارد.

 

علاوه بر این، با توجه به اینکه حلال رنگ پلاستیک، آب است، مراحل رنگ آمیزی سریعتر انجام شده و به زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد. اگر برای بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان وقت کمی دارید، نقاشی ساختمان را با رنگ پلاستیک انجام دهید؛ چرا که پس از خشک شدن هیچ بویی برجا نمی‌گذارد.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بهتر است با پیستوله یا غلطک انجام گیرد. رد قلم مو بر روی دیوار هنگام رنگ آمیزی ممکن است باعث عدم تمایل افراد به استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان شود. رنگ کردن دیوار با غلطک و پیستوله امکان ایجاد رنگ یک دست و مخملی را روی دیوار را بوجود می‌آورد.

در این قسمت پس از معرفی اجمالی رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان به بررسی نکات مهم قبل از انجام رنگ آمیزی می‌پردازیم.

 

 

 

کاربرد رنگ پلاستیک در رنگ کاری ساختمان

رنگ پلاستیک، در واقع رنگ اکلریلیک بر پایه حلال آب است. بنابراین نمی توان سطح پوشیده با رنگ های پلاستیک را با آب شست. اما با وجود اینکه این نوع رنگ قابل شستشو نیست و نمونه‌های مختلف کاغذ دیواری و انواع رنگ‌های نوین با قابلیت و مزایای بیشتر به بازار رنگ آمده‌اند، هنوز رنگ پلاستیک کاربرد‌های زیادی دارد.

 

استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان بخصوص برای رنگ آمیزی سطوحی مثل سقف ساختمان یا رنگ کردن دیوار گچی بسیار کاربرد دارد. تنوع رنگ و قیمت مناسب آن امکان تهیه بهترین رنگ برای دیوار خانه و نقاشی ساختمان در حالت کلی را آسان کرده است.

یکی از مزیت‌های رنگ پلاستیک که باعث شده است در رنگ کاری ساختمان مناطق مرطوب و گرم، زیاد به کار برده شود، سازگار بودن با گرماست. پس نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک در شهرهای گرم جنوبی گزینه خوبی است.

 

 

 

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

یکی از دلایل اساسی انتخاب رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان، امکان استفاده و کاربرد راحت این رنگ بر روی دیوار گچی و دیگر سطوح منزل است. در این قسمت به نکات مهم آموزشی درباره نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک اشاره می‌کنیم.

 

اگر زیرکار از جنس گچ باشد باید برای انجام بتونه کاری ابتدا رنگ آستر روی آن زده شود. دیگر رنگ‌ها نیازی به انجام این کار برای بتونه ندارند.

برای تهیه بتونه کمی گل بتونه را در یک طرف مخصوص ریخته و مقداری رنگ پلاستیک و آب به آن اضافه کنید. برای بتونه کاری بهتر است از رنگ اکرلیک خالص استفاده شود.

ادامه مطلب:

https://khedmatazma.com/mag/building-plastic-paint



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 قبل از خرید خانه در هر شهر یا کشوری باید به نکاتی توجه نمود تا در خرید ملک مذکور متحمل خسارات مالی نشویم. در ایران نیز اگر بخواهید خانه ای خریداری کنید به طور حتم ماه ها موارد مختلف را مورد بررسی قرار می دهید. اما در ارتباط با خرید خانه در کشوری دیگر شرایط فرق می کند، زندگی نکردن در کشور مورد نظر، نا آگاهی از شرایط و موقعیت منطقه ها و شهر های مختلف، آشنا نبودن به زبان آن کشور و … شرایط را برای خرید خانه مورد نظر دشوار می کند. در این مقاله ۵ نکته کلیدی که اگر قبل از خرید خانه در ترکیه بدان توجه نکنید با مشکلات جدی روبرو خواهید شد مطرح خواهد شد.

برای خرید خانه در ترکیه و آگاهی از شرایط ملک در ترکیه اینجا کلیک کنید.

همچنین وجود موسسات بدون مجوز و افراد کلاهبردار و دادن اطلاعات نادرست به متقاضیان خرید خانه باعث شده، افراد نتوانند انتخاب درستی در خرید خانه در کشوری دیگر داشته باشند.

خوشبختانه شرکت سرمایه گذاری املاک برنا همز فعال در کشور ترکیه در سال های گذشته توانسته کمک شایانی در انتخاب و خرید ملک به هموطنان عزیز در این کشور کند. مقالات این سایت شما را در خرید خانه در شهر های مختلف ترکیه یاری خواهد نمود. در ادامه سعی شده مواردی را ذکر شود که باید قبل از خرید خانه در ترکیه به آنها توجه نمود.

 

هدف از خرید خانه در ترکیه

افرادی که در ترکیه ملک خریداری می کنند اهداف مختلفی دارند. در ابتدا لازم است هدف خود از خرید ملک در ترکیه را مشخص کنید:

 

اخذ اقامت و شهروندی این کشور: بسیاری از رسانه ها و تبلیغات با دادن اطلاعات اشتباه سعی در جذب مشتری هستند. باید بدانید با خرید خانه در ترکیه نمی توان به سرعت اقامت دائم اخذ نمود. در ابتدا با خرید خانه در ترکیه فقط برای یکسال اقامت موقت اخذ می کنید سپس هر سال با توجه به شرایط این اقامت قابل تمدید خواهد بود. بعد از 5 الی 8 سال با توجه به شرایط مالک می توان اقامت دائم اخذ نمود. اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه بخرید باید خانه خریداری شده حداقل به قیمت 250 هزار دلار همراه با سند (تاپو) باشد.

دریافت پاسپورت ترکیه برای مهاجرت به کشور های اروپایی: برای دریافت پاسپورت ترکیه باید در ابتدا اقامت این کشور را اخذ کنید و بعد از طی مراحلی شهروند این کشور شوید. در این صورت دولت ترکیه پاسپورت این کشور را برا شما صادر می کند. با پاسپورت ترکیه می توان بدون اخذ ویزا به بیش از 100 کشور اروپایی و امریکایی و … سفر کنید. بسیاری از ایرانیان با این کار توانسته اند به کشور هایی نظیر کانادا و کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به موقعیت مناسب و آینده روشن این کشور: دولت ترکیه سال قبل اعلام کرد که این کشور در آستانه ورود به اتحادیه اروپا است. از آن زمان تا به امروز تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور به چندین برابر رسیده است. همچنین نیمی از ترکیه در اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی فراهم کرده است. بسیاری از ایرانیان از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرده اند. خرید خانه مطمئن ترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه خریداری کنید، پیشنهاد ما خرید خانه های در حال ساخت است. در مقاله گذشته در این رابطه نکات مختلفی ذکر شده است.

 

نکات مهم قبل از خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه در ترکیه لازم است به مواردی توجه کنید که عدم توجه به آنها می تواند شما را با مشکلات جدید روبه رو کند:

 

با افزایش سرمایه گذاران و متقاضیان خرید ملک در ترکیه پروژه های ساخت مسکن در شهر های مختلف ترکیه آغاز به کار کرده اند. این پروژه ها یا اغلب در حال ساخت هستند و پیش فروش می شوند یا آماده تحویل می باشند. اگر به هر هدفی می خواهید از این پروژه ها ملک خریداری کنید، توجه نمایید که حتما قبل از شما اتباع خارجی یا دیگر ایرانیان از این پروژه ها ملک خریداری کرده باشند تا مطمئن شوید مشکلی برای ثبت سند برای شما که تبعه خارجی محسوب می شوید، وجود نداشته باشد.

 

اگر ملکی خریداری کرده اید قبل از تسویه حساب و پرداخت کل مبلغ خانه برای حصول اطمینان بهتر است کپی سند(تاپو) یا مشخصات آن را به اداره سند و تاپو شهر نشان دهید و از صحت اطلاعات خانه مطمئن شوید. برای مراحل ثبت سند به نام خریدار مالک نیز باید به اداره تاپو مراجعه نمود.

 

واضح است برای خرید ملک جدا از مبلغ خرید خانه باید مبالغ دیگری پرداخت کنید، این هزینه ها شامل هزینه مربوط به ثبت سند، هزینه مترجم رسمی از سوی اداره تاپو و چند هزینه اندک دیگر است. مهمترین نکته در اینجاست که اتباع خارجی از پرداخت هزینه مالیات ملک معاف شده اند. در هنگام خرید و ثبت سند توجه کنید این هزینه از شما دریافت نگردد.

 

ملکی خریداری کنید که دارای سند رسمی ترکیه یعنی تاپو باشد. در غیر اینصورت شما قادر نخواهید بود اقامت این کشور را اخذ کنید.

 

برخی از خانه ها در ترکیه دارای وام بانکی هستند که مشابه آنها در ایران نیز وجود دارد. قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مطمئن شوید وام بانکی آن به طور کامل قبل از شما تسویه شده است و مالک قبلی به هیچ ارگانی بدهکار نیست. که البته این مورد نیز با مراجعه به اداره تاپو قابل استعلام است.

 

5 نکته قابل اهمیت قبل از خرید خانه در ترکیه

به طور خلاصه وکلی باید قبل از اقدام به خرید ملک در ترکیه به موارد زیر دقت کنید:

 

ملک دارای سند رسمی معتبر (تاپو) باشد.

شرکت و املاکی که از آنها خانه خریداری می کنید دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

ملک خریداری شده باید در اداره تاپو ثبت رسمی شده باشد.

خانه خریداری شده به دولت و بانک و اداره مالیات بدهکار نباشد.

اگر ملک در حال ساخت خریداری می کنید حتما دارای سند رسمی باشد.

منبع:

https://bornahomes.com/%DB%B5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA/



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

همیشه نظافت و پاکیزگی منازل برای اهالی منزل علی الخصوص بانوان ایرانی بسیار اهمیت دارد و همواره در تلاش هستند که با فراهم آوردن محیطی تمیز و منظم، آرامش ذهنی افراد منزل تضمین شود.

خانم‌های خانه‌دار وقت کافی برای انجام امور نظافت منزل دارند، اما افراد شاغل هستند زمان کمتری در خانه حضور دارند و کمتر می‌توانند به امور نظافت منزل رسیدگی کنند.

برای نظافت منزل خود در صادقیه میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

حالا چه شاغل باشید و چه خانه‌دار باید بدانید که مدیریت امور نظافتی منزل، خود از اصول خاصی پیروی می کند و اگر می‌خواهید منزل شما همیشه بدرخشد و نظافت منزل خود را با دقت و به شیوه‌ای اصولی انجام دهید، تا پایان این متن همراه ما باشید تا بهترین ترفندهای نظافت منازل را برایتان بگوییم.

بهترین ترفندهای نظافت منزل

برای اینکه نظافت منازل به بهترین شیوه ممکن انجام شود لازم‌ است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

. تهیه‌ی چک لیست نظافت منازل

مهم‌ترین اقدام برای نظافت منزل تهیه‌ چک‌ لیست می‌باشد که به دو دسته تقسیم می‌شود.

1. تهیه چک لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت

در چک‌ لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت منزل باید کلیه لوازمی که برای نظافت منزل لازم می‌باشد، یادداشت کنید به عنوان مثال انواع جارو، تی، شوینده‌ها، پاک کننده‌ها، دستمال‌های مخصوص پاک کردن سطوح و اجسام، جاروبرقی، و سایر لوازم مورد نیاز.

بعد از تهیه‌ این چک لیست باید کلیه لوازم یادداشت کرده را تهیه کنید، اگر از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تهیه برخی از این لوازم به عهده شرکت خدماتی می‌باشد.

2. چک لیست امور نظافت

به جرات می‌توان گفت که بدون تهیه چک لیست وظایف نظافت نمی‌توانید به صورت کامل منزل را تمیز کنید و ممکن است بخش مهمی فراموش شود.

برای تهیه چک لیست نظافت باید کلیه بخش‌های منزل به عنوان مثال آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی و سرویس بهداشتی و حمام را یادداشت کرده و سپس کارهایی که باید در این بخش‌های منزل انجام شود یادداشت کنید مثلا برای نظافت آشپزخانه معمولا این وظایف را می‌توانید در نظر بگیرید:

. شستن ظروف

. تمیزکردن سینک ظرف شویی

. خشک کردن ظروف

. گردگیری سطوح آشپزخانه

. مرتب کردن داخل یخچال

. تمیز کردن سطح آشپزخانه

زمانی که تمامی وظایف را یادداشت می‌کنید غیر ممکن است که کاری را فراموش کنید. همان طور که گفته شد برای تمامی بخش‌های منزل چک لیست تهیه کرده و بعد از نظافت کافی است کارهای انجام شده را تیک زده و به سراغ دیگر کارها بروید.

تهیه چک لیست وظایف حتی برای زمانی که از یک شرکت خدماتی منازل نیز کمک می‌گیرید، ضرورت دارد و باعث می‌شود که کارهای شما نظم خاصی بگیرند در نتیجه توصیه می‌کنیم که چک لیست را فراموش نکنید. در ادامه سایر ترفندهای نظافت منزل را مطالعه کنید.

3. برنامه ریزی برای نظافت

برای هرچه بهتر تمیز شدن منازل بهتر است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و تقسیم کار کنید به عنوان مثال یک روز را برای تمیز کردن آشپزخانه در نظر بگیرید و روز بعد را به فضایی دیگر اختصاص دهید.

معمولا افراد در مناسبت‌های مختلف خانه تکانی‌های کلی انجام می‌دهند، که کاری سنگین محسوب می شود و معمولا چند روز زمان می‌خواهد. آیا به تنهایی از عهده نظافت کلی منزل برمی‌آیید؟!

شاید بگویید با برنامه‌ریزی و اختصاص زمان و روز خاص، نظافت‌ کلی منزل اصلا دشوار نخواهد بود، اما اگر شاغل باشید و یا توان ریزه‌کاری و تغییر دکور منزل و شستشوی دیوارها و پنجره ها و... را نداشته باشید، باز هم همین نظر را دارید؟!

نظافت منزل خود را به افراد متخصص بسپارید

امروزه به خاطر گسترش زندگی ماشینی و مشغله‌های فراوان زندگی روزمره، به برخی کارهای مهم زندگی مانند نظافت منزل خود نرسیم و حتی آن را فراموش کنیم که این مورد اصلاً برای هیچ‌کسی که به نظافت منزل خود اهمیت می‌دهد اصلاً خوب نیست و همیشه جز دغدغه‌های وی خواهد بود.

 

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/99120503847/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88-%DA%86%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

 


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

داوطلبان عزیز آزمون کنکور سراسری، در این مقاله سعی داریم به بررسی نکات، چالش‌ها، وظایف، بایدها و نبایدها دربرنامه ریزی یک ماهه برای کنکور بپردازیم. سوالی که اکثر داوطلبان برای این یک ماه دارند این است که در این یک ماه چه کارهایی را باید انجام داد؟ آیا زمان کافی برای مطالعه تمام درس‌ها وجود دارد؟

 برای برنامه ریزی رایگان کنکور به کنکور آباد مراجعه کنید.

قطعا یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها‌ی برنامه ریزی یک ماهه برای کنکور، میزان مطالعه قبلی هر داوطلب است. اما بعضا داوطلبان دچار استرس یا سردرگمی می‌شوند که چطور ممکن است با برنامه‌ریزی در یک ماه به آمادگی نسبی رسید.

 این زمان، زمان طلایی و کلیدی برای داوطلب است و می‌تواند یکی از مهمترین برهه‌های زندگی فرد باشد. در این یک ماه ممکن است بسیاری از داوطلبان ناامید شوند، استرس بگیرند و میدان را ترک کنند. در مقابل ممکن است عده‌ای برنامه‌ای اصولی و جدی برای این یک ماه طرح‌ریزی کنند، به آن متعهد باشند و اگر کاستی‌هایی در طول سال داشتند آن‌ها را جبران کنند و در کنکور سراسری موفق‌تر از کنکور‌های آزمایشی عمل کنند. ناامید نباشید افکار منفی را از ذهن خارج کنید و سعی کنید در این یک ماه بهترین و بیشترین بازدهی را داشته باشید.

بایدها و نبایدهای یک ماه کنکور

اکنون زمان تکرار و مرور مطالب خوانده شده است. درس‌هایی که تا به امروز مطالعه کردید را مرور کنید.  نگاه کوتاهی به مطالب داشته باشید اگر مطلبی را مشکل دارید یا فراموش کرده‌اید سریع آن را برطرف کنید. زمان مناسبی برای یادگیری مطالب جدید نیست و باید مطالبی که در ماه‌های گذشته خوانده‌اید را تثبیت کنید. این یک ماه را از دست ندهید. لیستی در ادامه این مطلب آمده که نکات مهم برنامه ریزی یک ماهه برای کنکور، بایدها و نبایدهایی را که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه می‌دهد.

چه کار‌هایی باید انجام داد

استرس را از خود دور کنید

مقدار کمی استرس کمک کننده است، اما استرس پیش از حد می‌تواند عواقب بدی برای افراد داشته باشد. تمام سعی خود را در این زمینه انجام دهید. در ادامه نکاتی که می‌توانند در مقابله با استرس به شما کمک کنند را خواهیم آورد.

برای مقابله با استرس بهتر است

  • غذای سالم بخورید
  • خواب کافی و مفید داشته باشید
  • برنامه‌ریزی داشته باشید
  • تمرکز خود را بر روی درس خواندن بگذارید
  • کار خود را انجام دهید و به رقبا و دوستان خود توجه نکنید
  • تفریح داشته باشید
  • حدالامکان از شبکه‌های مجازی دور باشید
  • در صورت نیاز به مشاورمراجعه کنید

شرکت در آزمون شبیه ساز کنکور

حتما مهارت‌های آزمون دادن را تمرین و تکرار کنید. آزمون شبیه‌ساز کنکور این امکان را به داوطلب می‌دهد که خود را در شرایط کنکور قرار دهد و به سوال‌های کنکور سراسری سال‌های قبل و یا سوال‌های مشابه پاسخ دهد. حدود یک ماه پیش از آزمون، زمان مناسبی برای شروع این کار است.

در آزمون‌های شبیه‌ساز لازم است داوطلب خود را از هر نظر در شرایط آزمون سراسری قرار دهد. سعی بر این باشد ساعت شروع آزمون شبیه‌ساز با ساعت کنکور سراسری شما یکی باشد اگر آزمون شما ساعت 8 صبح برگزار می‌شود شما هم ساعت 8 آزمون شبیه‌ساز را شروع کنید. پس از آزمون، همان روز آن را تصحیح کنید، پاسخ‌های غلط را یادداشت کرده و رفع اشکال کنید.

توصیه می‌شود افرادی که در طول سال مطالعه کافی و مناسب داشته‌اند می‌توانند هر دو روز یک آزمون شبیه‌ساز شرکت کنند و افرادی که از برنامه خود عقب هستند و در طول سال کم کاری داشتند بهتر است که هر روز آزمون دهند.

برنامه ریزی خود را فشرده تر کنید

سعی کنید هر روز کمی بیشتر از روز قبل مطالعه کنید این به آن معنا نیست که از خواب و استراحت خود بکاهید بلکه بهتر است برنامه‌ای بریزید که حداکثر استفاده را از زمان باقی مانده داشته باشید. زمان‌های مرده‌ی خود را زنده کنید. کلاس‌های متفرقه را تا حد امکان کنسل کرده و تمرکز خود را بیشتر بر روی درس خواندن، رفع اشکال، تست زدن و آزمون دادن بگذارید و برای نتیجه بهتر تلاش کنید.

 داشتن خواب کافی و تنظیم ساعت خواب

هر انسان به طور معمول شب‌ها باید بخوابد و صبح‌ها بیدار شود. حال اگر داوطلب در طول سال، ساعت خواب و بیداری منظمی نداشته باشد طوری که این چرخه‌ی زمانی به هم ریخته باشد و ساعت آزمون فرد زودتر از ساعت بیداری آن شخص باشد چاره‌ای جز تنظیم ساعت خواب و بیداری در این بازه زمانی وجود ندارد.

برای مثال اگر فردی به طور طبیعی صبح‌ها ساعت 10 از خواب بیدار می‌شود و تصمیم گرفته باشد برای آمادگی بیشتر در روز آزمون ساعت بیداری خود را تغییر دهد و تنظیم کند، نمی‌تواند این کار را یک شبه انجام دهد. به عقیده‌ی متخصصان خواب، اگر قصد دارید چرخه‌ی  خواب خود را تنظیم کنید، باید این کار را با تنظیم بازه‌های 15 و یا 30 دقیقه ای انجام دهید.

فردی را در نظر بگیرید که معمولا ساعت 10 صبح از خواب بیدار می‌شود، در صورتی که بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این نتیجه برسد که لازم است زودتر از خوب برخیزد، باید سعی کند ساعت خواب و بیداری خود را تغییر دهد. به زبان ساده اگر داوطلب در گذشته ساعت 10 از خواب بیدار می‌شده و تصمیم گرفته باشد که از این به بعد ساعت 7 از خواب بیدار شود بهتر است این کار را به تدریج انجام دهد، یعنی ابتدا ساعت بیداری خود را به 9:30 دقیقه تغییر دهد و به مرور زمان به ساعت موردنظر خود برساند.

چه کار‌هایی را نباید انجام دهید

در بخش قبلی مواردی را برای شما عنوان کردیم که در طول یک ماه پیش از کنکور باید انجام داد، در اینجا از نبایدهایی صحبت می‌کنیم که در این مقطع زمانی، رسیدن شما به نتیجه‌ی دلخواه‌تان را غیر ممکن می‌کند. در یک ماه طلایی تا کنکور سراسری این سه اشتباه را مرتکب نشوید.

ادامه مطلب:

https://konkurabad.academy/2021/10/22/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%a7%d9%87/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

اگر از اطرافيان تان بخواهيد افرادي را كه داراي جذابيت خيره كننده و اقتدار رهبري فرد،گروه و يا جامعه هستند را برايتان نام ببرند غالباً به جواب هاي قابل پيش‌بيني مي‌رسيد جواب هايي مانند نلسون ماندلا، آدولف هيتلر، ماهاتما گاندي و.. .
حال از همين افراد بخواهيد در چند ثانيه براي تان توصيف كنند كه چه چيزي در اين شخصيت ها مورد توجه شان قرار گرفته و باعث شده كه از آنها نام ببرند؟
دقيقاً همين جاست كه متوجه مي‌شويم تا چه ميزان توصيفات هر فرد با ديگري متفاوت است چرا كه شما به طور غريزي و ذاتي از افرادي خوشتان مي‌آيد اما اين كه چرا از آنها خوشتان مي‌آيد تعاريفي بسيار متفاوت نسبت به سايرين دارد.

براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد
در حقيقت به سختي مي‌توان دو نفري را يافت كه توصيف و يا پاسخ يكساني براي اين پرسش داشته باشند اين تفاوت در توصيفات ما را به تفاوت در تعريف كاريزما مي‌رساند.
كاريزما مجموعه اي از ويژگي ها و خصوصيات در افراد است كه باعث مي‌شود در اطرافيانشان قدرت نفوذ و تاثيرگذاري بالايي داشته باشند و آنها را به خود جذب كنند. تشخيص اينكه آيا فردي كاريزماتيك است يا خير معمولاً آسان است با اين حال توصيف اين كه چه ويژگي و يا خصوصيتي باعث به وجود آمدن اين جذابيت منحصر به فرد و يا كاريزما مي‌شود اغلب مي‌تواند دشوار باشد.

 

با تمام اين اوصاف به تعريف كاريزما مي‌پردازيم:

كاريزما چيست؟

كاريزما به خصوصيات و ويژگي‌هاي شخصي گفته مي‌شود كه مجموعه‌اي از مولفه‌هاي اثرگذاري و جذابيت را دارا و در بحث مديريت سازماني نيز داراي قدرت رهبري و همراه كردن افراد با خود باشد.
همچنين كورت مورتنسن تعريف زيبايي از كاريزما در كتاب قوانين كاريزما نوشته است.
در اين كتاب تعريف كاريزما اينطور بيان شده:
گاهي درك روشني از واژه كاريزما نداريم، كاريزماً دقيقاً يعني چه؟ كاريزما مي‌تواند يك ويژگي مرموز تلقي شود! اما كاريزما قاطعيت يا هيجان و شور و شوق نيست، شخصيت خاص و يا مردم داري نيست، (گرچه تمام اين ويژگي‌ها تا حدودي بخشي از كلكسيون كاريزما هستند.
زماني كه با افراد داراي كاريزما (شخصيت‌هاي كاريزماتيك) برخورد مي‌كنيد به راحتي آنها را تشخيص مي‌دهيد و عموماً در ميان جمع درخشش خاصي دارند.
ما از بودن در كنار چنين افرادي احساس افتخار و برتري مي‌كنيم. كاريزما، تنها جذابيت، وفاداري، دوست داشتني بودن يا هيجان و شور نيست، حس اعتمادي است كه باعث راحتي و آسايش مخاطب مي‌شود و در عين حال اعتبار ايجاد مي‌كند.
تا بدين جا در يافتيم كه شخصيت هاي كاريزماتيك از قدرت نفوذ و همچنين قدرت رهبري بالايي برخوردارند در كنار اين موارد اين نكته را هم بايد حائز اهميت دانست كه اين اشخاص از اعتماد به نفس و خودباوري بالايي نيز برخوردارند و يا مي توانند به خوبي نشان دهند كه از اعتماد به نفس و خودباوري بالايي برخوردارند (اعتماد به نفسي كه شباهتي به غرور كاذب و يا خودبزرگ بيني ندارد).
داشتن اعتماد به نفس در برقراري ارتباط موثر به كمك آنها مي‌آيد و همچنين به آنها اين اجازه را مي‌دهد كه اين ويژگي را در ديگران نيز به وجود آورند و اين حس مثبت را به آنها هم منتقل كنند.

شخصيت كاريزماتيك ذاتي است يا اكتسابي؟

برخي افراد ممكن است به صورت ذاتي شخصيتي كاريزماتيك داشته باشند اما از آنجايي كه اين ويژگي مجموعه‌اي از رفتارها، صفات و مهارت هاست بخشي از آن را بايد آموخت.
اما مي بايست به اين نكته توجه شود كه در دنيا افراد بسيار كمي وجود دارندكه كاملاً و به صورت ذاتي شخصيتي كاريزماتيك دارند ، بنابراين داشتن شخصيت كاريزماتيك هم ذاتي است و هم تا حدود زيادي اكتسابي و قابل يادگيري.

منبع:

https://fereshteirannezhad.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن
 
برخي از افراد هستند كه ظاهر جذابي ندارند؛ اما كشش خاصي دارند كه همه را شيفته خود مي‌كنند. آنها با جاذبه‌اي خاص و اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده، ترجيحات عمومي را برهم مي‌زنند و كاري مي‌كنند كه هركسي با هر ترجيحي كه دارد جذبشان شود. يكي از دلايل دل‌نشين‌بودن اين افراد جذابيت رفتاري آنهاست.

اگر دوست دارید بدانیدکه چطور جذاب باشید به وب سایت فرشته ایران نژاد مراجعه کنید.  اطلاعات بیشتر

راه‌هايي علمي براي اينكه از لحاظ رفتاري جذاب‌تر به نظر برسيد

براي اينكه به جذابيت خود بيفزاييد، مي‌توانيد موارد اثبات‌شده زير را در خود تقويت كنيد:

  • لبخند بزنيد: هرچه لبخند شديدتر و صميمانه‌تر باشد، چهره نيز جذاب‌تر مي‌شود.
  • خوب باشيد: طبق نتايج تحقيقات، زماني‌كه مردم از خوب‌بودن فردي مطلع باشند، او را جذاب‌تر برآورد مي‌كنند.
  • بامزه و شوخ‌طبع باشيد: خانم‌ها بيشتر جذب مرداني مي‌شوند كه آنها را مي‌خندانند. البته براي مردها خيلي مهم نيست كه خانمي بامزه باشد يا خير.
  • دايره بزرگي از دوستان داشته باشيد: افرادي كه در يك گروه قرار دارند جذاب‌تر به نظر مي‌رسند. در واقع، بدي‌هاي هريك از افراد گروه در خوبي‌هاي جمعي گم مي‌شود.
  • خودتان باشيد: آدم‌هاي جذاب نگران اين نيستند كه چه‌كار بايد انجام دهند تا محبوب قلب‌ها شوند؛ بلكه براي دل خودشان آن كار را انجام مي‌دهند، چون با خود واقعي‌شان راحت‌اند.
  • به فرد مقابل اجازه دهيد از خودش صحبت كند: صحبت‌كردن درمورد خود، موجب فعال‌شدن همان مناطق مغزي مي‌شود كه در زمان رابطه‌ جنسي يا خوردن غذاي خوب فعال مي‌شود؛ پس اين فرصت را به طرف مقابل خود بدهيد.

رازهايي كه افراد جذاب براي جذب ديگران استفاده مي‌كنند

افراد جذاب رازهايي دارند كه به‌كمك آنها هر كه را راه مي‌خواهند جذب مي‌كنند. ما در اينجا اين رازها را برايتان فاش كرده‌ايم:

  • از تأثير اولين برخورد غافل نشويد: شما در محيط‌هاي ناآشنا، فقط بين ۲ تا ۳۰ ثانيه فرصت داريد روي ديگران اثر بگذاريد.
  • با علاقه به حرف ديگران گوش دهيد: شنونده خوبي باشيد، حرف‌هاي طرف مقابل را تكرار كنيد و از او بخواهيد بيشتر و بيشتر توضيح دهد.
  • دل‌چسب باشيد: رويكرد نوآورانه‌اي را در پيش بگيريد. مغز خيلي زود خسته مي‌شود و هميشه دنبال محرك‌هاي جديد مي‌گردد؛ پس لباس يا جواهرات خاص و عالي بپوشيد.
  • در اوج خداحافظي كنيد: زماني مكالمه را تمام كنيد كه هنوز براي مخاطبانتان جذاب هستيد. در اين حالت، مخاطبان مشتاقانه منتظر زماني خواهند بود كه دوباره شما را ببينند.
  • خلاقانه صحبت كنيد: چند بار جملاتي تكراري همچون «خوشبختم»، «بچه كجايي؟» «بچه داريد؟» را شنيده‌ايد؟ به‌جاي اين جمله‌هاي تكراري، خلاق باشيد و از موضوعاتي استفاده كنيد كه در ذهن فرد مقابل ماندگار شود.
  • آماده برقراري ارتباط باشيد: خيلي از افراد دوست ندارند فردي محتاج به نظر برسند؛ بنابراين، در جمع‌ها خود را مي‌گيرند يا كناره‌گيري مي‌كنند. روي گشاده داشته باشيد. به ديگران بگوييد چقدر خوش‌حاليد به آن جمع دعوت شده‌ايد.

منبع:

https://www.chetor.com/218773-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/

 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن
 

بيزينس كوچينگ يك روش جديد و موثر براي پيشرفت كسب و كار و افزايش درآمد است. بيزينس كوچ شما را از اشكالاتتان مطلع كرده و فرصتهاي پيشرفت را نشانتان مي‌دهد.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ آرش اسماعيلي مراجعه كنيد.اطلاعات بيشتر

 ««بيزينس كوچينگ»»   يكي از آن موضوعات داغ و جديد دنياي كسب و كار است. از آن دسته موضوعاتي كه باعث تغيير و تحولات زيادي در اين زمينه شده است به قولِ فرنگي‌ها يك گِيم چِنجِر واقعي بوده است.

به استناد تحقيقات گسترده ي جهاني، حدود 98 درصد از افرادي كه در اين دوره‌ ها شركت كرده اند، به موفقيت چشمگيري در كسب و كارشان دست پيدا كرده و خواستار اين بوده اند كه اين كوچ كردن در تمام سال هاي فعاليتشان ادامه داشته باشد!

بيزينس كوچينگ چيست و چه فوايدي دارد؟

اگر بخواهيم خيلي ساده توضيح دهيم، ميتوانيم بگوييم همانطور كه كشتي گير به يك مربي نياز دارد كه در زمان مسابقه در بيرون گود بازي را تماشا كند و به او در شكست رقيب كمك نمايد، هر كسب و كاري هم به يك بيزينس كوچ نياز دارد كه از بيرون به شرايط شركت و گروه نگاه كرده و بتواند اشكالات و فرصت هاي موجود براي پيشرفتش را ببيند و آنها را به كارفرما يا مدير گوشزد كند.

نقش مشاوره اي و هدايتي بيزينس كوچ در كسب و كار باعث ايجاد يك برنامه براي رسيدن به اهداف تعيين شده ي شركت ميشود، در نتيجه ي همه ي فعاليت هاي مجموعه جهت گيري ميشوند و در مسير درستي قرار ميگيرند.

مسير كسب و كار پر از موانع غير قابل پيش بيني است اما بيزينس كوچ به منزله ي شخصي است كه چند قدم از شما جلوتر ايستاده است و آن موانع را ديده و از آنها مطلع است؛ پس ميتواند به شما بگويد كه جلوي پايتان را نگاه كنيد تا در چاله هاي شكست نيفتيد.

آيا شركت در دوره آموزش بيزينس كوچينگ مفيد است؟

آموزش هايي كه قرار است در يك    دوره بيزينس كوچينگ    ببينيد مجموعه اي از مهارت ها و ابزارهايي هستند كه به شما كمك ميكنند در مسير كسب و كار از رقبا پيشي بگيريد.

درست است كه موضوعاتي مانند باور و انگيزه مسائل مهمي در كسب و كار هستند و در ابتدا همچين مباحثي به افراد كمك ميكرد در مسير درستي قرار بگيرند، اما دوره آموزش بيزينس كوچينگ دوره ي پيشرفته تر و مدرنتري است كه به مباحث بسيار جديدتري ميپردازد.

در اين دوره شيوه ي درست مديريت كسب و كار به روشي عملي به شما آموزش داده ميشود و ديگر صحبتي از دروس تئوري، طولاني و خسته كننده نيست. آموزش هاي اين دوره در جهتي است كه به شما كمك ميكند در سريعترين زمان ممكن به درآمد زيادي برسيد و مگر اين آرزوي هر كسي نيست؟

نكته ي جالب توجه در مورد دوره هاي آموزش بيزينس كوچينگ اين است كه آموزش هاي آن تنها مختص افرادي نيست كه صاحب يك كسب و كار هستند. در واقع ميتوان دانش پذيران اين دوره را در سه دسته طبقه بندي كرد:

  1. افرادي كه در حال حاضر كاري ندارند و به دنبال شروع يك كسب و كار جديد هستند.
  2. افرادي كه كسب و كار مخصوص خود دارند و ميخواهند درآمد بيشتري داشته باشند.
  3. و كساني كه خودشان ميخواهند يك بيزينس كوچ شوند.

در يك دوره بيزينس كوچينگ كاملاً كاربردي و عملي، به شما ياد داده ميشود كه چطور يك ايده را خلق و اجرا كنيد. چطور از ابزارهاي كسب و كار استفاده كنيد، چطور سيستم سازي و اهرم سازي كنيد، چطور در زمان كم درآمد زيادي كسب كنيد، چطور برون سپاري كنيد، چطور يك بيزينس پلن طراحي كنيد و...

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/30/2487681/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

کابینت های آشپزخانه در برابر گرد و غبار و چربی زیادی قرار دارند. تمیز کردن کابینت‌ ها مهم است و برای این کار باید از موادی مثل سرکه و پاک کننده های رقیق استفاده کنید. در اینجا روش های مناسبی برای این کار یاد داده شده است.

برای نظافت منزل خود میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید.

 

چربی، ذرات مواد غذایی و گرد و غبار روی کابینت ها می چسبند و تمیز کردن آن ها را سخت می کند، بنابراین توصیه می شود کابینت‌های خود را به طور مرتب تمیز کنید. هنگامی که کابینت‌ها نیاز به تمیز کردن عمقی دارند می توانید با استفاده از یک پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین، لکه های سخت و جرم‌ها را از بین ببرید. پس از تمیز کردن کابینت ها می توانید آن‌ها را جلا دهید تا مثل روز اول نو به نظر بیایند.

 

تمیز کردن کابینت به صورت روزانه

۱- یک فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این محلول تمیز کننده ضعیف برای پاک کردن روزمره کابینت‌های چوبی مناسب است. این محلول رنگ چوب را تغییر نمی‌دهد و موجب باد کردن آن نمی‌شود.

 

اگر نمی خواهید تمیز کاری را با سرکه انجام دهید، می توانید از محلول مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کنید. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید از یک محلول شستشو موجود در فروشگاه ها برای این کار استفاده کنید.

۲- پس از هر آشپزی بهتر است کابینت ها را تمیز کنید، زیرا در زمان آشپزی ذرات روغن و مواد غذایی روی سطوح کابینت می نشینند. یک لیف حمام یا دستمال کهنه را در محلول آب و سرکه خیس کنید و با آن درب های کابینت و زیر کابینت ها را تمیز کنید.

 

توجه کنید که دستمال نباید خیلی خیس باشد، زیرا ممکن است به چوب آسیب برساند، بنابراین کافی است دستمال کمی مرطوب باشد. اگر با محلول سرکه کابینت تمیز نشد باید یک تمیز کننده مناسب را از فروشگاه خریداری کنید.

۳- رطوبت موجود روی در کابینت ها می تواند باعث به وجود آمدن ناهمواری روی چوب شود، با یک پارچه تمیز و خشک همه محلول هایی که برای تمیز کردن کابینت به کار برده اید را از روی آن پاک کنید.

 

۴- به طور منظم داخل کابینت ها را تمیز کنید. ادویه جات، ترشی جات و سایر مواد غذا‌یی که در کابینت ها قرار می دهید احتمالا گاهی اوقات نشت می کنند، بنابراین بهتر است داخل کابینت را هر چند هفته یک بار پاک کنید. همه چیز را از کابینت های خود بیرون آورید و داخل آن را با سرکه رقیق و یا محلول مایع ظرفشویی پاک کنید. سپس کابینت ها را با یک حوله خشک تمیز کنید و همه چیز را داخل آن قرار دهید.

اگر می خواهید از ریختن مواد غذایی در کابینت ها جلوگیری کنید بهتر است از ظروف نگهدارنده مناسب مثل ظروف فلزی و شیشه‌ای استفاده کنید. این ظروف برای نگهداری از ادویه جات و مواد غذایی خشک مناسب تر هستند. 

 

اگر کف کابینت‌ها را با ورقه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای بپوشانید تمیز کردن آن‌ها راحتتر خواهد بود. مثلا هنگامی که وقت کافی برای تمیز کردن کابینت‌های خود را ندارید، می‌توانید روکش‌ها را در آورده و بشویید، سپس خشک کرده و دوباره در کابینت‌ها قرار دهید.

 

۵- کابینت ها را به طور منظم گرد گیری کنید. از پارچه‌های نرم و خشک برای تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی کابینت استفاده کنید. تمیز کردن منظم گرد و غبار روی کابینت های آشپزخانه مهم است، چرا که چربی و بخار تولید شده در طول پخت و پز، باعث می‌شود گرد و غبار  روی سطوح کابینت بچسبد. اگر شما گرد و غبار‌ها را به ندرت تمیز کنید، پاک کردن کثیفی ها مشکل خواهد شد.

 

تمیز کردن کابینت های چوبی به صورت عمقی

۱- پاک کننده مخصوص سطوح چوبی خریداری کنید. این محصول برای تمیز کردن چربی‌ها و دیگر مواد چسبنده، بدون آسیب رساندن به سطوح چوبی طراحی شده است. پاک کننده سطوح چوبی از سرکه یا محلول صابون ساده قویتر است، بنابراین اگر می‌خواهید کابینت خود را به صورت عمقی تمیز کنید، این یک راه حل مناسب است.

 

۲- ابتدا محلول تمیزکننده را در یک نقطه دور از دید روی کابینت تست کنید. اگر سطح کمرنگ یا مات شود، از پاک کننده استفاده نکنید و یک محلول ملایم تر را انتخاب کنید.

۳- محلول تمیزکننده را روی کابینت خود اسپری کنید. با استفاده از یک پارچه نرم محلول را با حرکات دایره‌ای بر روی کابینت های خود بکشید. از فشار دادن محکم پارچه روی کابینت خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی چوب شود. تا زمانی که همه چربی‌ها و کثیفی‌ها از کابینت پاک شوند کار را ادامه دهید.

ادامه مطلب:
https://www.beytoote.com/housekeeping/wash-taint/cleaning1-wooden-cabinets1.html

 

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

شرکت سونی، که معمولاً با نام "سونی" از آن یاد می شود ، یک شرکت چند ملیتی است که در کشور ژاپن مستقر شده است. برند سونی از دیرباز تا کنون، از جمله برندهای فعال و خوش سابقه در تولید محصولات الکترونیکی همچون تلویزیون، کنسول های بازی، یخچال و سایر محصولات مشابه بوده و هست و به عنوان یکی از شرکت های تولیدی پیشرو در تولید محصولات الکترونیکی برای بازارهای مصرفی و حرفه ای شناخته می شود.  این برند با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، فناوری های گوناگون را وارد محصولات خود نموده و همواره در صدد جلب رضایت مشتریان خود بوده است.

براي خريد تلويزيون سوني به فروشگاه سوني شهراد مراجعه کنید

تلویزیون های سونی یکی از محصولات پرطرفدار این کمپانی می باشند که بخاطر ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت بالایی که دارند مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که برند سونی از سال 2013، در رتبه ی چهارمین تولید کننده ی تلویزیون در جهان قرار دارد.

از جمله بهترین و به روز ترین تلویزیون سونی که در سال 2020 عرضه شده است، Sony A9G OLED می باشد. این تلویزیون در ابعاد 55 اینچ به تولید می رسد و مانند همه ی تلویزیون های OLED، این تلویزیون نیز دارای فناوری emissive می باشد، این فناوری این اجازه را می دهد تا هر پیکسل به صورت جداگانه خاموش شود و در نتیجه یک نسبت کنتراست نامتناهی ایجاد می کند. همین فناوری به شما امکان می دهد تا زمان پاسخ تقریباً لحظه ای داشته باشید و صحنه های پر سرعت را با وضوح کامل و بدون هیچ گونه محو شدگی یا ابهام مشاهده کنید. این تلویزیون به دلیل داشتن زاویه دید فوق العاده برای اتاق های بزرگ بسیار عالی بوده و یکنواختی رنگ خاکستری استثنایی را در تصویر ایجاد میکند. این موضوع برای طرفداران ورزش قطعا کاربردی و مشعوف کننده خواهد بود. این تلویزیون از HDR پشتیبانی می کند و از طیف گسترده و چشمگیر رنگی برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال ای دی سونی X950G است. این مدل در سطح بالاتری نسبت به مدل LED 2019 قرار دارد و دارای دقیق ترین و خلاقانه ترین شیوه ی نمایش رنگ هاست. اگر نمی خواهید مبلغ اضافی برای کالیبراسیون تلویزیون خود بپردازید، قطعاً این یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. همچنین به لطف نسبت کنتراست شگفت انگیز، یکنواختی عالی رنگ سیاه و زاویه دید بی نظیر از لحاظ روشنایی، این تلویزیون از کیفیت کلی عالی برخوردار است. این تلویزیون از HDR10 و DolbyVision پشتیبانی می کند و طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد.

سری XBR-A8F از سونی یکی از انواع سری هایی می باشد که دارای دو سایز در ابعاد 65 اینچ و 55 اینچ بوده و به واسطه ی داشتن یک صفحه نمایش ضد انعکاس و براق، کیفیتی عالی را از یک تلویزیون OLED ارائه می دهد و همچنان در بین تلویزیون های 4KLED در حال حاضر بی نظیر است. اگرچه پنل OLED توسط ال جی تولید می شود، اما مجموعه های تراشه های پردازشی و شیوه ی طراحی، همگی تحت نظارت و ساخت سونی هستند و این ویژگی موجب شده تا A8F کمی متفاوت تر در بین رقبای خود ظاهر شود. این ویژگی های مشابه در ارتباط با تلویزیون LED XBR-A1E 4K سونی نیز صادق می باشد.

سری XBR-X900F نیز از سری هایی می باشد که یکی از سایزهایی که ارائه می دهد سایز 55 اینچ بوده و مجهز به پردازنده ی قدرتمند جدید 4K HDR X1 و 4KX-Reality Pro می باشد. این سری از تلویزیون های سونی حتی محتوای غیر HDR را نیز هم سطح با کیفیت HDR نمایش می دهند. به لطف صفحه نمایش TRILUMINOUS، رنگ های نمایش داده شده در این تلویزیون بسیار ملایم و پر طراوت بوده و فناوری Motionflow ™ XR تمامی حرکات را به صورت زنده و واقعی برای تماشاگران شبیه سازی میکند.

 

 

تلویزیون LED XBR-X900E 4K سونی، یکی دیگر از سری تلویزیون هایی می باشد که سایز 55 اینچ آن موجود بوده و دارای یک مکانیسم تقویت کننده ی کنتراست به نامX-tended Dynamic Range Pro 5X می باشد. این ویژگی به طور کلی ویژگی مورد علاقه ی بسیاری از کاربران نمی باشد، چرا که موجب ایجاد کمی تغییر در نحوه ی نمایش تصاویر شده و کمی لرزش در تصاویر ایجاد میکند.

تلویزیون LED XBR-X930E 4K سونی نیز یکی از پرچم داران تلویزیون های سونی در سال 2019 بوده است. این تلویزیون که در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ به تولید می رسد سیستم کاهش نویز پیشرفته ی سونی کیفیت عالی و بی نظیری به مدل های این سری بخشیده است. فناوری تبدیل پیشرفته ی سونی یموجب شده است تا تصاویر روزمره ی تلویزیونی و سیگنال های وضوح عادی همانند یک تصویر 4K نمایش داده شوند. این یک استراتژی فوق العاده است که سونی از این طریق توانسته کیفیت پردازش برتر خود را به رخ همگان بکشد.

تلویزیون LED XBR-X930D 4K سونی نیز یکی از مدل هایی می باشد که سایز 55 اینچ آن در بازار موجود می باشد. به طور کلی تولید سری های X930D و X940D سونی به سال های 2016 و 2017 باز می گردند و همچنان یکی از بهترین تلویزیون های دارای ارزش بالا در بازار می باشند.

تلویزیون LED X850D 4K سونی به عنوان یک جایگزین برای سری X850C شناخته می شود. این مدل از لحاظ قیمت و ارزش دارای مزایای زیادی بوده و در 4 سایز 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ در دسترس می باشد. به طور کلی ارائه ی رنگ های واقعی یکی از اصول رعایت شده در تلویزیون های سطح بالای سونی است. رنگ ها بیش از اندازه اشباع نشده اند، یکنواختی آن ها بسیار متناسب و خوب بوده و خروجی نهایی یک تصویر بسیار صاف و شفاف است. جریان نور در این سری از تلویزیون های سونی به اندازه ی سایر تلویزیون ها پر تحرک نیست و این موضوع کاملا به محتوای مورد مشاهده بستگی دارد.

تلویزیون LED X900C 4K سونی در سال 2015 به تولید رسید و در بین تلویزیون های 4KLED سونی در صدر جدول قرار گرفت. قابلیت هایی همچون ارتقاء کیفیت تصویر به طرز چشمگیر، برخورداری  از صفحه نمایش Truluminous، Android TV و داشتن یک طراحی فوق العاده نازک، این تلویزیون را به یک انتخاب کاملا عالی تبدیل نموده است. تنها چیزی که می توانست در مورد این تلویزیون به شکل بهتری مورد توجه قرار گیرد بلندگوهای جانبی آن است که در سری X930C روی آن نصب شد. این تلویزیون ها در ابعاد 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ در بازار موجود می باشند.

تلویزیون LED W800B سونی، یکی دیگر از انواع مدل هایی می باشد که ابعاد 50 اینچ و 55 اینچ را پوشش می دهد. در این تلویزیون می توانید از ویژگی های سه بعدی سازی فعال تصاویر بهره مند شوید. این مدل ها همچنین دارای یک طراحی باریک و دارای یک پایه ی ایستاده می باشند. همچنین لازم به ذکر است که این سری از تلویزون های سونی ویژگی های Wifi و Sony Smart TV را نیز دارا هستند.

منبع:

https://vrgl.ir/jQVfn

 

<rb:only_more_post>

 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 


شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که علت نامگذاری دانشگاه مجازی چیست؟ و اصلاً دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟

در پاسخ به این پرسش مهم یعنی دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟ و چرا این مرکز باید خدمت شما دوستان این موضوع مهم را عرض کنیم که علت این نامگذاری را می توان به تدریس و آموزش غیرحضوری و مجازی در این دانشگاه نسبت داد.

موسسه آموزشی مشاوران برتر شرایط تحصیل آسان ویژه شاغلین را فراهم کرده است برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

در حقیقت، آموزش و یادگیری در این دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به وسیله کتب الکترونیکی، سی دی های آموزشی و همین طور انواع نشریه های الکترونیکی برای دانشجویان انجام می گیرد.

مورد دیگر در رابطه با این سؤال یعنی دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟ این است که رابطه و تعامل بین اساتید و دانشجویان در این نحوه آموزش به وسیله کامپیوتر و اینترنت انجام می گیرد و امکان ارتباط حضوری در این شیوه وجود ندارد.

دقت داشته باشید که در صورت نیاز به برگزاری کلاس های حضوری در این شیوه آموزشی این امر تنها به منظور رفع اشکالات درسی دانشجویان و در تعداد جلسات کم برگزار می شود.

شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی چیست؟

باید عرض کنیم که ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی که هر ساله اقدام به جذب دانشجویانی در دوره های الکترونیکی می کند تحت شرایطی برای افراد مقدور است.

شرایطی که در صورت عدم توجه و رعایت آن ها امکان گذراندن تحصیلات دانشگاهی برای هیچ فردی وجود ندارد. در نتیجه، به هیچ وجه نباید آن ها را نادیده گرفت.

آیا می دانید شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی چیست؟ اگر به دنبال اطلاع از پاسخی مناسب برای این پرسش یعنی شرایط و قوانین گذراندن تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه مجازی چیست؟ هستید مطالعه ادامه این نوشته را به شما پیشنهاد می کنیم.

. اولین و شاید هم مهم ترین شرایط لازم این است که با توجه به نیاز دانشجو به نحوه کار با لپ و کامپیوتر و همین طور شبکه اینترنت هر فرد الزاماً باید مشکلی در استفاده از این وسایل نداشته باشد و بتواند به راحتی برای دریافت آموزش های لازم از آن ها استفاده کند.

. دومین مورد این که در دانشگاه های مجازی امکان برگزاری کلاس های درسی به صورت دوازده الی شانزده جلسه برای دانشجویان وجود دارد.

البته این موضوع بستگی زیادی به درس های انتخابی فرد دانشجو و همین طور رشته تحصیلی وی در دانشگاه دارد.

. شرط مهم دیگر داشتن اینترنت خانگی با سرعت بالاست. زیرا در غیر اینصورت امکان قطع صدا یا تصویر وجود دارد و فرد نمی تواند آموزش های استاد را به موقع و با کیفیت بالا دریافت کند.

در اینصورت، دانشجو نمی تواند آن طور که باید آموزش ها را دریافت و از کلاس های درس استفاده کند.

. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که افراد امکان تحصیل در دوره دکتری را به صورت مجازی و آنلاین ندارند و این دوره آموزشی تنها مختص دانشجویان دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و همین طور کارشناسی است.

. از آن جایی که کلاس های دوره های مجازی به صورت آنلاین برای دانشجویان پذیرفته شده در این دوره تحصیلی برگزار می شود هر فرد باید در زمان مشخص شده توسط دانشگاه آنلاین بوده و در سر کلاس درس به صورت اینترنتی حضور داشته باشد.

. مورد دیگر این که، حضور و غیاب دانشجویان در سر کلاس های درسی در دوره مجازی از جمله دوره الکترونیکی آزاد به صورت اینترنتی و توسط استاد انجام می گیرد.

. مبلغ شهریه ای که هر فرد دانشجو جهت ادامه تحصیل در دوره های مجازی و الکترونیکی از جمله دوره مجازی دانشگاه آزاد باید پرداخت کند توسط سازمان مربوطه و جذب کننده دانشجو در این دوره تعیین می شود.

. دقت داشته باشید که با توجه به الکترونیکی و آنلاین بودن کلاس های درس در دانشگاه های مجازی برخورداری از آمادگی کافی جهت حضور در کلاس های درس و همین طور علاقه به شرکت در دوره های آنلاین از الزامات است.

در غیراینصورت، ممکن است دانشجو با مشکلاتی مواجه شود و به اصطلاح از درس خواندن زده گردد.

منبع:

https://irantahsil.org/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

کار را با گردگیری اولیه شروع کنید. یک عدد جاروی بلند بردارید و با آن گوشه‌های سقف را برای زدودن تار عنکبوت‌های احتمالی تمیز کنید. سپس باقی جاها را گردگیری کنید. گردگیری این موارد را فراموش نکنید:

اشیا و کتاب‌های موجود در کتابخانه؛

ظروف و زیورآلات نقره یا هر وسیله‌ای را که غبار گرفته و تار شده.

اکنون با جاروی عادی یا برقی، محیط را جارو بزنید.

 

برای نظافت منزل خود میتوانید کارگر نظافت چی آقا بگیرید.اطلاعات بیشتر

 

پرده‌ها را بررسی کنید اگر به‌تازگی آنها را شسته‌اید احتمالا یک گردگیری ساده با گردگیر جاروبرقی کافی است. اگر پرده‌ها نیاز به شست‌وشو دارند و امکان شست‌وشوی پرده در منزل را ندارید، از خشک‌شویی کمک بگیرید. بهتر است تکلیف شستنی‌ها دیگر را هم در این مرحله مشخص کنید، از جمله:

 

روکش مبل‌ها،

روبالشی‌ها؛

پارچه‌هایی را که برای حفاظت از وسایل خانه استفاده می‌شوند.

آینه‌ها و شیشه‌های نشیمن و ورودی‌های منزل را تمیز کنید. برای تمیز کردن پنجره‌ها، یا خودتان دست به کار شوید یا از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. توری پنجره‌ها را کنار بگذارید و با جاروبرقی گردگیری کنید. بعد با صابون و کف، آنها را شست‌وشو داده و آب‌کشی کنید.

 

برخی لوازم علاوه بر گردگیری نیاز به تمیزکاری هم دارند:

 

کنترل‌ دستگاه‌های مختلف منزل؛

تلفن همراه، تلفن ثابت، تبلت، رایانه؛

صفحه نمایش رایانه، کی‌بورد و صفحه تلویزیون؛

طاقچه پنجره‌ها و قاب‌شان.

مدارک و کاغذهای به‌دردنخوری که فقط فضای کمدها و کشوهایتان را تنگ می‌کنند، دور بریزید. اگر امکان دارد، مدارک را اسکن کنید و نسخه فیزیکی آن را دور بریزید.

 

اکنون اگر شومینه دارید، آن را دریابید. اگر شومینه‌تان تزئینی نیست بهتر است این مرحله را قبل از گردگیری و نظافت سطوح و لوازم انجام دهید تا گردوغبار شومینه دوباره آنها را کثیف نکند.

 

پس از نظافت سطوح و خرده‌ریزها و اطمینان از اینکه دوباره آشغال روی کف نمی‌ریزد، ابتدا زمین نقاط مختلف زیر میزها و صندلی‌ها را جارو بزنید و غبارگیری کنید و بعد با جاروبرقی برای تمیزکاری، آستین‌ها را بالا بزنید. زیر اسباب و وسایل سنگین منزل مثل مبل‌ها و… را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس با سر باریک جاروبرقی، درزهای مبل را پاک کنید و گرد و غبار میان لایه‌های مبل و وسایل دیگر را بزدایید.

 

اگر دیوارهایتان رنگِ روغنی دارند، امکان شست‌وشوی آنها وجود دارد. در غیر این صورت باید فقط به پاک کردن و غبارزدایی بسنده کنید. بهتر است به رنگ‌پریدگی‌ها و نقاط مخدوشی که رنگ‌شان را از دست داده‌اند هم رسیدگی شود. برای بخش‌هایی از نظافت منزل که دشوار است و از عهده‌شان برنمی‌آیید، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

چیزهایی را که متعلق به دکور زمستانی منزل‌تان هستند، کنار بگذارید و از عناصر بهاری برای تزئین بهره ببرید. مثلا شمع‌ها، کوسن‌ها، گلدان‌ها، پتوهای کنار مبل و هر چیزی را که تِم زمستانی دارد کنار بگذارید و بهار را به خانه بیاورید.

 

منبع:https://www.chetor.com/161662-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

نطافت محیط کار برای حفظ بهداشت عمومی محل کار و سلامت کارکنان ضروری است. از طرفی منجر به افزایش سودآوری فعالیت تجاری شرکت ها در درازمدت می شود. برای نظافت محیط کار باید از نیروهای متخصص در نظافت استفاده کرد تا فرایند نظافت به سرعت و با کیفیت بالا انجام شود و علاوه بر آن خللی به روند فعالیت های شرکت وارد نشود.


برای نظافت محل کار در تهران به وب سایت مهرگان مراجعه کنید

تمیز نگه داشتن محیط کار برای داشتن روز کاری پربار بسیار مهم است. وقتی از خدمات نظافت محل کار حرفه ای استفاده می کنید و نیروهای متخصص را استخدام می کنید، دفتر کار شما از گردوغبار و هر گونه آلودگی پاک می شود. بنابراین شما و کارمندانتان بازدهی بیشتری خواهید داشت و حواسشان در زمان انجام کار پرت نخواهد شد. در ادامه به خدمات تمیز کردن محیط کار می پردازیم. البته این موارد تنها بخشی از خدمات نظافت محیط کار به حساب می آیند. 

•    تمیز کردن گردوغبار میز کار، پنجره، قاب عکس و مانیتور کامپیوتر 
•    جاروبرقی و شستن فرش ها و کفپوش ها 
•    ضد عفونی دستگیره های در، صفحه کلید و ماوس کامپیوتر
•    خالی کردن سطل آشغال ها

فرایند نظافت محیط کار چیست؟

محیط کاری شما هر جایی که باشد، خواه در محل زندگی خواه در محل کار، با استفاده از خدمات نظافت حرفه ای توسط نیروهای مجزب محیط کاری شما مرتب ، تمیز و ضدعفونی خواهد شد. نحوه سازماندهی دفتر و تمیز کردن محیط کار توسط متخصصان نظافت انجام می شود. 
دفتر و محیط کار اگر به صورت منظم نظافت و ضدعفونی نشود، به محل امنی برای رشد میکروب ها و باکتری ها تبدیل می شود. تمیز کردن و ضد عفونی کردن منظم میز کار به شما کمک می کند از بروز بیماری جلوگیری کرده و آرامش کافی حین انجام کار داشته باشید. 

برای تمیز کردن محیط کار باید به نکات زیر توجه کرد:

تهیه چک لیست نظافت محیط کار
برای تمیز کردن هر قسمت از محل کار خود چک لیست تمیز کردن دفتر کار را تهیه کنید. 

نکات تمیز کردن محیط کار

مرتب کردن: موارد بازیافتی را جدا کنید. بازیافت کنید، آن را دور بریزید یا آن را به جای خود برگردانید. از کراوات های زیپ دار برای سیم پیچ و مرتب نگه داشتن سیم ها استفاده کنید.
گردگیری
گردگیری و از بین بردن گردوغبار روی سطوح یکی از موارد مهمی است که باید قبل از استفاده از پارچه های مرطوب نظافت، مورد توجه نیروی نظافتی قرار گیرد. به ویژه قسمت هایی که به صورت مشترک استفاده می شود به نظافت دقیق تری نیاز دارند. برای گردگیری و نظافت وسایلی مانند صفحه کلید و یا شکاف هایی که قابل دسرسی نیستند، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود. هوای فشرده برای پاک کردن گردوغبار از مکان های که دسترسی به آن ها سخت است، کارامد خواهد بود. 
نظافت شیشه ها و پنجره ها
برای پاک کردن لکه های روی شیشه ها و پنجره ها، با حوله و شیشه پاک کن، تمام سطوح شیشه ها تمیز می شود و لکه ای روی آن باقی نمی ماند.
ضد عفونی کردن
با اسپری ضدعفونی کننده و پارچه تمیز تمام سطوح ضدعفونی می شوند. سطوحی که احتمال تجمع آلودگی ها روی آن ها بالاست، مانند دستگاه های فروش، مایکروویو، دسته یخچال و شیرآلات، باید با دقت و توجه بیشتری تمیز شوند. 
از بین بردن تارهای عنکبوت 
برای جدا کردن تارهای عنکبوت از گوشه و کنار محیط کار از پارچه و برای فضاهایی که دسترسی به آن سخت تر است از دسته جارو استفاده می شود. 
تمیز کردن یخچال
نیروی نظافت حرفه ای برای محل کار، یخچال را تمیز و مرتب می کند. غذاهای مانده و نوشیدنی ها را با هماهنگی شما دور می ریزد تا فضای بیشتری در یخچال محل کار ایجاد شود.   
شستن ظرف های آشپزخانه
تمامی ظرف های آشپزخانه با آب و مایع شست و شو تمیز می شود. همچنین کابینت ها مرتب و منظم می شود تا فضای آزاد بیشتری برای چیدن وسایل وجود داشته باشد. 
نظافت سرویس بهداشتی
شستن توالت و ضدعفونی آن یکی از مراحل نظافت محیط کار به شمار می رود. با توجه به اینکه سرویس بهداشتی به کرات استفاده می شود، نظافت آن از ارکان اصلی نظافت محل کار است. تمیز کردن آینه ها و پر کردن ظرف مایع دستشویی و دستمال سایر وظایف نظافتچی محل کار را در بر می گیرد. 
خالی کردن سطل های زباله
سطل های زباله خالی شده و کیسه های زباله جدید در ظطل ها قرار داده می شود. 
جاروبرقی  کف و اثاثیه محل کار
جاروبرقی کف، مبلمان و سایر اثاثیه محیط کار، از ملزومات نظافت محل کار است. متخصصان نظافت تمام قسمت های مبلمان را تمیز کرده و صرفاً به قسمت هایی که قابل مشاهده هستند، اکتفا نمی کنند. 
تمیز کردن میز کار
در حالی که پشت میز کار و به مدت زمان طولانی نشسته اید، به مرور، میز کار شما کثیف و آلوده می شود. عطسه و سرفه کردن و لمس کردن میز و وسایل روی آن باعث تجمع انواع ویروس ها و باکتری ها روی میز کار می شود. از پارچه میکروفایبر مرطوب برای نظافت کاغذها، پوشه های پرونده، تقویم ها، منگنه و سایر اشیای روی میز استفاده می شود. 

منبع:

https://www.mojeno-co.com/blog/post/397/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 پنج گروه از متخصصان حرفه‌های مختلف وجود دارند که احتمال بیشتری دارد که بیزینس کوچ شوند. چه اینکه یک کوچ اجرایی شوند یا بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز کنند؛ شاید هم به یک سولوپورنر (کسب‌وکارهای یک‌نفره) برای توسعه کسب‌وکارش کمک کنند.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ آرش اسماعیلی مراجعه کنید.

https://www.arash.coach/


یک بیزینس کوچ به صاحبان کسب‌وکار، مدیران عامل و مدیران سازمان‌ها به‌وسیله درون‌بینی و حمایت کمک می‌کند برای مواردی از قبیل افزایش فروش، توسعه مهارت‌هایشان، راهبری کسب‌وکارشان یا مدیریت بهتر تیم خودشان.
آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد عمل می‌کنند. سؤال می‌پرسند و به شما یادآوری می‌کنند که کجا می‌توانید برای به دست آوردن عملکرد بهتر (شخصی یا کسب‌وکار) تمرکز کنید.
بنابراین چه کسانی می‌توانند برای افرادی که در کسب‌وکارها هستند و از آن نفع می‌برند، الهام‌بخش باشند؟ پاسخ این سؤال این است: درحالی‌که هرکسی می‌تواند با آموزش و اقدامات صحیح تبدیل به یک بیزینس کوچ شود ولی متخصصانی وجود دارند که مهارت‌های خاصی برای کوچینگ در دنیای کسب‌وکار دارند.
این پنج گروه از متخصص‌ها، می‌توانند بیزینس کوچ‌های عالی باشند. چرا؟

۱- مشاوران مالی
مشاوران مالی برای پروژه‌ها و ارتباطات بلندمدت مناسب هستند. آن‌ها درک چگونگی ایجاد روابط قوی با مشتریان خود بر پایه اعتماد و احترام متقابل را دارند. علاوه بر این، مشاوران مالی می‌دانند که چگونه کسب‌وکارها کار می‌کنند و می‌توانند، صاحبان کسب‌وکارها را قادر به مشاهده بازار خود از یک دیدگاه تازه نمایند.

۲- حسابدارها
حسابدارها اعداد و ارقام را خوب درک می‌کنند و در مورد ایده‌هایی که روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، نقطه کور ندارند (همه جوانب آن را می‌بینند). به این معنی که آن‌ها قادر به گوش دادن به نیازهای مشتریان خود هستند بدون اینکه وارد راهبردهای تجاری جدید و هیجان‌انگیز شوند (حتی گاهی اوقات مخاطره‌آمیز). این ویژگی‌ها می‌تواند برای حسابدارانی که در مسیر بیزینس کوچینگ هستند مفید باشد زیرا طبیعت تحلیلی و محتاطانه می‌تواند به آن‌ها در گوش دادن به مشتری و پرسیدن سؤال‌های مناسب برای انجام اقدام سریع کمک نماید.

۳- صاحبان کسب‌وکار
صاحبان کسب‌وکار چه صاحبان فعلی چه آن‌هایی که بازنشسته شدند یا در حال بازنشستگی هستند می‌توانند بیزینس کوچ‌های خوبی باشند. آن‌ها درک مناسبی از ابتدا و انتهای اجرای یک کسب‌وکار دارند (از ورود تا خروج) و دیگر صاحبان کسب‌وکار به آن‌ها اعتماد دارند.
صاحبان کسب‌وکار به‌عنوان یک کوچ توانایی ساختن این ذهنیت که “وجود دارد و انجام‌شده است” را دارند و این موضوع اعتبار آن‌ها را در ذهن مراجعین تقویت می‌کند درحالی‌که همچنین از مهارت‌های جدید در جهت قدرت دادن به دیگر صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

۴- مشاوران کسب‌وکار
مشاوران کسب‌وکار شبکه قدرتمندی از مشتریان بالقوه دارند و این توانایی را دارند که کوچینگ را به مجموعه مهارت‌های فعلی خود اضافه کنند. آن‌ها همچنین دارای مهارت لازم برای کسب‌وکار و درک نحوه ارتباط با صاحبان آن هستند. در عوض، آن‌ها در موقعیتی سخت قرار دارند تا مهارت‌های کوچینگ را بیاموزند و سپس آن‌ها را در کسب‌وکار فعلی خود اعمال کنند یا از مشاوره به کوچینگ به‌راحتی نقل‌مکان کنند.

۵- مدیران
مدیران دیگران را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه با افراد و تیم‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند. آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد* عالی هستند و در گوش دادن به نیازهای دیگران با حفظ تعادل در همدلی و حرفه‌ای بودن، مهارت دارند. این ویژگی‌ها به‌خوبی به بیزینس کوچینگ کمک می‌کند، زیرا مدیران مهارت‌های ذاتی برای کسانی که نیاز به یک هدایت مؤثر دارند را در اختیار دارند.

منبع:

https://icoachtraining.com/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF/

 


بیشتر بخوانید: چه کسی می‌تواند یک بیزینس کوچ عالی باشد؟



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس چیست؟ فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار نه چندان بزرگ هستید یا قصد دارید یک شرکت چند ملیتی تأسیس کنید، بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید، اما چگونه؟ برای دانستن مزایای این نوع بیزینس مقاله مزایا بیزینس کوچینگ را مطالعه کنید.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

 

بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند در کسب و کارتان به موفقیت برسید. بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک می‌کند تا به درکی عمیق‌تر از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.

 

با یک جستجوی ساده در اینترنت به چندین و چند سایت بر می‌خورید که ادعا می‌کنند می‌توانند کسب و کار شما را متحول سازند، اما بیشتر آن‌ها راهکارهایی بیش از حد کلی‌نگر و عمومی ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کار شما و نیازهای آن طراحی نشده‌اند، برای همین هم تأثیر و کارایی چندانی ندارند.

 

شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، نمی‌توان یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که افزایش حجم فروش و سود دهی همه کسب و کارها و سازمان‌ها را در پی خواهد شد.

با ایجاد فرهنگ کوچینگ در کسب و کارتان می‌توانید پتانسیل رشد خود و کارکنانتان را به حداکثر برسانید تا عملکردشان بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کارتان بیش از پیش شود.

 

تاریخچه بیزینس کوچینگ

در دهه 70 میلادی، تیموتی گالوی نویسنده آمریکایی مجموعه‌ای از کتاب‌ها را به نام سری درونی (Inner Series) منتشر کرد. گالوی در این کتاب‌ها مجموعه‌ای از ایده‌های جدید در مورد کوچینگ (مربیگری) و دستیابی به موفقیت همه جانبه در ورزش‌هایی مثل اسکی، تنیس و دیگر حرفه‌ها مانند موسیقی را مطرح کرد که به قدرت درونی و نظم و انضباط فردی نیاز داشت.

 

مدل گالوی آنقدر محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از غیر ورزشکاران هم در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود آن را پیاده‌سازی کردند. آمریکا آن روزها تشنه ایده‌های جدید تیموتی گالوی بود و از سراسر آمریکا او را برای سخنرانی‌های مشاغل تجاری و کسب و کارها دعوت می‌کردند.

 

سال‌ها بعد متفکران زیادی مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمریکایی) به گسترش ایده‌های گالوی در زندگی و کسب و کار پرداختند. با آن حال این “جان ویتمور” بود که تا حد زیادی از آموزه‌های تیموتی گالوی در بیزینس کوچینگ استفاده کرد.

 

تفاوت بیزینس کوچینگ با مشاوره در مکالمات بیزینسی

 

بیزینس کوچ، مشاور کسب و کار نیست!

یک مربی فوتبال هیچ‌گاه همراه بازیکنان دور زمین نمیدود همین مورد در کوچینگ کسب و کار هم صدق می‌کند. اما یکی از تفاوت‌های عمده کوچینگ کسب و کار با سایر شاخه‌های کوچینگ در این است که بیزینس کوچ باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار چندین و چند سال تجربه داشته باشد.

 

به علاوه بیزینس کوچ می‌تواند توصیه‌هایی کاملاً اختصاصی برای کسب و کار شما ارئه دهد؛ توصیه‌هایی مختص شما، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری شما. در واقع بیزینس کوچ یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه است که به شما می‌گوید چه باید بکنید.

 

بیزینس کوچ به مانند سایر کوچ‌ها به شما کمک می‌کند تا استعدادها و قابلیت‌های خود را ارتقا دهید، اهدافی برای خود مشخص کنید، به این اهداف متعهد باشید، در تصمیم‌گیری‌های مهم و سرنوشت‌ ساز یاری‌تان خواهد کرد، می‌کوشد تا موفقیت کسب و کار شما را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کند. بیزینس کوچ تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به دست می‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبی درک کند. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله کوچینگ سازمانی چیست را مطالعه کنید.

چرا بیزینس کوچینگ؟

فرقی نمی‌کند که صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق‌تر شود، مهم نیست که کارتان را تازه شروع کرده‌اید یا در میانه راه هستید و چندان هم بی‌تجربه نیستید، یک شرکت کوچک و نوپا هستید یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ به رشد و ارتقای روز افزون کسب و کار شما کمک خواهد کرد. بیزینس چیست؟

 

اریک اشمیت مدیرعامل اسبق گوگل می‌گوید؛ استخدام بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش‌برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نیازی به یک بیزینس کوچ نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌ انگیز کوچینگ کسب و کار مرا شگفت‌زده کرد.

 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای رشد و توسعه کسب و کارتان به یک بیزینس کوچ نیاز دارید؟

 

اریک اشمیت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بیل گیتس گفت؛ همه انسان‌ها به یک کوچ نیاز دارند. بیل گیتس و استیو جابز از دیگر صاحبان کسب و کار بسیار موفق هستند که از خدمات بیزینس کوچینگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/

 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

هنگامی که برای خرید تلویزیون می خواید اقدام کنید برند های مختلفی به شما پیشنهاد میشود که گاها باعث ایجاد سردرگمی می شوند.ما می خوایم در این مطلب تلویزیون سونی را به بحث بگذاریم و مزایا و معایب خرید تلویزیون سونی را برای شما بازگو کنیم تصمیم نهایی هم با خود شما خواهد بود که تلویزیون سونی بخرید یا نه؟

برای خرید تلویزیون میتوانید به سایت تلویزیون سونی مراجعه کنید.

بهتره از مزایا شروع کنیم :

مزایای خرید تلویزیون سونی : اول اینه سونی یه برند ژاپنی هست.تولیدات این کشور یک سرو گردن از تولیدات کشورهایی مثل کره بالاتره.البته این نظر شخصی ما نیست این مورد طی سالیان به اثبات رسیده.شفافیت تصویر در تلویزیون های سونی به مراتب بالاتر هست که این برای خیلی ها مزیت و بعضی موارد هم عیب به حساب می آید که در پایین در قسمت معایب راجب بهش بحث می کنیم.مورد دیگری که اشاره بهش خالی از لطف نیست این است که سونی اختصاصی بر روی تولیدات صوتی و تصویری کار می کند و این تمرکز بیشتر قطعا روی خروجی های این شرکت تاثیر مثبتی دارد به طور مثال وقتی شرکت ال جی تلویزیونی به بازار عرضه می کند تعدادی از قطعات را از جاهای مختلف جمع اوری می کند و فقط کار مونتاژ رو انجام می دهد.

اما در مورد سونی این گونه نیست بلکه این شرکت صفر تا صد قطعات رو خودش تولید می نماید که همین مورد باعث شده تا قطعات بهتر در کنار همدیگر کار کنند و راندمان بهتری داشته باشند.همین هماهنگی بین اجزا باعث می شود که دستگاه طول عمر بالاتری داشته باشد.همچنین خرید تلویزیون سونی به افرادی که به ظرافت کالای خود اهمیت می دهند پیشنهاد می شود چرا که تلویزیون سونی دارای طراحی بسیار باریک و قیافه ای بسیار شیک تر به نسبت سایر برندها هست.

اما از معایب هم بگیم :

معایب تلویزیون سونی : در بالا اشاره کردیم که شفافیت تصویر تلویزیون سونی می تواند عیب هم به شمار برود و دلیل این مورد این هست که پنل های تلویزیون های سونی ips نیستند.ای پی اس ها ضد ضربه به حساب می ایند ولی در عوض کیفیت تصویر رو پاین می آورند.در این مورد سونی استحکام رو فدای کیفیت تصویر کرده و محافظت از دستگاه رو بر عهده خریدار گذاشته است.البته زیاد هم نازک نارنجی نیستند و از این بابت نگران نباشید.مخصوصا اگر در منزل بچه کوچکی نداشته باشید که نزدیک تلویزیون توپ بازی کند!

یکی دیگر از معایب قیمت تلویزیون سونی هست.قیمت تلویزیون سونی به نسبت سایر برندها کمی گرانتر است.یعنی هم شما می توانید با قیمت پاینتری هم رده مدل سونی رو خریداری نمایید.اما خوب سونی اثبات کرده است که ارزش هزینه بالاتر را دارد.در پایان هم این تصمیم با شماست که سونی بخرید یا نه.

منبع:

https://vrgl.ir/dZiot

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

میز کردن وسایل چوبی قبل از هر چیز توجه داشته باشید که مبلمان و وسایل چوبی منزل خود را از مقابل نور خورشید ، منابع گرما و رطوبت دور کنید. این عوامل به خشک شدن یا بید زدن و رنگ پریده شدن چوب منجر می شوند، پس مرحله اول پیش از برق انداختن وسایل چوبی نگهداری مناسب آن هاست.

  براي نظافت منزل خود در امیرآباد ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

 

  اولین گام گردگیری

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی گردگری آن‌ها اولین قدم است. از یک پارچه بدون پرز یا ماهوت پاک‌کن استفاده کرده و گرد و غبار نشسته بر روی سطوح چوبی را پاک کنید. فراموش نکنید که استفاده از پارچه‌های زبر سطح چوبی مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش کنید.

مشخص کردن نوع چوب در تمیز کردن وسایل چوبی

در مرحله ی بعدی تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی نوع چوب خود مشخص کنید و برای تمیز کردن آن روش مناسب را پیدا کنید به طور مثال چوب های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و خاک نگیرند. اگر لکه های سفیدی روی چوب دیدید، با مقداری کمی خمیردندان آن ها را پاک کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی

می توانید برای تمیز کردن وسایل چوبی، روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن، روغن بزرک و عصاره ی صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید. مواد را با هم مخلوط کرده و با یک دستمال نرم، آن را به چوب بمالید و به سادگی برق انداختن وسایل چوبی تان را خودتان انجام دهید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب نفوذ می کند و اگر سال ها استفاده کنید، اثاثیه ی چوبی تان همیشه تازه می مانند و درخشندگی طبیعی خود را نگه می دارند.

تمیزکردن وسایل چوبی رنگ شده

سر جارو برقی برس وصل کرده و چوب های رنگ شده را با آن تمیز کنید یا به جای آن با یک دستمال خشک سطح چوب را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

با یک اسفنج مرطوب لکه ها و اثر انگشت ها را از روی وسایل چوبی پاک کنید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی بیرون بریزد، چون اگر چوب خیس شود باد می کند یا لکه دار می شود.

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به وسایل چوبی شما آسیب وارد می کند. در چنین مواقعی می توانید از روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.

تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده از محلول های مخصوص پولیش و یا پارافین استفاده کنید. پارافین، خراش های چوب را می پوشاند و فقط کافیست سالی ۲ بار این کار را انجام دهید. استفاده از محلول راحت تر از پارافین است اما باید بیشتر این کار را تکرار کنید، مثلاً سالی ۳ یا ۴ بار. از همه راحت تر، پولیش های اسپری است، اما چون حاوی سیلیکون است ممکن است سطح چوب را لغزنده کند و یا به صورت توده جمع شود.

نکات تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی

۱.برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی خاص مثل چوب های خیزران، بامبو و بید نیاز به رطوبت دارند تا شکننده و فرسوده نشوند. چند وقت یکبار به این چوب ها آب اسپری کنید تا حالت بگیرند. به غیر از نی بوریا که رطوبت زیاد باعث خراب شدنش می شود.

۲.هنگام پولیش کاری و برق انداختن وسایل چوبی دستکش پارچه ای دستتان کنید تا اثر انگشت باقی نماند.

۳.برای ساخت روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی دقت کنید که عصاره ی صمغ قابل اشتعال است و دود شدیدی تولید می کند پس در فضای باز و دور از آتش و سیگار استفاده کنید. همچنین هنگام مخلوط کردن روغن بزرک و عصاره ی صمغ از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا به پوست تان نخورد.

۴.برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

۵.تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

بیزینس کوچینگ به انگلیسی (Business Coaching) نوعی رهبری کسب‌وکار است که در آن یک فرد که کوچ یا مربی نامیده می‌شود به صاحب کسب‌وکار مهارت‌های رشد کسب‌وکار را آموزش می‌دهد.

بیزینس‌ کوچ‌ها معمولا کارآفرینان باتجربه‌ای هستند و بیشتر آنها خودشان صاحب کسب و کار هستند، این افراد با بهره‌گیری از هوش، استعداد و مجموع? تجاربشان مسیر موفقیت کسب و کارها را ترسیم می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا موفق شوند و به اهداف تجاری خود برسند. به این فرآیند بیزینس کوچینگ می‌گویند.

 

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید

 

همانطور که در بالا هم اشاره شد، اطلاعات و مقالات آنلاین زیادی در مورد موفقیت، پیشرفت شغلی و راه‌اندازی کسب و کار وجود دارد. اما هیچ کدام این موارد تا زمانی که فقط و فقط برای کسب و کار شما شخصی‌سازی نشده باشد، نمی‌تواند برای شما مفید واقع شود. در نقطه مقابل تمام این آموزش‌های عمومی، آموزش‌های شخصی و اختصاصی بیزینس کوچ قرار دارد که تمام جوانب و امکانات کسب و کار شما را بررسی می‌کند، بازار شما را می‌شناسد و متناسب با نیازها و اهدافتان به شما آموزش می‌دهد.

  

  مهمترین چالشهای صاحبان کسب و کار :

 

1. نمیدونم چه جوری نیروی کار مناسب پیدا کنم ؟

 

2. کارکنانم کارآیی و بهره‌وری خوبی ندارند.

 

3. در این بازار خراب، کاهش فروش داشتیم.

 

4. با افزایش قیمت دلار، ما مجبور شدیم قیمت محصولات رو بالا ببریم و مشتری هامون کم شدند.

 

5. اگر خودم تو کسب و کارم نباشم، کارم درست انجام نمیشه.

 

6. همش در حال کار کردن هستم و وقت کافی برای استراحت ندارم.

 

7. با وجود کارهایی که انجام می دهم، سود بالایی بدست نمی آورم.

 

8. برای کسب و کارمون، تبلیغات موثری نداریم.

 

9. نمیدونم چیکار کنم که مشتریها من رو انتخاب کنن.

 

10. اطلاعات دقیقی از مشتری ها نداریم و هر سال خیلی از آنها رو از دست می دم چون نمی تونم پیگیریشون کنم.

 

11. اسناد مالی، ثبت دقیقی ندارن و قادر نیستم تجزیه و تحلیل درستی از آنها داشته باشم.

 

این روزها بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک شرایطی مشابه دارند، هر چند که واقعا در کارهایی که انجام می دهند، متخصص هستند، – این معمولا دلیل اصلی آنها برای ورود به کسب و کار در وهله‌ی اول است – اما هیچ کس به آنها یاد نداده است که چگونه کسب و کار خود را مدیریت کنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

 

 

 

مهمترین عوامل موثر در کسب و کارهای موفق چیست؟

 

پاسخ صحیح در دل این دو سوال است:

 

1. لازم است چه کاری انجام شود؟ (نیاز به دانش کسب و کار)

 

2. چطور انجام شود؟ (نیاز به یک کوچ و منتور)

 

دانش کسب و کار:

 

ما در دوره بیزینس کوچینگ اطلاعات و دانش بنیادین کسب و کار را که صاحبان کسب و کار به آن نیازمند هستند را آموزش می دهیم و از طریق مسترمایند ( به اشتراک گذاری تجربه )، صاحبان کسب و کار مصداق های لازم و خِرد بکارگیری آموزه ها را یاد خواهند گرفت.

 

کوچ (Coach):

 

بر طبق آمار کنت بلانچارد یکی از دلایل اصلی که افراد به دانسته هایشان عمل نمی‌کنند عدم پیگیری آنها است. که ما در این دوره به وسیله کوچهای حرفه ای اقدام ( Action coach) برنامه‌های اقدامی که منجر به رشد کسب و کار می‌شود را به واسطه آنها پیگیری نموده و صاحبان کسب و کار را برروی اهدافشان متمرکز و مسئولیت‌پذیر نگه می‌داریم.

 

با تغییر شرایط کسب و کارهای امروزی، تا زمانی که اقدامات موثر انجام نشود، دانش ها تاثیر خود را نمایان نمی کنند! اقدامات موثر، اقداماتی هستند که از آنها یادگیری سریع و کم‌هزینه حاصل می شود و با تکرار اقدامات و افزایش یادگیری پاسخ مناسب مسائل پدیدار می‌شود.

 

 

 

نتیجه یک کسب و کار موفق چیست؟

 

1. نتایج پایدار در سود

 

2. بالا بودن سطح عملکرد کارکنان

 

براساس آمار، حدود 10? تفاوت بین یک کسب و کار موفق و یک کسب و کار در حال سقوط، مربوط به عوامل بیرونی و خارج از کنترل مدیران است. مانند تحولات سیاسی، نواسانات ارز (به ویژه دلار)، قیمت نفت، طلا و ...

 

اما سوال این است که آیا در مورد 90? تفاوت باقیمانده ” بدون کمک گرفتن از کسی و پیش رفتن ” می توانند به بهترین نتیجه برای کسب و کار دست یابند؟

 

گزارش های اخیر Infusionsoft، Emergent Research، Define and Achieve Small Business Success، نشان داده اند که اکثریت قریب به اتفاق، یعنی 94? از صاحبان کسب و کار کوچک بررسی شده، اهداف خاص مالی برای کسب و کار خود تعیین می کنند، اما 65? آنها اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهدافشان را ندارند.

 

و در نهایت تنها 29? از صاحبان کسب و کار اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهداف مالی خود دارند، اما حتی این گروه نمی‌توانند با اطمینان بیان کنند که به آن اهداف دست پیدا می‌کنند. در این موقعیت، کوچینگ نقش بسیار موثری ایفا می کند.

 

چرا بیزینس کوچینگ یکی از سه صنعت، با بیشترین سرعت رشد است؟

 

آمار موسسه بیزینس کوچینگ لندن نشان داده است که بازگشت سرمایه در بیزینس کوچینگ 700? ، یعنی 7 برابر می باشد. همچنین آمارهای این موسسه نشان داده نزدیک به 70? صاحبان کسب و کار که از خدمات بیزینس کوچینگ استفاده کرده اند،افزایش درآمد تا 3 برابر را تجربه کرده اند.

 

در بیزینس کوچینگ، با مشاهده وضعیت فعلی مشتری و شناسایی نقاط قوت او، از طریق شاخص های اندازه گیری مالی، برنامه ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب ساخته می شود.

 

یک بیزینس کوچ، با مهارت های اساسی کوچینگ مانند گوش دادن، پرسش، بازخورد، و دعوت به عمل، مشتری را تشویق می کند تا یاد بگیرد و وظایف مشخص شده برای رشد شخصی و سازمانی و عبور از موانع داخلی و خارجی را انجام دهد.

 

منبع:

 

https://mftght.com/article/7/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

تعاریف مختلفی درباره دانشگاه مجازی وجود دارد. البته این تعاریف با یکدیگر خیلی تفاوت دارند. اما تعریفی که از آن بنده دارم این است که دانشگاه مجازی، دانشگاهی است که نیاز به حضور دانشجو در آن، در حداقل ممکن باشد تا از این رهگذر دانشجو بتواند از عدالت آموزشی بهره‌مند شود یا از خیلی از فواید دیگری که آموزش مجازی دارد، استفاده کند.

برای تحصیل در دانشگاه مجازی میتوانید به موسسه آموزشی مشاوران برتر مراجعه کنید.

نظر ما این است که اگر دانشگاهی در کنار برگزاری دوره‌های حضوری وآموزشی‌اش از فرصت‌های IT استفاده کند، نمی‌توان به آن دانشگاه مجازی گفت. پس در این حالت این اقدام، مساوی با دانشگاه مجازی نیست.

با توجه به این حجم از دانشگاه‌های حضوری که در داخل کشور داریم، توجه به دانشگاه‌های مجازی چقدر ضرورت دارد؟ به عبارتی این دانشگاه‌ها چه مزیت‌هایی دارند؟

 

در کل آموزش مجازی فواید زیادی دارد، ازجمله آنها این است که افرادی که فرصت حضور در دانشگاه ندارند، از آموزش‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. افرادی که به‌واسطه زندگی در یک موقعیت جغرافیایی خاص دارای محدودیت‌هایی هستند، می‌‌توانند با آموزش مجازی راحت‌تر ادامه تحصیل دهند. یا اینکه با آموزش مجازی به محیط‌زیست کمک می‌شود، چون از رفت‌و‌آمدها کاسته می‌شود و در نتیجه تبعات مثبت محیط‌زیستی دارد، یا اینکه در آموزش مجازی امکان استفاده از محتواهای مالتی‌مدیا وجود دارد که کمک به افزایش کیفیت آموزشی می‌کند، اما اینکه چقدر مجری آموزش مجازی از این فرصت‌ها استفاده کرده و کیفیت را هم حفظ می‌کند، خیلی اهمیت دارد. متاسفانه در برخی مراکزی که آموزش مجازی ارائه می‌شود، گردانندگان آنها از نکات کیفی آموزشی غافلند. در نتیجه به دلیل این غفلت، در بعضی موارد این نحوه از آموزش تبدیل به تهدید می‌شود تا یک فرصت.

 

بعضا نگاهی به دانشگاه‌های مجازی وجود دارد مبنی‌بر اینکه نخبگان در این مراکز آموزش عالی حضور ندارند؛ یعنی افراد نخبه بیشتر در دانشگاه‌های حضوری تحصیل می‌کنند. این دیدگاه چقدر می‌تواند صحیح باشد؟

 

قطعا این‌طور نیست. لااقل ما در دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهد عکس این نکته هستیم. بسیاری از دانشجویان ما افرادی با پتانسیل بالای علمی هستند و از نظر استعداد و رزومه تحصیلی در مراتب بالا قرار دارند. اما به واسطه موقعیت‌های کاری و مشکلات زندگی یا به دلیل کمبود وقت به جای تحصیل در دانشگاه‌های حضوری، تحصیل در این واحد مجازی را انتخاب کرده‌اند. در حال حاضر حضور این دانشجویان سطح بالا در واحد، خود گویای صحت صحبت بنده است.

 

ارزیابی شما از کیفیت آموزش و سطح علمی دانشگاه‌های مجازی ما چیست؟ این دانشگاه‌ها تا چه میزان توانایی رقابت با دانشگاه‌های حضوری را دارند؟

 

لااقل واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از خیلی دانشگاه‌های حضوری کشور جلوتر است. چون در اینجا بحث رقابت علمی مطرح است، قطعا از نظر کیفیت و سطح علمی استادان از بسیاری از دانشگاه‌های حضوری دیگر جلوتر هستیم و با بعضی از دانشگاه‌های حضوری مطرح کشور هم برابری می‌کنیم. رزومه علمی استادان ما گویای این حرف است. این استادان و پیشینه علمی آنها، خود نشان‌دهنده سطح علمی ماست.

 

همواره دغدغه مهمی که درباره دانشگاه‌های مجازی پررنگ است بحث اعتبار مدارک این دانشگاه‌هاست؛ اینکه فارغ‌التحصیلان بعدها با ارائه این مدارک به محل کار یا دانشگاه‌های دیگر برای ادامه تحصیل یا عضویت در هیات علمی با مشکل دچار نشوند. ارزیابی شما از اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مجازی چگونه است؟

 

البته هیچ فرقی در اعتبار مدارک آموزش مجازی با حضوری وجود ندارد؛ یعنی برای ادامه تحصیل یا ارائه مدرک به محل کار هیچ مانعی وجود نخواهد داشت، اما ممکن است افرادی که تصمیم‌گیر و تاثیرگذار در امور هستند نگاه مثبتی به مدارک آموزش مجازی نداشته باشند. این امر در تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌های آنها موثر است. مثلا در مصاحبه دکتری یا مصاحبه‌های کاری، نگاه منفی به این مدارک وجود دارد. افرادی که نگاه منفی به این مدارک دارند، شاید تا حدی هم محق باشند و تا حدی - البته- ضعف اطلاعات داشته باشند. محق‌ هستند، چون خیلی از مزایا و تکنولوژی‌هایی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، شامل مدارک آموزش مجازی هم شده است. اما در بعضی جاها ضعف اطلاعاتی وجود دارد ولی ما نباید استثناها یا خطاهای جزئی را به کل کار تعمیم دهیم. قطعا ما مراکز آموزش‌ مجازی معتبر در ایران و جهان داریم؛ اگرچه در این حوزه شاهد فعالیت‌های آموزشی غیراستاندارد هم هستیم که باید در این مورد دقت کرد تا مباحث با هم خلط نشوند. یعنی نباید به خاطر بروز برخی اشتباهات، کل یک حرکت یا سیستم را زیر سوال برد. تاکید ما این است که آموزش مجازی سیستم‌های مختلف با هم متفاوت هستند.

منبع:

https://farhikhtegandaily.com/news/10191/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%9F/



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

سبک زندگی در دوران کنکور قطعا با بقیه سال های زندگی تفاوت دارد و بایدبا برنامه ریزی مناسب و انتخاب بهترین روش ها این مسیر را تا انتها و به درستی ادامه بدهید. در سال کنکور همه به دنبال درس خواندن و یافتن بهترین روش های مطالعه ، بهترین منابع کتب کمک درسی ، بهترین اساتید کنکور و … هستند.

برای موفقیت در کنکور به سایت کنکور آباد مراجعه کنید.

شاید کمتر کسی به اهمیت تفریحات و استراحت های یک کنکوری فکر کند؛ با اینکه همین تفریحات و استراحت ها انرژی لازم و کافی را برای ادامه دادن به مسیر مهیّا می کند. پس انتخاب سرگرمی های درست و برنامه ریزی شده درطول دوران کنکور یکی از مهم ترین چالش های مسیر کنکور به حساب می آید.

متاسفانه با تشدید بیماری منحوس کرونا سرگرمی های گروهی و مکان های عمومی برای تفریح بسیار محدود شده و ناچاراً باید به سراغ تفریحات تک نفره وبازیابی انرژی بصورت انفرادی اقدام نمود.

به طور کلی استراحت های یک کنکوری به دو زمان تقسیم بندی می شود :

1)استراحت های کوتاه بین تایم های مطالعاتی

2) استراحت های چندساعته در پایان هفته

1) در دسته اول که معمولا بین 15 تا 30 دقیقه استراحت بین تایم های مطالعه می باشد موارد زیر کاربرد بیشتری دارند:

انجام ورزش های هوازی در خانه

ورزش های هوازی موجب تقویت سلامت قلبی عروقی، افزایش استقامت، کاهش استرس و نگرانی و افزایش انرژی می‌ شود.

از نمونه های ورزش هوازی می توان به حرکات پل ، پلانک، طناب زدن ، پروانه و درجا زدن اشاره کرد.

میتوانید از این لینک برای اطلاع دقیق تر از انواع حرکات هوازی استفاده کنید.

  • مدیتیشن و گوش دادن به موزیک های بی کلام

مدیتیشن به شما کمک می کند تا تمرکز خود را افزایش دهید و در مواقع بحرانی، آرامش درونی خود را حفظ کنید.

شما می توانید مدیتیشن را هرجایی آغاز کنید، ولی داشتن مکان مخصوص در طول زمان به شما کمک می کند که حتی با نشستن در آن مکان به آرامش برسید. مکان مدیتیشن شما می تواند اتاقی مجزا باشد، فقط باید این نکته را مدنظر قرار دهید که هیچ آلودگی صوتی نباید در آن قسمت موجود باشد، هم چنین اتاق خوابتان به دلیل اینکه حس خواب آلودگی به شما می دهد، مکان مناسبی نیست. میتوانید مکان مخصوص خودرا با گل ها، سنگ، شمع و یا هرتصویر الهام بخشی که برایتان ایجاد انگیزه می کند، تزیین کنید. برای آموزش مدیتیشن می توانید ازکلیپ4دقیقه ای استفاده کنید.

  • تغذیه مناسب

تغذیه مناسب نقش مستقیم و موثری در یادگیری،افزایش حافظه، کاهش استرس و ضربان قلب ، تقویت سیستم ایمنی، تقویت سلامت جسمی و روحی دارد. پس در زمان های استراحت بین مطالعه به تغذیه خود اهمیت زیادی بدهید. برای اطلاع یافتن از شیوه تغذیه صحیح در دوران کنکور می توانید از مقاله تغذیه استفاده کنید.

  • دوش صبحگاهی

معمولا صبح دوش گرفتن از نوشیدن قهوه برای سرحال شدن، مفیدتر و مثمرثمرتر است.دوش گرفتن صبح ها می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و بیشتر هوشیار شوید.استفاده از آب سرد برای چند دقیقه آخر حمام می تواند به شما کمک کند در طول روز هوشیارتر و پرانرژی تر باشید. برای بیدار شدن درصبحنیز میتوانید از اپلیکیشن بسیار کاربردی alarmy استفاده کنید که شما تا وظیفه تعیین شده اپلیکیشن را انجام ندهید آلارم قطع نمی شود؛ مثل عکس گرفتن از سایر نقاط خانه، حل محاسبات ریاضی و … .

قیلوله از مواردی است که هم در طب سنتی و هم در روایات اسلامی مطرح شده است. خواب قیلوله یا همان خواب نیمروز یک خواب کوتاه در میانه روز، حوالی ظهر حدود 20تا30 دقیقه است که سبب تجدید قوا می‌شود.

برخی فواید خواب نیمروز در روایات:

عامل تقویت حافظه است.

نعمتی است یاور برای بدن شما.

  • عدم استفاده از فضای مجازی و فعالیت هایی با هیجان بالا

همانطور که می دانید گشت وگذار در فضاهایی مثل اینستاگرام و هیجان دنبالکردن اخبار وحواشی منجر به ترشح دوپامین شده و انرژی بخش است؛ اما این انرژی، کوتاه مدت و مخرب است که ذهن شمارا برای شروع یک تایم مطالعاتی دیگرخسته کرده و اگر اتفاق هیجان انگیزی رخ داده باشد تمرکز کافی برای مطالعه را هم از دست خواهید داد. پس استفاده از موبایل را در زمان هایی پس از آخرین تایم مطالعه و نیز در پایان هفته اختصاص دهید. برای استفاده هایی نظیر مطالعه جزوه ، آزمون آنلاین و فعالیت های درسی وابسته به اینترنت ترجیحاً از گوشی والدین استفاده نمایید. به یاد داشته باشید یک نوتیفیکیشن می تواند به طور کل تمرکز درسی شما را تصاحب کند؛ تمرکزی که از هزاران پیامو حاشیه دیگری درسال کنکورتان ارزش فراتری دارد. یقین داشته باشید هیچکس کار مهمی با شما ندارد که نتواند در حد چندساعت منتظرتان بماند.

راهکارهای موثر در مدیریت فضای مجازی دوران کنکور: حذف کردن اپلیکیشن های اضافی ، محدود کردن شبکه های اجتماعی ، تغییر شماره تلفن همراه ، استفاده از گوشی ساده، نصب اپلیکیشن های مدیریت زمان؛ detox یک اپلیکیشن مدیریت زمان است که برای استفاده از هر برنامه ای زمان محدود دارید و پس از آن دیگر آن برنامه باز نخواهد شد.

2) در دسته دوم یعنی استراحت های چندساعته درپایان هفته میتوانیم از فعالیت هایی با انرژی و هیجان بالا استفاده کنیم:

  • فیلم سینمایی

درسال کنکور سعی کنید به سراغ تماشای سریال های طولانی نروید و از فیلم های سینمایی استفاده کنید؛ سریال معمولا ذهن و فکر آدمی را به سمت قسمت هایبعدی و دنبال کردن ادامه ماجرا سوق میدهد که این باعث درگیری ذهن شما و عدم تمرکز کامل بر فرآیند مطالعاتی شما

می شود.

یک فیلم سینمایی با ژانر مناسب سلیقه تان در پایان هفته مشاهده کنید.

  • ورزش و بازی مورد علاقه

ورزش ها و بازی های مورد علاقه ای که درطول هفته ممکن است زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد موکول کنید به انتهای هفته. ساختن هیکل فیتنسی حرفه ای،که نیاز به ساعت ها تمرین سخت و مداوم روزانه دارد را بگذارید برای بعد ازکنکور… .

درانتهای هفته ورزشی پرهیجان را انتخاب کنید که ترشح ادرنالین را در بدنتان بالا ببرد، انرژی شما را بطور کامل تخلیه کرده و شب، زود و راحت به خواب بروید تا برای شروع صبح شنبه و هفته ای جدید آماده شوید.

  • وقت گذراندن با کسانی که به شما انرژی مثبت می دهند

سال کنکور به طور کامل دور افرادی که به هرطریقی به شما انرژی منفی می دهند و موجب تضعیف روحیه شما می شوند را خط بکشید؛ افرادی که شما را از اهداف بلندتان دور می کنند شایستگی وجودداشتن در زندگی شما را ندارند؛ هرچند ممکن است به آنها وابستگی شدیدی داشته باشید و نتوانید به راحتی آنانرا کنار بگذارید.

اما در پایان هفته می توانید چندساعت از وقت خود را با افراد پرانرژی از خانواده یا دوستان بگذرانید.

  • پرهیز از مسافرت های طولانی مدت

اگر قصد سفر دارید شهرهای نزدیکتان را در حد 1الی2روز دراولویت قرار دهید و از رفتن به شهر های دور و چندین وچند روزه پرهیز کنید. وقفه افتادن بین مطالعه برای چندین روز متوالی می تواند آسیب جبران ناپذیری به روند مطالعاتی شما وارد کند. بسیاری از دانش آموزان با اعتقاد براینکه کتب درسی را همراه باخود می برند و در حین سفر به مطالعه می پردازند، کوله باری از کتاب همراه باخود برده و نه سفر لذت بخشی تجربه می کنند، نه مطالعه مفیدی دارند.

پس یک سفر کوتاه طبیعت گردی انتخاب کنید، ذهن خود را درحین سفر کاملاً آزاد کنید و در لحظه زندگی کنید؛ حسرت گذشته و نگرانی نسبت به آینده را رهاکنید.

منبع:

https://konkurabad.academy/2021/02/12/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%aa%d9%81%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1

 


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 فكر سازماندهي‌كردن خانه و مرتب‌ماندن آن، در افراد واكنش‌هاي مختلفي دارد. برخي مرتب‌ كردن خانه را امري ساده و راحت و البته ضروري مي‌دانند، درحالي‌كه برخي ديگر آن را مانعي پردردسر مي‌دانند. اما مرتب كردن خانه فقط به سازماندهي فيزيكي وسايل خانه‌تان كمك نمي‌كند، بلكه اعتماد ‌به نفس شما را افزايش مي‌دهد و زندگي‌تان را بهتر مي‌كند. اين كار باعث مي‌شود كه ذهن مثبتي داشته باشيد (چيزي كه بسياري از ما اين روزها بيشتر از هميشه به آن احتياج داريم). در اين مقاله از چطور، 6 روش ساده براي سازماندهي و مرتب كردن خانه پيشنهاد شده است كه مطالعه? آنها خالي از لطف نيست.


براي نظافت خانه و محل كارتان ميتوانيد از وب سايت خدماتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر


وقتي همه? وسايل خانه سر جاي خود قرار داشته باشند، مشكلات روزمره راحت‌تر حل مي‌شوند؛ مثلا موقع نياز به باتري نو براي كنترل از راه دور، خيلي سريع و بدون دردسر آن را پيدا مي‌كنيد. درضمن توانايي برطرف‌كردن اين مشكلات ساده و كوچك باعث مي‌شود كارهايتان را به‌خوبي انجام ‌دهيد. همچنين از اينكه مي‌دانيد دقيقا كجاي خانه به‌دنبال وسيله? موردنظرتان باشيد، حس مي‌كنيد همه‌چيز تحت‌كنترل‌تان است.

كري پيپلز، مالك شركت neatsmart در آتلانتا كه در زمينه سازماندهي و مرتب كردن خانه فعاليت مي‌كند، برخي از مهم‌ترين رازهاي مرتب نگه‌داشتن خانه را با شما در ميان گذاشته است تا بتوانيد خانه‌اي مرتب و درنتيجه ذهن سالم‌تري داشته باشيد.

با استفاده از رازهاي زير مي‌توانيد فضاي محيط زندگي‌تان را هر روز مرتب و خوب نگه داريد:

1. نترسيد و احساس گناه نداشته باشيد
پيپلز مي‌گويد: «مرتب‌نبودن ايراد و مشكل نيست. درحقيقت منظم بودن مهارتي نيست كه همه? مردم از اول با آن متولد شوند، بلكه چيزي است كه بايد آن را ياد گرفت.»

او توضيح مي‌دهد كه ديدن آشفتگي‌ها و درهم‌وبرهم‌ بودن وسايل خانه، برخي از افراد را طوري به وحشت مي‌اندازد كه نمي‌دانند بايد از كجا شروع كنند. در واقع گاهي‌اوقات به‌دليل اينكه نمي‌دانيد قدم بعدي‌تان چيست، برايتان راحت‌تر است كه اصلا هيچ كاري نكنيد.

آهسته كاركردن و هنگام كار با خود مهربان‌بودن، بخشي از ترس مرتب‌ كردن خانه را از ميان برمي‌دارد. پيپلز مي‌گويد: «مضطرب نشويد و با خودتان مهربان باشيد.»

درضمن دورريختن برخي از وسايلي كه به آنها دل‌بستگي عاطفي داريم، ممكن است موجب احساس گناه و شرمندگي در ما شود. در اين‌گونه مواقع، وقتي تصميم مي‌گيريد وسيله‌اي را دور بريزيد، احتمال دارد به ياد دوستتان يا يكي از اعضاي خانواده بيفتيد كه آن وسيله را به شما هديه داده است. دورانداختن آنها حتي اگر ازمدافتاده يا شكسته باشد، سخت و ناراحت‌كننده شود.

اين احساس گناه براي دورريختن لباس‌هايي هم وجود دارد كه براي موقعيت‌هاي خاصي مانند دوران ماه‌عسل خريده‌ايد. باوجوداينكه احتمال دارد هرگز آن لباس‌ها را نپوشيد و ديگر مناسب نوع پوشش يا اندازه? فعلي‌تان نباشد، باز هم نمي‌توانيد آنها را دور بريزيد.

در اينجا پيپلز توصيه‌اي مي‌كند: «هر لباسي را كه ديگر اندازه‌تان نيست، حتما دور بريزيد.». اگر هم لباسي را خيلي دوست داريد كه اندازه? فرد ديگري است، آن را به او هديه دهيد. همچنين مي‌توانيد آن لباس را در سايت‌هاي فروش وسايل دست‌دوم بفروشيد.

2. برنامه‌ريزي كنيد
درست است كه اين روزها بسياري از برنامه‌هاي زندگي‌مان تغيير كرده است، اما هنوز هم به وجود ساختاري در زندگي خود نيازمنديم. انسان به‌طور طبيعي در پي احساس موفقيت و كامل‌شدن است؛ حال مي‌خواهد اين كار با حل جدول كلمات متقاطع انجام شود و يا يادگيري مهارتي جديد يا سازماندهي و مرتب كردن خانه.

براي منظم نگه‌داشتن خانه، برنامه و فهرست كار داشته باشيد. در آن صورت، هر وقت كاري از كارهاي فهرست‌تان را انجام دهيد، احساس مفيدبودن مي‌كنيد. يادتان باشد كه لازم نيست برنامه ريزي تان بسيار دقيق و سخت‌گيرانه باشد. اين برنامه فقط بايد طوري باشد كه احساس كنيد روي زندگي و مشكلات روزمره‌تان تسلط داريد.

3. برنامه‌هاي 15دقيقه‌اي داشته باشيد
براي اينكه بتوانيد از شر خانه? نامنظم و نامرتب رها شويد و كارهاي روزمره‌تان را به‌سرعت انجام دهيد، هر روز بخشي از كارهاي مربوط به خانه را انجام دهيد. انجام‌دادن يك كار از فهرست كارها، مي‌تواند احساس موفقيت به شما بدهد؛ تا جايي‌ كه براي انجام‌دادن يك كار كوچك ديگر در روز بعد، پر از انگيزه شويد. اين كارهاي كوچك مي‌توانند به سادگيِ مرتب‌كردن ايميل‌ها، سازماندهي كشوي جوراب، تميز‌كردن جعبه? داروها يا شستن سينك كثيف ظرف‌شويي باشد.

4. تقسيم وظايف بزرگ به بخش‌هاي كوچك
براي اينكه كارهاي بزرگ باعث وحشت شما نشوند، از كارهاي كوچك شروع كنيد؛ مثلا هنگام مرتب‌كردن آشپزخانه، ابتدا ظرف‌هاي كثيف را بشوييد يا اول وسايل تاريخ‌مصرف‌گذشته را دور بريزيد يا از شر وسايلي خلاص شويد كه معمولا پاي ثابت طبقه‌هاي كابينت‌تان هستند اما از آنها استفاده نمي‌كنيد. اگر اين وسايل قابليت اهدا دارند، آنها را به خيريه‌ها هديه بدهيد. سپس روز بعد بقيه? وسايل را مرتب كنيد (مثل مرتب‌كردن مواد خوراكي صبحانه، ادويه‌ها و حبوبات و قراردادن آنها در قفسه‌هاي مجزا).

پيپلز مي‌گويد كه هنگام مرتب‌كردن كمد لباس‌هايتان، ابتدا سبك زندگي و مدل لباس‌هايي را كه اين روزها مي‌پوشيد، در نظر بگيريد. آيا كمد لباستان معرف سبك‌ زندگي‌تان است؟ سبك زندگي به‌اندازه? بدن و حتي محيط‌هاي كاري‌مان پس از مدتي تغيير مي‌كنند؛ بنابراين فقط لباس‌هايي را نگه‌داريد كه برايتان مهم‌اند و آنها را دوست داريد.

پيپلز مي‌گويد: «هرگز در بند اين فكر نباشيد كه ممكن است لباسي را در آينده بپوشيد. به‌جاي اين‌ كار از آنچه كه امروز هستيد و مي‌خواهيد باشيد، بدون هيچ قضاوتي لذت ببريد.» بهتر است بگذاريد ديگران هم از پوشيدن برخي از لباس‌هايتان لذت ببرند.

5. از كودكانتان كمك بگيريد
آموزش سازماندهي و مرتب كردن خانه به كودكان هيچ‌گاه دير نيست. بنابراين اگر در منزلتان كودك، نوه، خواهر يا برادرزاده‌اي داريد، از آنها در مرتب كردن خانه كمك بگيريد.

پيپلز مي‌گويد: «جمع‌كردن وسايل را به نوعي بازي تبديل كنيد.» تشويق كودكان به مشاركت در سازماندهي و مرتب كردن خانه كمك مي‌كند كه كمال گرايي را كنار بگذاريد، قدر تلاش‌هاي كودكانتان را بدانيد و براي آنها ارزش قائل شويد.

هرچه بيشتر كودكان را در امور مرتب‌سازي خانه شريك كنيد و به آنها كمك كنيد كه خلاقانه بينديشند، آنها بيشتر به كمك‌كردن تمايل پيدا مي‌كنند.

6. وسايلي را كه نمي‌خواهيد، هديه كنيد يا بفروشيد
اكنون كه كابينت‌ها و كمدهاي خود را تميز كرده‌ايد، آخرين مرحله، منظم‌كردن وسايل قديمي‌تان است. براي خلاص‌شدن از وسايلي كه نمي‌خواهيد، از حلقه? دوستان و اعضاي خانواده‌تان شروع كنيد. از آنها بپرسيد كه آيا از ميان وسايلي كه شما نمي‌خواهيد، چيزي لازم دارند يا خير. البته به وسايل‌ مربوط به ارثيه? خانوادگي توجه بيشتري كنيد.

همچنين مي‌توانيد برخي از وسايل‌ منزلتان را به خيريه ببخشيد. هديه‌دادن چيزي به كسي كه به آن وسيله نياز دارد، احساس خوبي به شما مي‌دهد. درنتيجه راحت‌تر مي‌توانيد از برخي از وسايل خانه‌تان دست بكشيد.

 

منبع:

https://www.chetor.com/201539-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/

 

 

 

[ بازدید : 3 ]

 

 

[ چهارش



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

خرید جهیزیه از آن مراحل سختی است که با توجه به رشد بی رویه قیمت‌ها و نوسان قیمت ارز همه عروس خانم ها با سختی آن روبه رو می‌شوند. امروزه خرید تلویزیون جز جدا نشدنی در خرید جهیزیه می باشد. در هنگام خرید تلویزیون یکی از دغدغه های مهم همه افراد انتخاب برند مناسب می باشد.

براي خريد تلويزيون سوني به سایت تلویزیون سونی مراجعه کنید.
 

سونی و سامسونگ جز بهترین برند های تلویزیون و لوازم صوتی می‌باشد.و هرجا نام بهترین نمایشگر مطرح باشد اسم این دو برند به گوش می‌رسد.

تلویزیون های LED و تلویزیون های OLED از پرطرفدار ترین تلویزیون های حاضر در بازار هستند.

خرید تلویزیون سونی

سونی شرکتی بسیار پر آوازه بر پایه کیفیت و رضایت مشتریان بنا نهاده شده است. وقتی حرف ازکیفیت قطعات می شود حتما نام تلویزیون های سونی شنیده می شود. تلویزیون‌های سونی به طور کلی یک انتخاب عالی . کیفیت ساخت آنها نیز بالاتر از حد متوسط ??است اما قیمت تلویزیون‌های سونی نسبت به برندهای دیگر بالاتر است. سونی در ابتدا پادشاه تلویزیون ها بود اما بعد از آمدن شرکت کره ای سامسونگ ، سامسونگ هم به یکی از بهترین تولید کننده ها تبدیل شد.

ویژگی های تلویزیون سونی به شرح زیر است:

  • قابلیت کیفیت تصویر(HD-Full HD-4K )
  • برند سونی دارای تلویزیون های oled بسیار باکیفیت است
  • دارای گیرنده های(DVB-C ،DVB-T2،DVB-S،DVB-S2)
  • قابلیت سرعت رفرش تصویر با هرتز بالا
  • دارای قابلیت اشتراک بلوتوث
  • دارای قابلیت اشتراک وای وای
  • دارای سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV )
  • دارای ورودی های HDMI-USB
  • نوع پنل ISP-VA
  • دارای مدل های oled-led

معایب تلویزیون سونی به شرح زیر است:

  • دارای قیمت بالا در همه مدل ها
  • نبود تلویزیون های منحنی در مدل های آن

خرید تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ بطور کلی تلویزیون های بسیار با کیفیت و متنوعی هستند .تلویزیون های سامسونگ برای مصرف خاصی نمی توانند بهترین باشند، اما مدل های متوعی دارند که هر شخص بنا بر نیاز خود می تواند بهترین انتخاب را داشته باشد. نکته حائز اهمیت در تلویزیون سامسونگ بازه قیمتی متنوع آن از بالا به پایین است.بنابراین هر شخصی برند سامسونگ می تواند انتخابش باشد.

ویژگی های تلویزیون سامسونگ به شرح زیر است:

  • قابلیت کیفیت تصویر(HD-Full HD-4K )
  • قابلیت نمایش با فناوری کوانتم دات
  • نوع پنل VA
  • دارای گیرنده های(DVB-SDVB-T2 ، DVB-T)
  • قابلیت اتصال بلوتوث
  • قابلیت اتصال وای فای
  • قابلیت سرعت رفرش تصویر با هرتز بالا
  • دارای ورودی های HDMI-USB
  • دارای سیستم عامل TIZEN

معایب تلویزیون سامسونگ به شرح زیر است:

  • نبود مدل های oled نسبت به رقبا
  • نبود پنل ISP

منبع:

http://cafedastyar.ir/buy-a-sony-or-samsung-tv/



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

5 نشانه سمساری با انصاف در تهران که هر کسی باید آنها را بداند. موضوعی که در ادامه قرار است درباره آن صحبت کنیم. خدمات نیازمندی ها و سمساری یکی از خدمات لازم و ضروری در جوامع امروزی است. مانند هر شغل و حرفه ای سمساری ها هم مزیت های خاص خود را برای کاربران فراهم می نمایند.

برای آشنایی با یک خریدار ضایعات معتبر کلیک کنید.

خدمات سمساری از جمله خدماتی است که نبود آن مشکلات زیادی برای هر جامعه به دنبال خواهد داشت. خرید و فروش اجناس دست دوم باعث می شود تا هم کسانی که به این اجناس بی نیاز شده اند استفاده بهینه ای از آن داشته و آن را تبدیل به پول نقد کنند، و هم کسانی که به دلیل نداشتن سرمایه لازم برای خرید اجناس نو به دنبال خرید جنس دست دوم هستند بتوانند نیازهای خود را برطرف نمایند.

سمساری در این میان با فراهم نمودن شرایط مناسب می تواند اتصال دهنده این افراد به هم بوده و با ایجاد یک بستر مناسب این خرید و فروش را برای کاربر تسهیل کند. اما یکی از چالش های اصلی در این بین انتخاب یک سمساری با انصاف و با معرفت است. 5 نشانه سمساری با انصاف که در این مقاله با هم مرور خواهیم کرد می تواند راهکاری برای حل این مشکل برای کاربران باشد. از این رو با دقت به این نکات قبل از هر اقدامی برای خرید و فروش جنس دست دوم، فروشنده مطمئنمی پیدا کنید.

چه نیازی به سمساری با انصاف داریم؟

قبل از پرداختن به موضوع 5 نشانه سمساری با انصاف ابتدا باید دلایل اهمیت چنین موضوعی را با هم مرور کنیم. اصلاً آیا نیاز به چنین بررسی داریم؟ هر کسی در زندگی خود برای تنوع هم که شده گاها اقدام به عوض کردن وسایل خانه و دور و بر خود می نماید.خرید لوازم نو و یا دست دوم با کیفیت بهتر از وسایل قبلی نیازمند سرمایه است. حال برای تامین بخش قابل وجهی از این سرمایه می توانید وسایل قدیمی را به فروش بگذارید. این معامله از آن دست معامله هایی است که همیشه شاهد آن هستیم و در زندگی هر کدام از ما وجود دارد. از این رو با آشنایی با 5 نشانه سمساری با انصاف می توانید برای همیشه خود را از دریافت این خدمات راحت کنید.

 

 

در ادامه مقاله 5 نشانه سمساری با انصاف را با هم مرور می نماییم. همچنین کاربران هم در صورتی که تجربه ای از کار با سمساری های مختلف دارند را می توانند با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارند.

قیمت منصفانه خرید

مسلما اولین مورد از 5 نشانه سمساری با انصاف، قیمتی است که سمسار برای خرید این اجناس می پردازد. بسیاری از سمسارها عادت بدی که دارند به محض دیدن جنسی شروع به کوبیدن آن کرده و نقطه ضعف های آن را بیان می کنند. این یک ترفند قدیمی است که سمساری ها از این ترفند برای کاهش قیمت خرید کالاهای کارکرده مشتریان استفاده می کنند. البته این نکته را نمی توان کتمان نمود که سمسار نیز در این حرفه به دنبال خرید و فروش و کسب سود است. از این رو حاشیه سودی نیز برای سمسار باید در نظر گرفت.

اما نکته منفی که برخی از سمسارها از آن سوء استفاده می کنند، خرید اجناس افرادی که در اضطرار فروش قرار دارند، به قیمت بسیار پایین است. هر جنسی قیمتی دارد. هر چند تعیین قیمت اجناس دست دوم معمولاً با نوساناتی روبرو است، اما محدوده قیمتی مشخصی برای آن وجود دارد. عدول کردن از این محدوده قیمتی نشان از سودجویی سمساری از عدم آگاهی کاربر دارد.

قیمت فروش منصفانه

دومین نشانه از 5 نشانه سمساری با انصاف قیمت فروش منصفانه اجناس می باشد. صرف اینکه قیمت این اجناس از قیمت نو این وسایل کمتر باشد، دلیلی بر منصفانه بودن قیمت نمی باشد. یک سمساری با انصاف به نسبت قیمتی که برای خرید کالایی پرداخت کرده و هزینه هایی که برای تعمیر و ترمیم آن متقبل شده است بایستی قیمتی منصفانه در نظر بگیرد. تعیین قیمت فروش اجناس دست دوم یکی از چالش های اصلی پیش روی کاربران است. مسلما با توجه به مشخص نبودن این قیمت، همه چیز بسته به انصاف سمسار خواهد داشت.

صداقت در فروش

یکی از چالش های اصلی خرید اجناس دسته دوم سنجش کیفیت این محصولات است. بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن انصاف سعی دارند تنها برای کسب سود بیشتر هر کالایی را خرید و فروش کنند. فروش محصولات بی کیفیت که بر اثر کارکرد زیاد کیفیت خود را از دست داده و دیگر استفاده چندانی ندارند، یکی از فریب های بزرگی است که کاربران با آن روبرو هستند. از این رو یکی از اصلی ترین مورد از 5 نشانه سمساری با انصاف داشتن صداقت در فروش است. نفروختن کالاهای بی کیفیت و شکسته و یا مطرح کردن ایرادات موجود در آنها حداقل انتظاری است که کاربران از یک سمساری با انصاف خواهند داشت.

اجتناب از شعار دادن و اصطلاحاً تو سر مال زدن

خرید اجناس دست دوم با نازلترین قیمت، خرید اجناس کارکرده با بالاترین قیمت و … از جمله شعارهایی است که به وفور در میان سمساری ها رواج دارد. بسیاری از سمسارهای محترم از این شعارها برای جلب نظر مشتری استفاده کرده و پس از حضور در منزل شروع با کم کردن قیمت جنس شما می نمایند. استفاده از ترفندهای مذاکره برای خرید کالا با قیمت پایین تر در این مواقع افراد را وادار به فروش محصول نموده و تجربه تلخی را برای وی رقم می زند.

مشتری مداری

یکی دیگر از نشانه های سمساری با انصاف مشتری مداری است. بسیاری از سمسارها توجه زیادی به نیازهای مشتریان نداشته و تنها به دنبال کسب سود هستند. از این رو برای پیدا کردن سمساری با انصاف باید به دنبال موردی باشید که در کنار سود خود به فکر رضایتمندی مشتریان نیز باشد. پیدا کردن جنس هایی که مد نظر شما هستند و وقت گذاشتن برای شما یکی از اصلی ترین معیارها برای انتخاب سمسار با انصاف می باشد. فروشنده بایستی به دنبال ارائه بهترین ها به مشتریان خود باشد و مشتریان خود را به صورت دائمی حفظ کند.

منبع:

https://semsariiran.com/5-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی، رنگ سطوح مختلف خانه (دیوار، سقف و..) است. رنگ ساختمانی که در فضاهای داخلی استفاده می‌شود رنگ غالب دکوراسیون شما و به نوعی شخصیت شما را نشان می‌دهد. ممکن است رنگ‌های یکدست و روشن را برای خانه به کار ببرید و یا به رنگ‌های مات و تیره‌تر علاقه‌مند باشید. اگر تصمیم به رنگ کردن منزل خود دارید، قبل از هرچیزی باید انواع رنگ ساختمانی را بشناسید، رنگ متناسب با هر فضای خانه را انتخاب کنید و از شرکت‌های خدماتی معتبر برای انجام کار نقاشی ساختمان کمک بگیرید. پس با این مطلب ازچیدانه همراه باشید تا در مورد انواع رنگ ساختمانی بیشتر بدانیم.

برای خرید انواع رنگ ساختمانی کلیک کنید.

انواع رنگ ساختمانی کدام است؟

 

رنگ ساختمانی از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وجود اینکه جایگزین‌های مختلفی برای پوشش دیوار وجود دارد ولی رنگ ساختمانی هنوز کاربرد فراوانی دارد. رنگ‌های ساختمانی بر اساس ویژگی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه با انواع رنگ‌های ساختمانی آشنا می شویم.

انواع رنگ ساختمانی بر اساس جنس و ویژگی

  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغنی
  • رنگ اکریلیک
  • رنگ بلکا
  • رنگ پتینه
  • رنگ نانو
  • رنگ مولتی‌کالر
  • رنگ کنیتکس
  • رنگ ضدحریق

1.رنگ پلاستیکی

یکی از انواع رایج و قدیمی رنگ ساختمانی، رنگ پلاستیکی است. این نوع رنگ ساختمان به آسانی اجرا می‌شود و به سرعت خشک می‌شود. رنگ پلاستیکی اجرای راحتی دارد و به زیرسازی نیاز ندارد. این نوع رنگ غیر قابل شستشو بوده و برای سطوح پنجره و نرده‌ها مناسب نیست.

2. رنگ روغنی

رنگ روغنی کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. این نوع رنگ در سه نوع براق، نیمه مات و مات در بازار وجود دارد. رنگ روغنی براق برای فضاهایی که مایل هستید روشنایی زیاد داشته باشند مانند پذیرایی؛ مناسب است. رنگ روغنی مات ایرادات روی سطح دیوار را نمایان نمی‌کند. رنگ روغنی گزینه‌ی مناسبی برای مکان‌های مرطوب و فضاهای بیرونی است.

3. رنگ اکرلیک

انواع رنگ‌های ساختمانی جدید:

4.رنگ بلکا

جزو جدید‌ترین پوشش‌های دیواری است که جزو رنگ‌های ساختمانی نامیده می‌شود. در رنگ ساختمانی بلکا از الیاف سلولزی استفاده شده است. رنگ بلکا دیوارپوشی شبیه کاغذدیواری است که ایرادات دیوار را به خوبی می‌پوشاند. برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، رنگ بلکا حساسیت ایجاد نمی‌کند. سرعت اجرای این نوع رنگ بر روی سطوح بالاست و هزینه‌ی اقتصادی و نسبتا کمی دارد. رنگ بلکا قابلیت شستشو ندارد.

5. رنگ پتینه

رنگ پتینه در واقع روشی از اجرای رنگ ساختمانی است که به دو سبک مدرن و کلاسیک اجرا می‌شود. این نوع از رنگ ساختمانی جزو جدیدترین سبک‌های رنگ ساختمانی است که در سبک کلاسیک بیشتر از طرح و نقاشی استفاده می‌شود و سبک مدرن آن سطوح برجسته و طرح‌های ساده‌تر دارند. رنگ پتینه قابل ترمیم است و عمر بالایی دارد.

6. رنگ نانو

هر نوع از رنگ‌های ساختمانی دارای نقاط ضعفی مانند آسیب‌پذیری در برابر حرارت، ضربه، خراش و.. هستند. تکنولوژی نانو با وارد شدن به صنعت رنگ، باعث ایجاد ویژگی‌هایی مانند ضدآب بودن، ضد باکتری بودن، ترمیم‌شوندگی و... در رنگ ساختمانی می‌شوند و کیفیت رنگ را افزایش می‌دهند. رنگ نانو از جدیدترین رنگ‌های ساختمان است که با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و رفتارهای ذرات تشکیل‌دهنده رنگ تحت شرایط مختلف، سعی در بهبود ویژگی‌های رنگ و ایجاد ویژگی‌های جدید در ذرات رنگ و ممکن کردن استفاده از آن در مقیاس‌های بزرگ‌تر داشته است.

7.رنگ مولتی‌کالر

رنگ مولتی‌کالر ترکیبی از چند رنگ مختلف با طرح‌های متفاوت است و پس از اجرا به صورت رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. این نوع رنگ قابل اجرا بر روی تمامی سطوح و گزینه‌ی مناسبی برای فضاهای پررفت‌وآمد است چرا که ذرات معلق و دوده‌ها را به خود جذب نمی‌کند. رنگ مولتی‌کالر قابل ترمیم است. دوام بالایی دارد و رطوبت را جذب نمی‌کند. قیمت این نوع رنگ در مقایسه با رنگ‌های دیگر نسبتا گران است و اجرای آن با ابزارهای مخصوصی انجام می‌شود. رنگ مولتی کالر قابل شستشو نیست.

یکی دیگر از رنگ‌ها که در رنگ‌آمیزی ساختمان استفاده می‌شود رنگ اکرلیک است. این نوع رنگ بیشتر برای ایجاد نقش و نگار بر روی سطوح استفاده می‌شود. رنگ اکرلیک پوشانندگی خوبی دارد و مانند رنگ روغنی در سه نوع مات، نیمه مات و براق وجود دارد.رنگ اکرلیک بر روس هر سطحی قابل اجراست و تنوع رنگی بالایی دارد.

8. رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس یا چرم‌نما نوعی رنگ است که باعث ایجاد پوششی برجسته بر روی سطوح می‌شود. پوشش‌دهی و دوام این نوع رنگ بسیار بالاست و در هرشرایط آب‌وهوایی مقاومت بالایی دارد. این نوع رنگ از مواد پرلیت، پنبه نسوز، مواد رنگی و رزین تشکیل شده است و به سه دسته؛ روغنی، پلاستیک و اکرولیک تقسیم می‌شود که هریک کاربرد خودشان را دارند.

9. رنگ ضدحریق

رنگ ضدحریق یا رنگ‌ نسوز نوعی رنگ است که آتش نمی‌گیرد. زمانی که شعله آتش به این نوع از رنگ برخورد می‌کند، حجیم شده و کف می‌کند، در نتیجه یک لایه محافظ و بدون درز در برابر رسیدن آتش به لایه‌ی زیرین ایجاد می‌کند. این نوع رنگ ها عمدتا آب پایه و عاری از هرگونه حلال و با ساختاری منعطف می‌باشند.

منبع:

https://www.chidaneh.com/blog/post/54772

 


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

خانه‌های قدیمی همیشه عطر و بوی عجیبی دارند. این‌که افراد زیادی سالیان سال در این خانه‌‌ها زندگی کرده‌اند، فرزندان بسیاری در آن چشم به جهان گشوده‌اند و پدر و مادرهای زیادی در آن دار فانی را وداع گفته‌اند و برای مدت زمانی طولانی، صدای خنده و گریه، توامان از آن بلند بوده است احساسات عجیبی را در ما برمی‌انگیزد. حیاط‌های پر از گلدان‌های سفالی، درخت‌ها و حوض‌های آبی و شاید بالکنی برای دم کردن چایی توسط مادربزرگ. بسیاری از خانواده‌های ایرانی هنوز هم در این خانه‌ها زندگی می‌کنند. خانه‌هایی که اگرچه سالیان سال است پا بر جا هستند، اما نیاز به مرمت، رسیدگی و گاه بازسازی دارند. یکی از کارهایی که می‌توان برای بهبود وضعیت ظاهری و البته ماندگاری خانه‌های قدیمی کرد رنگ آمیزی درب حیاط آن‌ها است. اکثر خانه‌های قدیمی و ویلایی دارای درب‌های آهنی بزرگ هستند و رنگ‌آمیزی این درب‌ها چندان آسان نیست.

برای خرید انواع رنگ ساختمانی میتوانید به وب سایت رنگ جمیل مراجعه کنید

البته، در صورتی که کمی علاقه از خود نشان دهید، خواهید دید که این کار چندان هم دشوار نیست و قرار نیست برای هر کاری به سراغ متخصص آن (همان آقای نقاش) بروید.

رنگ آمیزی درب آهنی حیاط

برای این‌که بتوانید درب حیاط خانه خود را رنگ بزنید کافی است مراحل آمده در ادامه این مقاله را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که درب فلزی مانند درب پارکینگ، فرفورژه، درب آهنی، درب فرفورژه، درب وپنجره، نرده و حفاظ مواردی هستند که می‌توانید از آموزش ذکر شده برای آنها استفاده کنید. البته روش های دیگری هم وجود دارند مانند پتینه کردن یا چسباندن پوستر و کاغذدیواری به درهای ویلایی اما این مقاله تنها نقاشی با رنگ را بررسی کرده است.

برای رنگ آمیزی درب حیاط کورکورانه انتخاب نکنید!

بیایید قبل از هر چیزی در مورد اصلی‌ترین مصالح مورد نیاز برای این کار صحبت کنیم. بله رنگ! رنگ‌ها، علیرغم اهمیت فام آن‌ها، که برای اغلب ما تنها ملاک انتخاب رنگ است، دارای انواع و اقسام بسیاری هستند که شناسایی نوع مناسب کاری است بس دشوار و حرفه‌ای.
رنگ‌سازی، یکی از رشته‌های خاص و کاملا تخصصی است. شاید کمتر کسی بداند که در ساخت یک رنگ، از چه موادی استفاده شده است. ضمن این‌که شدت تنوع به قدری در این محصول بالا است که انتخاب را واقعا سخت کرده است. هر یک از رنگ‌ها، دارای کامپوزیشن، کیفیت و کاربرد خاصی هستند.
به عنوان مثال، نمی‌توان از یک رنگ مخصوص دیوار برای مصنوعات آهنی یا درهای چوبی استفاده کرد. پس اینکه رنگ روغنی باشد یا در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید، بهتر است انتخاب نوع رنگ را به عهده فروشنده بگذارید!


البته، این نکته را متذکر می‌شویم که یکی از بهترین رنگ‌ها برای رنگ آمیزی درب حیاط و سایر لوازم آهنی، رنگ‌های اپوکسی هستند.
نوعی که در سازه‌های فلزی نیز مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. البته، در صورتی که از نظر اقتصادی به دنبال رنگی مقرون به صرفه هستید یا به رنگ اپوکسی مورد نظر خود یا فام دلخواه‌تان دسترسی ندارید، رنگ‌های روغنی نیز گزینه مناسبی برای این کار هستند.

یک آستر ضدزنگ خریداری کنید

هنگام خریداری رنگ، لازم است که یک آستر ضدزنگ مناسب نیز برای خود انتخاب کنید. آسترهای ضدزنگ اپوکسی زینک ریچ یا غنی از روی، اولین و بهترین گزینه هستند.
این آسترها می‌توانند درب آهنی خانه شما را در قبال باران و رطوبت از زنگ زدگی محافظت کنند و در عین حال، ضخامت مود نیاز رنگ را نیز تامین کنند.

فام، یک‌بار برای همیشه!

فام رنگ، جزو مواردی است که تصمیم‌گیری در مورد آن اندکی دشوار است. علاوه بر سلیقه شخصی، موارد دیگری از قبیل آب‌وهوا، نمای ساختمان، شکل و اندازه درب و غیره نیز در انتخاب فام رنگ دخیل هستند.
در هر صورت، انتخاب رنگ‌های خیلی شاد یا خیلی شلوغ، به‌ویژه در مورد درب خانه‌های با نمای آجری یا رنگی چندان توصیه نمی‌شود. ضمن این‌که خانه‌های کوچک با درب‌های باریک، معمولا در صورت انتخاب رنگ‌های تیره کوچک‌تر نیز به نظر خواهند رسید.
در هر صورت، این انتخابی است که سال‌های سال باید تحملش کنید پس یک‌بار هم که شده درست تصمیم بگیرید!

در صورت نیاز، از پرایمر رنگ غافل نشوید.

این مورد هم برمی گردد به همان موضوع علم رنگ‌ها. برخی از رنگ‌ها – از جمله همین رنگ‌های اپوکسی – برای خشک شدن نیاز به یک ماده به عنوان پرایمر دارند. پس هنگام خرید حسابی حواس‌تان را جمع کنید تا دوباره مجبور نشوید راه رنگ‌فروشی را در پیش بگیرید.

بتونه از اهم واجبات است.

بتونه یکی از مصالح مهم رنگ آمیزی درب حیاط است. این مورد مصداق واقعی فوت کوزه‌گری است. اگر می‌بینید که کار یک نقاش با نقاش دیگر فرق‌ها دارد، یکی از وجوه تمایز همین بتونه‌کاری است. بتونه‌ها دارای انواع متنوعی هستند که بهترین نوع آن‌ها بتونه سنگی است.
در صورتی که از نظر مالی موردی برایتان ندارد و درب آهنی مورد نظرتان نیز زیاد در معرض باد و باران است، بهتر است همین بتونه سنگی را خریده و خیرش را ببرید. اگر نه، که بتونه‌های ساده روغنی هم می‌توانند کار راه بیانداز باشند!

ادامه مطلب:

https://address.ir/blog/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%B7/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

آموزش الكترونيك كه ترجمه واژه E-Learning است گاه با نام آموزش مجازي Virtual Learningنيز شناخته مي شود به نوعي از آموزش اطلاق مي شود كه بخش اصلي آموزش به صورت الكترونيكي و با استفاده از بسترهاي الكترونيكي و كامپيوتري انجام مي شود و استاد و دانشجو به صورت فيزيكي و همزمان در يك كلاس درس حضور ندارند و محتواي آموزشي با استفاده از روش هاي الكترونيكي (همچون فايل صوتي، ويدئو، ارتباط اينترنتي و تلفني و …) به حضور دانشجو مي رسد.

براي اخذ مدرک مجازی به موسسه مشاوران برتر مراجعه كنيد. اطلاعات بیشتر

 

آموزش الكترونيكي تكيه و نياز زيادي به رايانه و استفاده از آن دارد. بخش عمده آموزش مجازي امروزه با استفاده از كامپيوتر دنبال مي شود و به علت نقض پر رنگ اينترنت در اين زمينه گاه با واژه هايي چون آموزش كامپيوتري و آموزش اينترنتي نيز از آموزش الكترونيكي ياد مي شود.

 

مزاياي آموزش مجازي

آموزش مجازي داراي مزايا و فوايد زيادي براي دانش پذيران است كه در ذيل به آنها اشاره مي شود:

 

عدم نياز به حضور فيزيكي و رفت و آمد: در مدل آموزش مجازي چون استاد و دانشجو با استفاده از بسترهاي الكترونيكي همچون اينترنت و ويدئوكنفرانس با هم ارتباط دارند لزومي به حضور فيزيكي همزمان استاد و دانشجو در يك زمان خاص در يك مكان خاص نيست. اين امر هزينه زماني و مالي رفت و آمد و حضور را براي دانشجو و استاد از بين مي برد؛ و باعث مي شود دانشجوياني كه مشغله كاري زياد دارند بتوانند در ساعات فراعت خود از اين آموزش استفاده كنند.

هزينه به نسبت كمتر: هزينه توليد محتواي آموزش مجازي كمتر از محتواي آموزش حضوري است و علاوه بر اين مخاطبان هر سري از آموزش مجازي را مي توان زياد نمود تا هزينه هاي آن كم شود. بعد از ايجاد محتواي آموزشي مي توان اين محتوا را چند بار استفاده كرد و هزينه ها را كاهش داد. آموزش الكترونيكي امكان استفاده از محتواي آموزشي را براي اقشار بيشتري از جامعه فراهم مي كند.

تنظيم سرعت يادگيري: در اغلب مدل هاي آموزش الكترونيكي آموزنده مي توان سرعت فراگيري مطالب را كاهش و يا افزايش دهد و از انعطاف پذيري آن استفاده كند.

آموزش محتواي مورد نياز: فراگيران در دوره هاي آموزش مجازي مي توانند بر روي آنچه نياز دارند و قصد دارند ياد بگيرند تمركز كنند و از تكرار ياد گرفتن آنچه مي دانند پرهيز كنند. با اين نكته و توجه به اين امر كه در آموزش مجازي دانشجو محور يادگيري است سرعت يادگيري حتي تا ۵۰% افزايش مي يابد. علاوه بر اين اتلاف زماني در دوره هاي آموزش مجازي به علت عدم نياز به حضور فيزيكي و رفت و آمد خيلي كم است.

جذابيت بصري و شنيداري: اكثر محتواي آموزش مجازي به روش هاي جديد و جذاب بصري و ديداري ساخته مي شود و از كسل كنندگي و يكنواختي كتاب هاي قديمي ديگر خبري نيست. همين اتفاق شور و انرژي دانش پذيران (به ويژه دانش پذيران جوان و نوجوان) را براي آموزش افزايش مي دهد و از خستگي در اثر مطالعه زياد كم مي كند.

به روز بودن محتوا: سرعت عرضه و توليد محتواي الكترونيك نسبت به محتواي چاپي و فيزيكي بيشتر است و خيلي سريع مي توان محتواي جديد را به دانش پذيران عرضه كرد. حال آنكه تغيير محتواي آموزشي چاپي به علت هزينه هاي بالاي توليد و عرضه محتوا سخت است و اين تغيير دير انجام مي شود. اين اتفاق باعث شده براي برخي حوزه ها كه محتواي آموزشي مدام عوض مي شود (مثل آموزش نرم افزارها) ديگر استفاده از محتواي چاپي و فيزيكي هيچ توجيهي نداشته باشد.

افزايش كيفيت يادگيري: استفاده از محتواي بصري و چندرسانه اي باعث درگير شدن بخش هاي زيادي از مغز مخاطب مي شود و كمك مي كند محتواي آموزش داده شده تا زمان بيشتري در ذهن او ثبت شود حال آنكه محتواي يكنواخت عرضه شده در كتاب ها و جزوات آموزشي بسيار فرار است و به سرعت از ذهن مخاطب پاك مي شود.

رعايت عدالت آموزشي: با استفاده از آموزش الكترونيك و كاهش هزينه ها و همچنين برقرار شدن امكان استفاده از آموزش براي كاربران مناطق دوردست و محروم، عدالت و برابري آموزشي ايجاد مي شود.

استفاده از اساتيد در مكان هاي مختلف: چون در اين دوره نيازي به حضور فيزيكي و دائمي استاد نيست مي توان از اساتيدي كه در مكان ها و دانشگاه هاي مختلف حضور دارند استفاده كرد.

مطالعه مجدد و چندباره: هر دانشجو به هر تعداد كه بخواهد مي تواند از محتواي آموزشي استفاده كند و آن را مجددا مرور كند.

استفاده از جديدترين متدهاي آموزش: در آموزش الكترونيكي همواره از به روزترين روش هاي آموزشي بري انتقال محتوا به مخاطب استفاده ميشود ولي آموزش كلاسيك در اغلب مواقع در استفاده از روش هاي جديد آموزش ناتوان نشان داده است.

امكان استفاده از محتوا در حين سفر و كار و ... : براي استفاده از محتواي آموزش آنلاين نيازي به حضور در محل خاصي نيست و مي توان از هر جا با استفاده از يك كامپيوتر و اينترنت در كلاس درس حضور يافت. اين اتفاق آموزش را براي افرادي كه دائم در سفر هستند ممكن مي كند.

استفاده از بهترين اساتيد: در آموزش حضوري بايد استاد در كلاس درس حضور به هم برساند و به همين دليل مي تواند تعداد معدود و ثابتي دانشجو را تحت پوشش قرار دهد و به اين دليل بسياري از دانش پذيران از مزيت استفاده از اساتيد قوي و پخته و تحصيل كرده باز مي مانند و بايد از اساتيد ضعيف تر استفاده كنند. اما با آموزش مجازي مي توان امكان استفاده از برترين اساتيد در هر حوزه را به همه دانش پذيران داد.

امكان يادگيري ضمن كار: براي اكثر افراد شاغل در كار، آموزش با فارغ التحصيل شدن از دانشگاه تمام مي شود و ديگر نمي توانند در حين كار به يادگيري ادامه دهند. اما آموزش مجازي امكان يادگيري حتي با داشتن سنگين ترين كارها را به دانشپذيران مي دهد.

منبع:

https://iran-mavad.com/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C

 

 


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

می‌خواهید اتاق پسرتان را رنگ کنید اما رنگ اتاق خواب پسرانه پیدا نکرده‌‌اید؟ با ما همراه باشید تا رنگ اتاق خواب پسرانه متناسب با سن فرزندتان را با طراحی‌های جدید و متنوع به شما نشان دهیم.

برای خرید بهترین رنگ اتاق خواب به وب سایت جمیل مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

همه ما خوب می‌دانیم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی و تزئین خانه و اتاق انتخاب رنگ است. انتخاب رنگ اتاق پسرا نقش مهمی در روحیه و شخصیت فرزند شما می‌گذارد.

رنگ‌ها انرژی خاصی دارند و در رفتار کودک شما تاثیرگذار هستند. اتاق خواب پسر شما، محل استراحت و آرامش او است به همین خاطر باید روی انتخاب رنگ آن حساسیت به خرج دهید.

طراحی خلاق و جذاب اتاق خواب پسرانه در کنار رنگ دیوار اتاق مناسب، محیطی شاد و پر انرژی برای فرزند خود فراهم می‌کنید.

رنگ اتاق خواب کودک، رنگ اتاق خواب دخترانه و رنگ اتاق خواب پسرانه با هم متفاوت هستند. بهتر است بدانید که برای هر رنج سنی چه رنگی را به کار ببرید. در ادامه مطالبی را می‌گوییم تا شما اتاق خواب زیبایی برای پسر خود بسازید.

بهترین رنگ اتاق خواب پسرانه

طراحی و تزئین اتاق خواب برای پسر در رده سنی مختلف کار سختی است و پیشنهاد می‌شود متناسب با سن و علاقه فرزند خود رنگ دیوار اتاق و چیدمان اتاق را انجام دهید.

برای رنگ دیوار اتاق خواب پسرانه همیشه بهترین رنگ آبی است. رنگ آبی طیف رنگی تیره و روشنی دارد اما رنگ آبی قدیمی‌ترین ایده برای طراحی و رنگ آمیزی اتاق پسر است.

امروزه بسیاری رنگ و ایده متفاوت برای طراحی اتاق خواب پسرانه دیده می‌شود. معمولا رنگ خنثی را برای اتاق نوزاد پسر به کار می‌برند. رنگ‌های آرامش بخش برای پسران 6 تا 9 ساله و رنگ‌های تیره معمولا برای  پسر نوجوان انتخاب مناسبی است.

به خاطر داشته باشید رنگی برای اتاق خواب پسرتان انتخاب کنید که با گذشت زمان از جذابیت آن کم نشود و فرزندتان از آن زده نشود.

رنگ مناسب برای اتاق پسر رنگی است که با وسایل اتاق هماهنگی داشته باشد و حتی اگر زمانی قصدر تغییر وسایل  را داشتید اما باز هم با وسایل مطابقت داشته باشد.

اگر فرزندتان به رنگ خاصی علاقه دارد ولی از نظر شما برای رنگ دیوار اتاق خیلی مناسب نیست، برای جلب رضایت و خوشحالی کودکتان می‌توانید یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص به همان رنگ درآورید و دیگر دیوارها را با رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید.

 

رنگ اتاق خواب پسرانه از نوزادی تا 4 سالگی

رنگ اتاق خواب پسرانه و طراحی آن در هر رده سنی ویژگی خاص خود را دارد. اتاق خواب نوزاد و کودک زیر 3 یا 4 سال بهتر است با رنگ‌های روشن و خنثی رنگ آمیزی شود.

در این رده سنی طراحی و رنگ دیوار اتاق رنگارنگ و رنگ تند مناسب نیست. نوزاد به خوبی توانایی تشخیص رنگ‌ها را ندارد. نیاز به محیطی آرام برای استراحت دارد.

پیشنهاد می‌شود از رنگ سفید و طوسی کم رنگ برای اتاق خواب نوزاد پسر استفاده شود که در این چند سال از پرطرفدارترین ترکیب‌ها بوده است.

در کنار این ترکیب رنگ می‌توان از رنگ تند مانند قرمز و نارنجی در چند نقطه از اتاق به کار ببرید. رنگ‌های بسیار روشن و لطیف انتخاب مناسبی برای رنگ اتاق پسرانه از نوزادی تا 3 سالگی است.

رنگ‌های روشن فضا را بزرگ و روشن نشان می‌دهند و موجب آرامش بیشتر فرزندتان می‌شود.

منبع:

https://jamilpaint.com/post-detail/28/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-(%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

 


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

کمتر کسی به نظافت حیاط و بالاپشت بوم خانه اهمیت می‌دهد، همین مسئله موجب می‌شود به مرور زمان حیاط و بالاپشت بوم کثیف شده و گرد و غبار را به خود بگیرد.

حیاط و بالاپشت بوم، از گذشته تا امروز همواره مکان‌هایی مناسب، برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر بودند. اعضای خانواده در این مکان‌ها با یکدیگر صحبت کرده و حتی غذا می‌خورند. اما متاسفانه وقت کمی برای نظافت این نقاط از خانه می‌گذارند، در صورتیکه این بخش‌ها، حتی بیشتر از سایر بخش داخلی خانه به نظافت و تمیزکاری نیاز دارند. در این مقاله به شما ترفند‌هایی ساده و سریع برای نظافت حیاط و بالاپشت بوم خواهیم گفت.

برای نظافت منزل خود میتوانید از شرکت نظاتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

تمیز کردن حیاط های خانگی

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی، کمتر می‌توان حیاط‌های خانگی زیبا را جایی دید. اما هنوز هم هستند خانه‌هایی که، حیاط‌هایی زیبا و رنگی دارند، اگر شما هم یکی از صاحبان آن خانه‌ها هستید و به دنبال روشی برای تمیز کردن حیاط های خانگی می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تمیز کردن حیاط های خانگی، فرایند سختی ندارد، در اولین قدم اگر در خانه خود درختی دارید، باید برگ‌های زرد و خشک ریخته شده روی سطح زمین را جمع کنید. این اولین کاری است که برای تمیز کردن حیاط های خانگی باید انجام دهید. دومین قدم استفاده از یک جارو و خاک اندازاست، وسایلی که به راحتی در هر مغازه‌ای یافت می‌شوند. سطح و موزائیک روی حیاط را با دقت به وسیله جارو و خاک انداز تمیز کنید. گرفتن گرد و خاک اولین مرحله برای شروع یک تمیزکاری اساسی است. اگر در خانه گل و گلدانی دارید، آن‌ها را با ملایمت جابه‌جا کرده و نقطه‌ای که گل‌ها روی آن قرار داشتند را با دقت تمیز کنید. می‌توانید در این فرایند از آب هم استفاده کنید، اما از مصرف بی رویه آن خودداری کنید. درون یک آبپاش مقداری آب ریخته و آن را روی سطح زمین بریزید و به اصطلاح آب و جارو بزنید.

تمیز کردن حوض حیاط

در قدیم حوض‌ها در هر خانه‌ای یافت می‌شدند، اما امروزه به یک المان نایاب تبدیل شده‌اند. اگر هنوز هم در خانه شما حوضی وجود دارد و یا به تازگی به خانه‌ای نقل مکان کرده‌اید که در آن حوضی هست، باید روش‌های تمیز کردن حوض حیاط خانه را بدانید.

اولین قدم برای تمیز کردن حوض حیاط، خالی کردن آب آن است. این عمل را از طریق آب راه حوض انجام دهید. آن را برداشته و بگذارید، آب حوض از طریق آن خارج شود. بعد از خالی شدن آب حوض یک برس برداشته و سپس، ماده شوینده مناسب را بر حسب سلقه خود انتخاب کنید. از اسکاچ و سیم برای تمیز کردن حوض استفاده نکنید، زیرا آن‌ها ساینده بوده و رنگ حوض را می‌برند.

تمیز کردن آلاچیق حیاط

اگر حیاط شما آنقدر بزرگ هست که در درون آن یک آلاچیق گذاشته‌اید، باید وقتی را هم برای نظافت آن بگذارید. باد و باران می‌تواند، آلاچیق زیبای خانه شما را خراب کند، بنابراین بهتر است هر هفته و یا هر دو هفته، زمانی را برای نظافت آلاچیق اختصاص دهید. با استفاده از یک جارو به خوبی سطح آن را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید. اگر دستگاه شستشوی آب با فشار بالا را در خانه دارید، می‌توانید در این شرایط از آن استفاده کرده و به تمیز کردن سقف آلاچیق بپردازید. نرده‌های آلاچیق را به خوبی را با دستمال تمیز و ضدعفونی کنید. جالب است بدانید که نظافت بالکن و تراس نیز فرایندی شبیه به تمیز کردن حیاط و بالا پشت بوم دارد، برای خواندن این فرایند به مراجعه کنید.

تمیز کردن چراغ های حیاط

خیلی‌ها برای زیبا‌تر کردن حیاط ترجیح می‌دهند از نورپردازی و چراغ‌های مختلف استفاده کنند. چراغ‌های داخل حیاط نیز بعد از گذشت مدتی، کثیف شده و رد لکه‌های باران و برف را به خود می‌گیرند. برای تمیز کردن چراغ های حیاط، بهتر است ابتدا آن‌ها را خاموش کرده و بگذارید از دمای حباب آن‌ها کاسته شود. سپس با استفاده از یک دستمال و کمی ماده شوینده روی این حباب‌ها را با دقت تمیز کنید.

تمیز کردن چراغ های حیاط

تمیز کردن چراغ های حیاط را در اولویت بگذارید، با دستمال مرطوب حباب آن را با دقت تمیز کنید

نظافت بالاپشت بوم، آن را فراموش نکنید

بیشتر اوقات، افراد نظافت کردن بالاپشت بوم را فراموش می‌کنند و یا ترجیح می‌دهند اینکار را در پایان سال و با خانه تکانی انجام دهند. در حالیکه این امر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در اولویت باشد. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، به غیر از شما ساکنین دیگری نیز، از این قسمت از آپارتمان استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است، زباله و اقلام ریز و درشت زیادی را در بالاپشت بوم مشاهده کنید.

بهتر است هر هفته به این قسمت از خانه سر بزنید و نظافت آن را به صورت ماهانه و یا هر سه ماه یکبار انجام دهید. کثیف شدن بالاپشت بوم بسیار راحت است، باران، برف و یا حتی یک باد قوی کافیست تا، تمامی زباله‌ها و گرد و غبار‌ها روی پشت بام شما بریزد. به یاد داشته باشید کولر نیز، در این قسمت از خانه قرار دارد و شما باید، برای ارزیابی عملکرد کولر حداقل هفته‌ای یکبار به بالاپشت بام سر بزنید. تا از سالم و درست کار کردن کولر اطمینان حاصل کنید.

منبع:

 

https://a4baz.com/blog/cleaning-yard-roof.html

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

فن بیان، مهارتی است که برای هر فردی جزء واجبات بوده که باید آموزش ببینند. اما بعضی از مشاغل ارتباط مستقیمی با این مهارت داشته که موفقیت و یا عدم موفقیتشان در آن حوزه در گِرو میزان توانایی در فن بیانشان است. یکی از این مشاغل وکلا هستند. آموزش فن بیان برای وکلا جزء موضوعات مهم و حائز اهمیت در این حرفه است. زیرا اگر وکیلی قدرت کلام بالایی نداشته باشد؛ نمی­تواند به خوبی از حقوق موکل خود دفاع نماید و به تدریج موجب از دست دادن موکلان خود خواهد شد.

برای یادگیری فن بیان به سایت فرشته ایران نژاد مراجعه فرمایید.

بیان در وکلا

برای موفقیت در آموزش فن بیان برای وکلا می­توانید مراحل زیر را پیاده­سازی نمایید.

  • طرح اولیه
  • پیشبینی سوالات احتمالی
  • تهیه خلاصه نویسی
  • ایجاد آرامش
  • استفاده از اسامی
  • ایجاد ارتباط چشمی
  • قدرت متقاعد سازی
  • زبان بدن
  • کنترل استرس
  • کنترل تُن صدا
  • کنترل سرعت گفتگو

طرح اولیه

اولین گام برای تسلط در دفاع از حق موکلان، طراحی طرح اولیه و ایجاد مقدمه برای دفاع است. این موضوع به شما نقشه ذهنی مناسبی را می­دهد که باعث تسلط بیشتر شما در جلسه دفاع خواهد شد.

پیشبینی سوالات احتمالی

برای موفقیت در هر گفتگویی بهتر است سوالات و موضوعات احتمالی که ممکن است از سوی طرف مقابل مطرح شود را پیشبینی نمایید. در جلسه دادگاه نیز این موضوع صادق است. پس برای افزایش قدرت فن بیان بهتر است تمامی مواردی که احتمال دارد، رخ دهد را از قبل پیشبینی کرده و خود را برای آن آماده نمایید.

تهیه خلاصه نویسی

از دیگر شیوه ها در تقویت فن بیان برای وکلا، نوشتن خلاصه­ای از مواردی است که باید در دادگاه در مورد آن صحبت شود. پیشنهاد می­کنیم به هیچ عنوان بدون خلاصه نویسی در هیج جلسه­ای حضور پیدا نکنید تا قدرت و تسلط خود را در گفتگو از دست ندهید.

 

 

ایجاد آرامش

بخش مهمی که در موفقیت شما تاثیرگذار است؛ داشتن آرامش درونی است. هنگام صحبت آرامش خود را حفظ کرده و احساسات آنی و لحظه­ای از خود نشان ندهید.

استفاده از اسامی

یکی از نکات مهم و کاربردی در تاثیرگذاری و فن بیان، استفاده از اسامی افراد است. به عبارت ساده­تر، مخاطب خود را هنگام صحبت مشخص کنید.

ایجاد ارتباط چشمی

ارتباط چشمی به شما قدرت بیشتری در ارائه مطالبتان می­دهد. پس هنگام صحبت کردن ارتباط چشمی خود را با افراد حفظ نمایید.

قدرت متقاعد سازی

یکی از مهارت­های مهم در آموزش فن بیان برای وکلا، کسب قدر متقاعدسازی است. این موضوع نه تنها در وکلا بلکه در تمامی مشاغل و حرفه­ها می­تواند موجب موفقیت شود. برای این موضوع آموزش­ها و توانایی­های زیادی مورد نیاز است که می­توانید به کمک سمینارها و دوره­های فرشته ایران نژاد این توانایی را کسب کرده و در هر حرفه­ای فرد مقابل خود را متقاعد نمایید.

آموزش فن بیان برای وکلا

زبان بدن

زبان بدن را می­توان عامل موفقیت در تمامی عرصه­ها به شمار آورد. این مهارت باعث می­شود شما بتوانید در جمع­ها به بهترین شکل ظاهر شده و افراد را جذب خود نمایید.

کنترل استرس

استرس موضوعی است که در تمامی بخش­های زندگی وجود دارد. حتی اگر وکیلی ماهر باشید؛ باز هم در هر جلسه دادگاه ممکن است دچار استرس شوید. زیرا قطعا می­خواهید در هر پرونده­ای حق را به موکل خود بازگردانید. این موضوع برای شما می­تواند استرس آفرین باشد و اضطراب ناشی از آن ممکن است موجب از دست دادن تسلط­­­­­تان شود. پس باید این موضوع را کنترل کرده تا بتوانید در دفاع خود موفق شوید.

کنترل تُن صدا

در هنگام دفاع دقت کنید که تُن صدای خود را به درستی کنترل نمایید. زیرا در صورت بلند صحبت کردن و یا آهسته سخت گفتن، موجب آزار سایر افراد می­­شود.

ادامه مطلب :

https://fereshteirannezhad.com/the-art-of-expression-lawyer/



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

براي بسياري از مشتريان، گفتگوي آنلاين مي‌تواند يك ابزار بسيار راحت براي برقراري ارتباط و حل مشكلات آن‌‌ها باشد. حرفه‌اي بودن شما در پاسخ‌گويي چت آنلاين به اندازه‌‌ي وقتي كه مشتري شخصا يا از طريق تلفن با شما صحبت مي‌كند اهميت دارد.

در سيستم پشتيباني سايت نحوه گفتن و لحن پاسخگويي شما بسيار اهميت دارد. پس سعي كنيد هميشه از الفاظ مثبت براي جذب مشتري استفاده كنيد. و اما تكنيك‌هايي وجود دارد كه شما ياد بگيريد چگونه پيام‌هاي متناسب در چت زنده براي مشتري ارسال كنيد و او از حرفه‌اي بودن شما در كارتان لذت ببرد.

براي خريد سامانه گفتگو به وب سايت اينجانب مراجعه كنيد

 

خريد چت سايت

 

ما با مواردي كه در زير مطرح كرده‌ايم به شما كمك مي‌كنيم تا مهارت چت حرفه‌اي با مشتري را ياد بگيريد.

۱ـ براي موفقيت لباس رسمي محل كار بپوشيد.

"لباس براي موفقيت" يك قانون اساسي است، شايد به نظرتان براي پشتيباني آنلاين اين نكته، غير ضروري باشد، اما شما با تشويق نمايندگان چت آنلاين خود (اپراتورها) براي اينكه با لباس مناسب به دفتر بيايند فضاي حرفه‌اي را در بين كاركنان خود ايجاد كنيد و اين به معناي خدمات به مشتري است.

براي اينكه اهميت اين نكته را درك كنيد به دو داستا ن زير توجه كنيد:

جيسون با لباس كثيف و كلاه بزرگي وارد محل كارش مي‌شود و با چشما ن خواب آلود فنجان قهوه‌اش را مي‌نوشد و كارش را با بي حوصلگي شروع مي‌كند. اما جك با پيراهن تميزو شلوار زيبا وارد محل كار مي‌شود. لباس او مي‌گويد كه من آماده‌ام تا روز كاري خوبي را شروع كنم و روز خوبي را با تمركز سپري مي‌كند. به نظر شما كدام يك از آنها مي‌توانند پاسخ گويي خوب و حرفه‌اي با مشتريان شركت شما داشته باشند؟

نتيجه رعايت اين نكته به نظر ساده مي‌تواند باعث جذب مشتري و فروش بيشتر شركت شود حتي اگر مشتريان چت زنده شما را نمي‌بينند اما نحوه لباس پوشيدن شما را درك مي‌كنند. و متوجه مي‌شوند كه شما به آنها اهميت داده‌ايد.

۲ـ قبل از چت كردن با مشتري لبخند بزنيد.

شاد بودن نمايندگان شما در محيط كار منجر به انتقال حس خوب به مشتري مي‌شود. حتي كاربر از چت آنلاين هم اين انرژي مثبت را مي‌فهمد و اين باعث جذب او و افزايش فروش وب سايت خواهد شد.

به اين دو داستان توجه كنيد:

جيسون شب گذشته پسرش بيمار بوده و او از ناراحتي خواب مناسبي نداشته است. او در همين حال وارد محل كارش مي‌شود و كامپيوترش را روشن مي‌كند. وقتي اولين پيام چت صبح خود را دريافت مي‌كند اينگونه پاسخ مي‌دهد.

آلن: سلام

جيسون: سلام چطور مي‌توانم كمك‌تان كنم؟

 

آلن: داده‌هاي3G من در سطح بين الملل كار نمي‌كند.

جيسون: بله، لطفا صبر كنيد تا بررسي كنم.

 

حتي اگر جيسون با مشتري خود رو در رو نباشد، اما خلق و خوي او با توجه به ماهيت پاسخ‌هايي كه مي‌‌دهد مشخص است.

حالا اگر جيسون درهمين شرايط قبل از شروع مكالمه‌اش با كاربر لبخند بزند، جواب‌هايش به اين شكل تغيير مي‌كند.

آلن: سلام

جيسون: سلام. خوش آمديد. چگونه مي‌توانم امروز به شما كمك كنم؟

 

آلن: داده‌هاي 3G من در سطح بين الملل كار نمي‌كند.

جيسون: خوشحال مي‌شوم يك لحظه به من فرصت بدهيد تا بررسي كنم.

 

اين بار جيسون موفق شد به روشي صميمي و گرم از مشتري استقبال كند.

با لبخند زدن و يا حداقل داشتن احساسات آرام و كنترل شده قبل از شروع چت آنلاين لحن شما جذابتر خواهد شد و تلاش شما براي كمك به مشتري صادقانه‌تر و اصيل‌تر به نظر مي‌رسد.

۳ـ پنجره چت را سفارشي كنيد.

تصوير شما، مارك شماست. مي‌توانيد با قرار دادن عكس خوب ومناسبي از خودتان و لوگوي شركت در پنجره چت آنلاين، اولين برداشت مثبت را ايجاد كنيد و مخاطب را جذب خودتان كنيد. سفارشي سازي پنجره گپ يك ويژگي است كه مي‌تواند حرفه‌اي بودن شما را نشان دهد.

 

مقايسه دونمونه ابزارك چت آنلاين سايت

اين دو نمونه از پنجره گپ زنده را با هم مقايسه كنيد؟

به تصوير قرار داده شده توسط اپراتور دقت كنيد!

به نظر شما كدام يك نظر مشتري را در لحظه‌ي اول به خود جلب مي‌كند؟

 

بله، تصوير دوم جذاب‌تر است و منجر به جذب كاربر و شروع مكالمه او با شما مي‌شود.

نكته:

همه سيستم‌هاي چت آنلاين امكان سفارشي‌سازي پنجره گفتگوي آنلاين را به شما نمي‌دهند. اين نكته مهم و حائز اهميت است حتما بررسي كنيد كه آيا سامانه چت آنلاين مورد نظرتان اين امكان را داشته باشد.

سامانه پشتيباني آنلاين اينجانب به شما امكان سفارشي‌سازي پنجره گپ زنده را مي‌دهد. حتي فراتر از آن شما مي‌توانيد ويدئوي معرفي (خود يا كسب و كارتان ) را درون پنجره گپ قرار دهيد و اين باعث مي‌شود مشتري كسب‌وكار شما را بهتر بشناسد و به شما اعتماد كند.

۴ـ پاسخ گويي به كاربر را در اولويت قرار دهيد.

اپراتورهاي چت آنلاين در هنگام كار بسيار مشتاق هستند تا به مشتري كمك كنند و مشكل او را حل نمايند. بنابراين استفاده از پيام‌هاي آماده اين امكان را به آن‌ها مي‌دهد تا هيچ مشتري در صف انتظار نماند و همه سريعا پاسخ خود را دريافت كنند.

نتيجه گيري سريع در سامانه چت آنلاين بسيار خوب است، اما در صورتي كه مشكلات مشتري حل نشود، او احساس نا اميدي و كم ارزش بودن مي‌كند در نتيجه چت آنلاين تا زماني كه مشتري پاسخش را نگرفته ادامه دهيد. هرچه مشتري بيشتري را از خود راضي نگهداريد نام تجاري شركت شما با چت آنلاين حرفه اي اش ماندگار مي‌شود.

۵ـ از الفاظ مثبت استفاده كنيد.

در سيستم پشتيباني آنلاين نحوه گفتن و لحن پاسخگويي شما بسيار اهميت دارد. پس سعي كنيد هميشه از الفاظ مثبت براي جذب مشتري استفاده كنيد. استفاده از الفاظ مثبت چيزي هست كه مي‌توانيد هر روز تمرين كنيد. اين يك ابزار خدمات به مشتري محسوب مي‌شود.

براي خواندن ادامه مطلب به وبلاگ اينجانب مراجعه كنيد:

https://www.enjaneb.com/blog/education-six_valuable_tips_for_professional_chat_with_the_customer

 


:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 داشتن خانه ای مرتب و تمیز و زندگی در آن بسیار لذت بخش است . برای اینکه به خانه تان نظم و ترتیب ببخشید راه های زیادی وجود دارد که چند نمونه از این راه ها را می توانید در این بخش بخوانید.

براي نظافت منزل ميرداماد به شركت مهرگان مراجعه كنيد. 

 

 

 

عاداتی که موجب بی نظمی میشوند پس برای نظم خانه ترکشان کنید

قبل از شروع کار به اندازه کافی فکر کنید

اگر همیشه دوست دارید خانه منظم و تمیزی داشته باشید ، قبل از مرتب کردن کمد یا قفسه فکر کنید که این فضا برای استفاده چه کسی است و چگونه می توانیم فکری برای حفظ نظم و ترتیب آن بکنیم. سپس با حوصله و بدون عجله وسایل مورد نیاز فردی که می خواهد از آن کمد یا قفسه استفاده نماید را درون آن بگذارید.

نظم خانه

فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید

قبل از خرید وسایلتان فکر کنید که آیا حتما به این وسیله احتیاج دارید یا خیر ، بسیاری از افراد که اهل خرید کردن هستند بدون فکر کردن وسایل زیادی را می خرند که به آن نیاز ندارند و پس از خرید متوجه می شوند که فضای کافی برای نگهداری از آن وسیله را ندارند . بنابراین کمد آنها هر بار شلوغ تر و بی نظم تر می شود . برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی کمدتان قبل ازخرید فکر کنید و فقط وسایلی را بخرید که به آن نیاز دارید.

وسایل به درد نخور را دور بیاندازید

اگر همه وسایلتان را همیشه نگهداری کنید و وسایل خود را دور نیاندازید ، رفته رفته خانه شما بی نظم می شود و جایی برای دیگر وسایل باقی نمی ماند پس وسایلی را که احتیاج ندارید را دور بیاندازید و یا وسایل نو و غیر قابل استفاده را به دوست یا آشنا یا موسسات خیریه بدهید.

برخی نظم دهنده ها موجب بی نظمی می شوند

بسیاری از ما محصولاتی مانند جای جوراب، قفسه، سطل و... را خریداری می کنیم که برای ایجاد نظم و انضباط به کار می روند تا به اتاق خود نظم و ترتیب بدهیم اما در بسیاری از موارد همین محصولات باعث به هم ریختگی و بی نظمی اتاق می شوند.

هر چیزی را سر جای خود قرار دهید

اگر همیشه هر چیزی را که استفاده می کنید را سر جای خود قرار دهید و هر روز طبق برنامه ریزی عمل کنید و بخشی از خانه را تمیز کنید خانه شما بی نظم و شلوغ نخواهد شد .

برای هر وسیله ای جایی در نظر بگیرید

اگر برای هر وسیله خود جایی را در نظر نگیرید و ندانید آن را کجا نگه دارید و یا به چه کسی دهید ، با این کار خانه خود را بی نظم می کنید پس هرچه زودتر در مورد اشیایی که اضافه به نظر می رسند تصمیم بگیرید.

عادت نگه داری از وسایل را ترک کنید

بسیاری از ما تحمل دور ریختن چیزهایی که زمانی از آنها استفاده می کرده اید را نداریم و یا می پنداریم برخی از این وسایل زمانی به دردمان خواهند خورد بنابراین همه وسایلمان را جمع می کنیم و خانه را بی نظم و شلخته می کنیم . اگر می خواهید اتاق ها و کمدهایتان مرتب و تمیز باشند این عادات را ترک کنید و همه وسایل را نگه ندارید.

برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید همیشه خانه شما مرتب و تمیز باشد و سریع بعد از تمیز کردن به هم نریزد ، باید برنامه ای بنویسید که به غیر از خودتان سایر کسانی که در آن خانه زندگی می کنند نیز از برنامه های شما پیروی کنند و اعضای خانواده باید از هر تصمیمی که می گیرید مطلع شوند تا نتیجه زحمات شما به هدر نرود.

کارها را بین خود و اعضای خانواده تقسیم کنید.

اگر تنها وظایف خانه بر دوش یک نفر باشد بالاخره آن فرد خسته می شود و نمی تواند از پس همه کارها برآید بنابراین اگر خانه ای مرتب می خواهید با اعضای خانواده صحبت کنید و وظایف را بین آنها تقسیم کنید.

روش مرتب کردن قسمت های مختلف خانه :

نظم بخشیدن به قسمت ورودی خانه :

اگر قسمت ورودی یا راهروی ورودی شما بی نظم است ، تمام لباس های بدون استفاده و قبوض آب و قرق و روزنامه و هر وسایل اضافه ای را بردارید و به محل دیگری منتقل کنید.

برای نظم بخشیدن به آشپزخانه :

قبلا هم در مطالب خانه داری نمناک ترفندهایی مفید برای این بخش مهم از خانه برایتان گفتیم که در ادامه ی همان موارد بهتر است بدانید :

ابتدا سراغ یخچال بروید و تاریخ قوطی ها و شربت ها را نگاه کنید، هر چیزی که تاریخ انقضایش رد شده بود را دور بیاندازید.

برای تمیز کردن کابینت های نگهداری مواد غذایی ، بطری ها و ظرف های نگهداری مواد غذایی مثل حبوبات یا ادویجات و شکر و چای را براساس رنگ درب ظرف ها مرتب کنید. ظروف داخل کابینت را نیز مرتب بچینید .

به سراغ گاز بروید و لوازمی که برای پخت و پز در اطراف گاز وجود دارند و هر چیزی که به صورت روزانه از آن استفاده نمی کنید را از آنجا بردارید.

از قفسه های جداکننده برای مرتب چیدن سینی، تخته آشپزخانه و حتی تابه ها استفاده کنید.

اگر کیسه های پلاستیکی را در زیر سینک ظرفشویی یا داخل فر نگه داری می کنید ، از سبدهای حصیری یا ساک کاغذی برای یکجا کردن آنها استفاده کنید.

چاقوهای بزرگ را داخل جا چاقویی های رومیزی یا دیواری قرار دهید.

برای نگهداری لوازم آشپزخانه از دیواره کابینت ها کمک بگیرید.

ادامه مطلب:

 

https://namnak.com/%D9%86%D8%B8%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.p52613

 

 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

اولين بار در سال 1911 در ايالت ميشيگان آمريكا رنگ به عنوان خط كشي و كنترل ترافيك خيابانها مورد استفاده واقع گرديد، در حاليكه قبل از آن با قرار دادن سنگهاي سفيدي در وسط خيابان بدين منظور تامين مي گرديد. كاربرد رنگهاي ترافيكي در دهه 1920 با افزايش فزاينده تعداد اتومبيل ها و توسعه شهرها و جاده ها به طور جدي مورد بررسي قرار گرفت.

كارخانه رنگ جميل يكي از توليدكننده‌هاي رنگ ترافيكي در ايران مي‌باشد. اين كارخانه

براي خريد رنگ ترافيكي اينجا كليك كنيد.

 

اجراي رنگ ترافيكي در تهران

اجراي رنگ ترافيكي در تهران

در سال 1926 آقاي Mattimore پشنهاد انجام آزمايشهاي رنگ هاي ترافيكي را ارائه نمود. او عوامل مختلفي كه بيشترين اثر را بر روي كيفيت رنگهاي ترافيكي داشت، طبقه بندي نمود كه عبارتند از : سازگاري رنگ با سطح، مقدار پوشش دهي رنگ، قدرت پشت پوشي، زمان خشك شدن، مقاومت در برابر تاثيرات نور خورشيد، قابليت ديد در روز و شب ، دوام و ماندگاري در شرايط مختلف آب و هوايي و مقاومت در برابر سايش.

پوششها و پوشرنگها بر حسب زمينه كاربردي در شرايط مختلف وظايف مختلفي را بعهده دارند، پوششهاي ترافيكي يكي از مهمترين انواع پوششهاي موظف بشمار ميروند كه در جوامع امروز بشري نقش عمده اي را ايفا ميكنند. براساس آمار منتشر شده در مجموع چندين درصد از سوانح جاده اي منجر به جرح و فوت، به نحوي به عوامل جاده اي كه علايم و رنگهاي ترافيكي از جمله مهمترين اين عوامل محسوب مي گردند، مربوط مي شود. با توجه به افزايش روز افزون استفاده از وسايل نقليه خودرويي، لزوم استفاده از علائم هشداردهنده مشخص مي شود. خط كشي و علامت گذاري معابر از مهم ترين علائم هشداردهنده محسوب مي شود كه مي تواند بدون منحرف كردن توجه راننده از جاده، هشدارهاي لازم را به راننده بدهد.

رنگ هاي ترافيكي مي توانند بصورت تك جزئي يا دوجزئي باشند. رزين هاي بكار رفته در رنگ هاي ترافيكي مي توانند بر اساس رزين هاي آكريليك و يا كلروكائوچو باشند.

رزين هاي آكريليك

رزين هاي آكريليك از پليمريزاسيون منومرهاي اسيد آكريليك و اسيد متاكريليك يا مشتقات آنها بدست مي آيد. رزين هاي آكريليك به دو دسته ترموپلاست( گرمانرم) و ترموست ( گرما سخت) تقسيم مي شوند.

الف- رزين هاي آكريليك ترموپلاست

هرگاه منومرهاي قابل پليمريزاسيون غير از عامل وينيلي (CH2=CH-) عامل فعال ديگري نداشته باشند رزين حاصل ترموپلاست خواهد بود. شناخته ترين آنها پلي متيل متاكريلات ( پي- ام – ام- آر) مي باشد.

بنا به نوع منومرهاي بكار رفته در پليمريزاسيون، فيلم حاصل مي تواندقابليت انعطاف پذيري يا شكنندگي زياد داشته باشد، فيلم آن داراي ظاهر و نماي خوبي است و مقاومت شيميايي خوبي از خود نشان مي دهد ولي در مقابل اسيدهاي غليظ و مواد اكسيد كننده مقاومت خوبي ندارد.

ب- رزين آكريليك ترموپلاست

هرگاه منومر انتخابي جهت تهيه رزين داراي گروه فعال شيميايي از قبيل هيدروكسيل، اسيدي، آميني و … باشدپليمر حاصل داراي گروه هاي فعال است و مي تواند با ساير رزين ها از قبيل اپوكسي و آمينو رزين ها وارد واكنش گردد و ايجادا يك فيلم 3بعدي نمايد كه بيشتر بصورت كوره اي كاربرددارند.

تفاوت ميان رزين هاي ترموپلاست و ترموست عبارتند از:

1- وزن مولكولي رزين هاي ترموپلاست بيشتر از رزين هاي ترموست است.

2- رزين هاي ترموپلاست مي توانند بصورت هواخشك ولي ترموست بصورت كوره اي بكار مي روند.

3- در ساخت رنگ هاي ترافيكي از رزين هاي ترموپلاست استفاده مي گردد.

رزين هاي كلروكائوچو

اين رزينها نيز جز رزين هاي ترموپلاست مي باشند كه در تهيه رنگ هاي ترافيكي نيز كاربرد فراواني دارند.

رزينهاي كلروكائوچو صنعتي مخلوطي از پليمرهاي تري و تترا مي باشند كه محتوي 67% كلر است.

فيلم حاصل از اين رزين ها در مقابل اسيدها و بازهاي قوي و ضعيف و آب و محلول نمك هاي و روغن هاي معدني بسيار مقاوم مي باشند. خشك شدن فيلم اين رزين ها از طريق خشك شدن حلال انجام مي گردد. در نتيجه زنجير هاي پليمري آن فاقد اتصالات عرضي مي باشد و به همين دليل نسبت به هيدروكربن هاي آليفاتيك و الكل ها مقاوم هستند.

اين رزين ها داراي انرژي هم بستگي بالايي هستند كه سبب ايجاد فيلم هاي بسيار محكمي مي گردد ولي از طرفي سبب بلند شدن آن از سطح مي گردد بنابراين از مواد نرم كننده براي اين رزين ها استفاده مي گردد كه علاوه بر كاهش انرژي هم بستگي منجر به افزايش چسبندگي آن به سطح مي گردد.

منبع:https://aryasath.com/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7/

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

شناخت دقیق از تلویزیونی که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است چرا که به واسطه آن انتظارات شما از یک تلویزیون برآورده می شود. شناخت دقیق از تلویزیون به آگاهی از امکانات، ویژگی ها، برند و شرکت تولیدی مربوط می شود. تلویزیون های زیادی در بازار وجود دارد و انتخاب یک تلویزیون خوب و عالی اغلب پیچیده خواهد بود. در این نوشته ما می خواهیم نحوه انتخاب تلویزیون را بررسی کنیم:

برای خرید تلویزیون سونی از فروشگاه سونی شهراد کلیک کنید.

اقدام محافظه کارانه در انتخاب برند/ انتخاب برند با آگاهی کامل

بسیاری از کاربران بدون تحقیق در مورد برند های موجود در بازار به چند برند پر آوازه و مشهور بسنده می کنند اما چرا؟ شاید این دسته از خریداران تمایل به تحقیق در مورد برند ها ندارند و سعی می کنند از برند های مشهور خریداری کنند و احتمال می دهند که بهترین کار را انجام داده اند. این درست است که برند مشهور خود را ثابت کرده است اما باید در نظر داشت که تنوع مدل در یک برند بسیار گسترده است. دسته ای دیگر از کاربران ، خریداران حرفه ای هستند که بعد از بسیاری تحقیق و جستجو آنچه مد نظر دارند را خریداری می کنند و قطع به یقین این دسته از خریداران خرید بهتری را انجام می دهند.

انتخاب بهترین برند تلویزیون

برند های زیادی برای تلویزیون وجود دارد که می توان به برند ال جی  سونی  سامسونگ  فیلیپس   شارپ هیتاچی  ویزیو     تی سی ال و… اشاره کرد که در بازار کشور ال جی سونی و سامسونگ بسیار طرفدار دارند و در حقیقت کارایی بالایی در نمایش تصویر و صدا به جای گذاشته اند، اما هر برند در یک دسته از ویژگی ها و امکانات بر دیگری برتری دارد. کاربر و یا خریدار باید متناسب با نیاز خود از میان برند ها تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کند.

قبل از انتخاب تلویزیون باید تحقیق کاملی از مدل های متنوع هر برند را در اختیار داشت. در هر برند مدل های متنوعی هر ساله به بازار و کاربران ارائه می شود که با اطلاع دقیق از مدل ها می توان بهترین انتخاب را داشت، اما در کل برند ها ویژگی های جامعی دارند که با هم متمایز می شوند در زیر آنها را ارائه می دهیم:

برند ال جی

ال جی یکی از شرکت هایی است که در مقیاس وسیعی تلویزیون را تولید کرده است. این شرکت دو فناوری  فوق العاده کاربردی را به کاربران خود ارئه داده است که این فناوری های نانوسل NanoCell و اولد OLED هستند که مدل های متنوعی با این فناوری ها در حال حاضر در بازار وجود دارد. تلویزیون های این برند دارای ویژگی هایی چون ضد ضربه بودن پنل، زاویه دید بالا، کیفیت نمایش تصویر در رده بالا، سیستم صوتی قوی بسته به مدل، طراحی متنوع و… هستند. همیشه انتخاب مدل های جدید از هر برند توصیه می شود چراکه فناوری های جدیدتری در آنها اتخاذ شده است. در میان تلویزیون های ال جی می توان به بالارده ترین آنها اشاره کرد که با تکنولوژی های بروز و کارا وارد بازار شده اند. در این میان تلویزیون SM9000 ال جی و تلویزیون اولد OLED ال جی مدل C9 جزئ پرفروش ترین ها بوده اند:

 برند سونی

سونی یک شرکت تلویزیونی است که معمولا از پنل ها یا صفحه نمایش های دیگر شرکت ها استفاده می کند بنابراین تلویزیون های این شرکت هم خصوصیات تلویزیون های ال جی و هم خصوصیات تلویزیون های سامسونگ را دارند حالا چطور در میان تلویزیون های سونی بهترین را انتخاب کرد؟ تنهای با شناخت بیشتر مدل های تلویزیونی بهترین انتخاب ممکن می شود.  در حال حاضر بالا رده ترین مدل از تلویزیون های LED سونی X8000H می باشد:

برند سامسونگ

سامسونگ تلویزیون های LED معمولی و تلویزیون های LED با فناوری QLED را وارد بازار کرده است. به طور کلی تلویزیون های سامسونگ زاویه دید کم دارند اما کیفیت تصویر آنها از روبه رو فوق العاده است. تلویزیون های کیولد هم به نمایش رنگ غنی و روشنایی زیاد صفحه نمایش مشهور هستند. از آنجا که در هر برند مدل های جدید تر توصیه می شود سامسونگ تولید تلویزیون های کیولد QLED را افزایش داده و در میان تلویزیون های سامسونگ انتخاب تلویزیون های کیولد QLED معقولانه تر است. در میان تلویزیون های سامسونگ تلویزیون Q70R پرفروش ترین بوده است:

دیگر برند ها

در حال حاضر علاوه بر برندهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم برند هایی دیگری نیز وجود دارند که این برند ها معمولا تلویزیون های کمتری را روانه بازار کرده اند و به این معنی نیست که کیفیت پایین تری دارند بلکه در بسیاری از موارد بالاتر هم عمل کرده اند.  برند هایی چون فیلیپس و شارپ و… معمولا قیمت بالایی را دارند و جدا از کیفیت و کارایی نمایش تصویر قیمت تمام شده  هم برای خریدار حائز اهمیت است.

جمع بندی

هر چند انتخاب تلویزیون به موارد زیادی بستگی دارد و نحوه استفاده و شرایط استفاده از المان ها موثر در انتخاب تلویزیون هستند اما بدون اغراق برند ال جی می تواند بهترین برند در انتخاب تلویزیون باشد که بعد از آن برند سامسونگ و سونی به ترتیب در رده دوم و سوم قرار می گیرند. از تلویزیون های ال جی می توان به تلویزیون نانوسل SM9000 و تلویزیون اولد OLED مدل C9 اشاره کرد که بسیار پرفروش بوده اند و در میان تلویزیون های سامسونگ مدل های کیولد QLED مانند Q60R و Q70R بسیار فوق العاده عمل کرده اند. تلویزیون های سونی هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند که می توان از میان آنها مدل های جدید تر را انتخاب کرد.

منبع:

http://baneh90.com/what-tv-brand-should-we-buy-the-best-brand-to-choose-a-tv/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد