نوشته شده توسط : نسترن

 قبل از خرید خانه در هر شهر یا کشوری باید به نکاتی توجه نمود تا در خرید ملک مذکور متحمل خسارات مالی نشویم. در ایران نیز اگر بخواهید خانه ای خریداری کنید به طور حتم ماه ها موارد مختلف را مورد بررسی قرار می دهید. اما در ارتباط با خرید خانه در کشوری دیگر شرایط فرق می کند، زندگی نکردن در کشور مورد نظر، نا آگاهی از شرایط و موقعیت منطقه ها و شهر های مختلف، آشنا نبودن به زبان آن کشور و … شرایط را برای خرید خانه مورد نظر دشوار می کند. در این مقاله ۵ نکته کلیدی که اگر قبل از خرید خانه در ترکیه بدان توجه نکنید با مشکلات جدی روبرو خواهید شد مطرح خواهد شد.

برای خرید خانه در ترکیه و آگاهی از شرایط ملک در ترکیه اینجا کلیک کنید.

همچنین وجود موسسات بدون مجوز و افراد کلاهبردار و دادن اطلاعات نادرست به متقاضیان خرید خانه باعث شده، افراد نتوانند انتخاب درستی در خرید خانه در کشوری دیگر داشته باشند.

خوشبختانه شرکت سرمایه گذاری املاک برنا همز فعال در کشور ترکیه در سال های گذشته توانسته کمک شایانی در انتخاب و خرید ملک به هموطنان عزیز در این کشور کند. مقالات این سایت شما را در خرید خانه در شهر های مختلف ترکیه یاری خواهد نمود. در ادامه سعی شده مواردی را ذکر شود که باید قبل از خرید خانه در ترکیه به آنها توجه نمود.

 

هدف از خرید خانه در ترکیه

افرادی که در ترکیه ملک خریداری می کنند اهداف مختلفی دارند. در ابتدا لازم است هدف خود از خرید ملک در ترکیه را مشخص کنید:

 

اخذ اقامت و شهروندی این کشور: بسیاری از رسانه ها و تبلیغات با دادن اطلاعات اشتباه سعی در جذب مشتری هستند. باید بدانید با خرید خانه در ترکیه نمی توان به سرعت اقامت دائم اخذ نمود. در ابتدا با خرید خانه در ترکیه فقط برای یکسال اقامت موقت اخذ می کنید سپس هر سال با توجه به شرایط این اقامت قابل تمدید خواهد بود. بعد از 5 الی 8 سال با توجه به شرایط مالک می توان اقامت دائم اخذ نمود. اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه بخرید باید خانه خریداری شده حداقل به قیمت 250 هزار دلار همراه با سند (تاپو) باشد.

دریافت پاسپورت ترکیه برای مهاجرت به کشور های اروپایی: برای دریافت پاسپورت ترکیه باید در ابتدا اقامت این کشور را اخذ کنید و بعد از طی مراحلی شهروند این کشور شوید. در این صورت دولت ترکیه پاسپورت این کشور را برا شما صادر می کند. با پاسپورت ترکیه می توان بدون اخذ ویزا به بیش از 100 کشور اروپایی و امریکایی و … سفر کنید. بسیاری از ایرانیان با این کار توانسته اند به کشور هایی نظیر کانادا و کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به موقعیت مناسب و آینده روشن این کشور: دولت ترکیه سال قبل اعلام کرد که این کشور در آستانه ورود به اتحادیه اروپا است. از آن زمان تا به امروز تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور به چندین برابر رسیده است. همچنین نیمی از ترکیه در اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی فراهم کرده است. بسیاری از ایرانیان از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرده اند. خرید خانه مطمئن ترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه خریداری کنید، پیشنهاد ما خرید خانه های در حال ساخت است. در مقاله گذشته در این رابطه نکات مختلفی ذکر شده است.

 

نکات مهم قبل از خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه در ترکیه لازم است به مواردی توجه کنید که عدم توجه به آنها می تواند شما را با مشکلات جدید روبه رو کند:

 

با افزایش سرمایه گذاران و متقاضیان خرید ملک در ترکیه پروژه های ساخت مسکن در شهر های مختلف ترکیه آغاز به کار کرده اند. این پروژه ها یا اغلب در حال ساخت هستند و پیش فروش می شوند یا آماده تحویل می باشند. اگر به هر هدفی می خواهید از این پروژه ها ملک خریداری کنید، توجه نمایید که حتما قبل از شما اتباع خارجی یا دیگر ایرانیان از این پروژه ها ملک خریداری کرده باشند تا مطمئن شوید مشکلی برای ثبت سند برای شما که تبعه خارجی محسوب می شوید، وجود نداشته باشد.

 

اگر ملکی خریداری کرده اید قبل از تسویه حساب و پرداخت کل مبلغ خانه برای حصول اطمینان بهتر است کپی سند(تاپو) یا مشخصات آن را به اداره سند و تاپو شهر نشان دهید و از صحت اطلاعات خانه مطمئن شوید. برای مراحل ثبت سند به نام خریدار مالک نیز باید به اداره تاپو مراجعه نمود.

 

واضح است برای خرید ملک جدا از مبلغ خرید خانه باید مبالغ دیگری پرداخت کنید، این هزینه ها شامل هزینه مربوط به ثبت سند، هزینه مترجم رسمی از سوی اداره تاپو و چند هزینه اندک دیگر است. مهمترین نکته در اینجاست که اتباع خارجی از پرداخت هزینه مالیات ملک معاف شده اند. در هنگام خرید و ثبت سند توجه کنید این هزینه از شما دریافت نگردد.

 

ملکی خریداری کنید که دارای سند رسمی ترکیه یعنی تاپو باشد. در غیر اینصورت شما قادر نخواهید بود اقامت این کشور را اخذ کنید.

 

برخی از خانه ها در ترکیه دارای وام بانکی هستند که مشابه آنها در ایران نیز وجود دارد. قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مطمئن شوید وام بانکی آن به طور کامل قبل از شما تسویه شده است و مالک قبلی به هیچ ارگانی بدهکار نیست. که البته این مورد نیز با مراجعه به اداره تاپو قابل استعلام است.

 

5 نکته قابل اهمیت قبل از خرید خانه در ترکیه

به طور خلاصه وکلی باید قبل از اقدام به خرید ملک در ترکیه به موارد زیر دقت کنید:

 

ملک دارای سند رسمی معتبر (تاپو) باشد.

شرکت و املاکی که از آنها خانه خریداری می کنید دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

ملک خریداری شده باید در اداره تاپو ثبت رسمی شده باشد.

خانه خریداری شده به دولت و بانک و اداره مالیات بدهکار نباشد.

اگر ملک در حال ساخت خریداری می کنید حتما دارای سند رسمی باشد.

منبع:

https://bornahomes.com/%DB%B5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA/



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

همیشه نظافت و پاکیزگی منازل برای اهالی منزل علی الخصوص بانوان ایرانی بسیار اهمیت دارد و همواره در تلاش هستند که با فراهم آوردن محیطی تمیز و منظم، آرامش ذهنی افراد منزل تضمین شود.

خانم‌های خانه‌دار وقت کافی برای انجام امور نظافت منزل دارند، اما افراد شاغل هستند زمان کمتری در خانه حضور دارند و کمتر می‌توانند به امور نظافت منزل رسیدگی کنند.

برای نظافت منزل خود در صادقیه میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

حالا چه شاغل باشید و چه خانه‌دار باید بدانید که مدیریت امور نظافتی منزل، خود از اصول خاصی پیروی می کند و اگر می‌خواهید منزل شما همیشه بدرخشد و نظافت منزل خود را با دقت و به شیوه‌ای اصولی انجام دهید، تا پایان این متن همراه ما باشید تا بهترین ترفندهای نظافت منازل را برایتان بگوییم.

بهترین ترفندهای نظافت منزل

برای اینکه نظافت منازل به بهترین شیوه ممکن انجام شود لازم‌ است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

. تهیه‌ی چک لیست نظافت منازل

مهم‌ترین اقدام برای نظافت منزل تهیه‌ چک‌ لیست می‌باشد که به دو دسته تقسیم می‌شود.

1. تهیه چک لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت

در چک‌ لیست لوازم مورد نیاز برای نظافت منزل باید کلیه لوازمی که برای نظافت منزل لازم می‌باشد، یادداشت کنید به عنوان مثال انواع جارو، تی، شوینده‌ها، پاک کننده‌ها، دستمال‌های مخصوص پاک کردن سطوح و اجسام، جاروبرقی، و سایر لوازم مورد نیاز.

بعد از تهیه‌ این چک لیست باید کلیه لوازم یادداشت کرده را تهیه کنید، اگر از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تهیه برخی از این لوازم به عهده شرکت خدماتی می‌باشد.

2. چک لیست امور نظافت

به جرات می‌توان گفت که بدون تهیه چک لیست وظایف نظافت نمی‌توانید به صورت کامل منزل را تمیز کنید و ممکن است بخش مهمی فراموش شود.

برای تهیه چک لیست نظافت باید کلیه بخش‌های منزل به عنوان مثال آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی و سرویس بهداشتی و حمام را یادداشت کرده و سپس کارهایی که باید در این بخش‌های منزل انجام شود یادداشت کنید مثلا برای نظافت آشپزخانه معمولا این وظایف را می‌توانید در نظر بگیرید:

. شستن ظروف

. تمیزکردن سینک ظرف شویی

. خشک کردن ظروف

. گردگیری سطوح آشپزخانه

. مرتب کردن داخل یخچال

. تمیز کردن سطح آشپزخانه

زمانی که تمامی وظایف را یادداشت می‌کنید غیر ممکن است که کاری را فراموش کنید. همان طور که گفته شد برای تمامی بخش‌های منزل چک لیست تهیه کرده و بعد از نظافت کافی است کارهای انجام شده را تیک زده و به سراغ دیگر کارها بروید.

تهیه چک لیست وظایف حتی برای زمانی که از یک شرکت خدماتی منازل نیز کمک می‌گیرید، ضرورت دارد و باعث می‌شود که کارهای شما نظم خاصی بگیرند در نتیجه توصیه می‌کنیم که چک لیست را فراموش نکنید. در ادامه سایر ترفندهای نظافت منزل را مطالعه کنید.

3. برنامه ریزی برای نظافت

برای هرچه بهتر تمیز شدن منازل بهتر است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و تقسیم کار کنید به عنوان مثال یک روز را برای تمیز کردن آشپزخانه در نظر بگیرید و روز بعد را به فضایی دیگر اختصاص دهید.

معمولا افراد در مناسبت‌های مختلف خانه تکانی‌های کلی انجام می‌دهند، که کاری سنگین محسوب می شود و معمولا چند روز زمان می‌خواهد. آیا به تنهایی از عهده نظافت کلی منزل برمی‌آیید؟!

شاید بگویید با برنامه‌ریزی و اختصاص زمان و روز خاص، نظافت‌ کلی منزل اصلا دشوار نخواهد بود، اما اگر شاغل باشید و یا توان ریزه‌کاری و تغییر دکور منزل و شستشوی دیوارها و پنجره ها و... را نداشته باشید، باز هم همین نظر را دارید؟!

نظافت منزل خود را به افراد متخصص بسپارید

امروزه به خاطر گسترش زندگی ماشینی و مشغله‌های فراوان زندگی روزمره، به برخی کارهای مهم زندگی مانند نظافت منزل خود نرسیم و حتی آن را فراموش کنیم که این مورد اصلاً برای هیچ‌کسی که به نظافت منزل خود اهمیت می‌دهد اصلاً خوب نیست و همیشه جز دغدغه‌های وی خواهد بود.

 

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/99120503847/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88-%DA%86%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

 


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

داوطلبان عزیز آزمون کنکور سراسری، در این مقاله سعی داریم به بررسی نکات، چالش‌ها، وظایف، بایدها و نبایدها دربرنامه ریزی یک ماهه برای کنکور بپردازیم. سوالی که اکثر داوطلبان برای این یک ماه دارند این است که در این یک ماه چه کارهایی را باید انجام داد؟ آیا زمان کافی برای مطالعه تمام درس‌ها وجود دارد؟

 برای برنامه ریزی رایگان کنکور به کنکور آباد مراجعه کنید.

قطعا یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها‌ی برنامه ریزی یک ماهه برای کنکور، میزان مطالعه قبلی هر داوطلب است. اما بعضا داوطلبان دچار استرس یا سردرگمی می‌شوند که چطور ممکن است با برنامه‌ریزی در یک ماه به آمادگی نسبی رسید.

 این زمان، زمان طلایی و کلیدی برای داوطلب است و می‌تواند یکی از مهمترین برهه‌های زندگی فرد باشد. در این یک ماه ممکن است بسیاری از داوطلبان ناامید شوند، استرس بگیرند و میدان را ترک کنند. در مقابل ممکن است عده‌ای برنامه‌ای اصولی و جدی برای این یک ماه طرح‌ریزی کنند، به آن متعهد باشند و اگر کاستی‌هایی در طول سال داشتند آن‌ها را جبران کنند و در کنکور سراسری موفق‌تر از کنکور‌های آزمایشی عمل کنند. ناامید نباشید افکار منفی را از ذهن خارج کنید و سعی کنید در این یک ماه بهترین و بیشترین بازدهی را داشته باشید.

بایدها و نبایدهای یک ماه کنکور

اکنون زمان تکرار و مرور مطالب خوانده شده است. درس‌هایی که تا به امروز مطالعه کردید را مرور کنید.  نگاه کوتاهی به مطالب داشته باشید اگر مطلبی را مشکل دارید یا فراموش کرده‌اید سریع آن را برطرف کنید. زمان مناسبی برای یادگیری مطالب جدید نیست و باید مطالبی که در ماه‌های گذشته خوانده‌اید را تثبیت کنید. این یک ماه را از دست ندهید. لیستی در ادامه این مطلب آمده که نکات مهم برنامه ریزی یک ماهه برای کنکور، بایدها و نبایدهایی را که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه می‌دهد.

چه کار‌هایی باید انجام داد

استرس را از خود دور کنید

مقدار کمی استرس کمک کننده است، اما استرس پیش از حد می‌تواند عواقب بدی برای افراد داشته باشد. تمام سعی خود را در این زمینه انجام دهید. در ادامه نکاتی که می‌توانند در مقابله با استرس به شما کمک کنند را خواهیم آورد.

برای مقابله با استرس بهتر است

  • غذای سالم بخورید
  • خواب کافی و مفید داشته باشید
  • برنامه‌ریزی داشته باشید
  • تمرکز خود را بر روی درس خواندن بگذارید
  • کار خود را انجام دهید و به رقبا و دوستان خود توجه نکنید
  • تفریح داشته باشید
  • حدالامکان از شبکه‌های مجازی دور باشید
  • در صورت نیاز به مشاورمراجعه کنید

شرکت در آزمون شبیه ساز کنکور

حتما مهارت‌های آزمون دادن را تمرین و تکرار کنید. آزمون شبیه‌ساز کنکور این امکان را به داوطلب می‌دهد که خود را در شرایط کنکور قرار دهد و به سوال‌های کنکور سراسری سال‌های قبل و یا سوال‌های مشابه پاسخ دهد. حدود یک ماه پیش از آزمون، زمان مناسبی برای شروع این کار است.

در آزمون‌های شبیه‌ساز لازم است داوطلب خود را از هر نظر در شرایط آزمون سراسری قرار دهد. سعی بر این باشد ساعت شروع آزمون شبیه‌ساز با ساعت کنکور سراسری شما یکی باشد اگر آزمون شما ساعت 8 صبح برگزار می‌شود شما هم ساعت 8 آزمون شبیه‌ساز را شروع کنید. پس از آزمون، همان روز آن را تصحیح کنید، پاسخ‌های غلط را یادداشت کرده و رفع اشکال کنید.

توصیه می‌شود افرادی که در طول سال مطالعه کافی و مناسب داشته‌اند می‌توانند هر دو روز یک آزمون شبیه‌ساز شرکت کنند و افرادی که از برنامه خود عقب هستند و در طول سال کم کاری داشتند بهتر است که هر روز آزمون دهند.

برنامه ریزی خود را فشرده تر کنید

سعی کنید هر روز کمی بیشتر از روز قبل مطالعه کنید این به آن معنا نیست که از خواب و استراحت خود بکاهید بلکه بهتر است برنامه‌ای بریزید که حداکثر استفاده را از زمان باقی مانده داشته باشید. زمان‌های مرده‌ی خود را زنده کنید. کلاس‌های متفرقه را تا حد امکان کنسل کرده و تمرکز خود را بیشتر بر روی درس خواندن، رفع اشکال، تست زدن و آزمون دادن بگذارید و برای نتیجه بهتر تلاش کنید.

 داشتن خواب کافی و تنظیم ساعت خواب

هر انسان به طور معمول شب‌ها باید بخوابد و صبح‌ها بیدار شود. حال اگر داوطلب در طول سال، ساعت خواب و بیداری منظمی نداشته باشد طوری که این چرخه‌ی زمانی به هم ریخته باشد و ساعت آزمون فرد زودتر از ساعت بیداری آن شخص باشد چاره‌ای جز تنظیم ساعت خواب و بیداری در این بازه زمانی وجود ندارد.

برای مثال اگر فردی به طور طبیعی صبح‌ها ساعت 10 از خواب بیدار می‌شود و تصمیم گرفته باشد برای آمادگی بیشتر در روز آزمون ساعت بیداری خود را تغییر دهد و تنظیم کند، نمی‌تواند این کار را یک شبه انجام دهد. به عقیده‌ی متخصصان خواب، اگر قصد دارید چرخه‌ی  خواب خود را تنظیم کنید، باید این کار را با تنظیم بازه‌های 15 و یا 30 دقیقه ای انجام دهید.

فردی را در نظر بگیرید که معمولا ساعت 10 صبح از خواب بیدار می‌شود، در صورتی که بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این نتیجه برسد که لازم است زودتر از خوب برخیزد، باید سعی کند ساعت خواب و بیداری خود را تغییر دهد. به زبان ساده اگر داوطلب در گذشته ساعت 10 از خواب بیدار می‌شده و تصمیم گرفته باشد که از این به بعد ساعت 7 از خواب بیدار شود بهتر است این کار را به تدریج انجام دهد، یعنی ابتدا ساعت بیداری خود را به 9:30 دقیقه تغییر دهد و به مرور زمان به ساعت موردنظر خود برساند.

چه کار‌هایی را نباید انجام دهید

در بخش قبلی مواردی را برای شما عنوان کردیم که در طول یک ماه پیش از کنکور باید انجام داد، در اینجا از نبایدهایی صحبت می‌کنیم که در این مقطع زمانی، رسیدن شما به نتیجه‌ی دلخواه‌تان را غیر ممکن می‌کند. در یک ماه طلایی تا کنکور سراسری این سه اشتباه را مرتکب نشوید.

ادامه مطلب:

https://konkurabad.academy/2021/10/22/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%a7%d9%87/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

اگر از اطرافيان تان بخواهيد افرادي را كه داراي جذابيت خيره كننده و اقتدار رهبري فرد،گروه و يا جامعه هستند را برايتان نام ببرند غالباً به جواب هاي قابل پيش‌بيني مي‌رسيد جواب هايي مانند نلسون ماندلا، آدولف هيتلر، ماهاتما گاندي و.. .
حال از همين افراد بخواهيد در چند ثانيه براي تان توصيف كنند كه چه چيزي در اين شخصيت ها مورد توجه شان قرار گرفته و باعث شده كه از آنها نام ببرند؟
دقيقاً همين جاست كه متوجه مي‌شويم تا چه ميزان توصيفات هر فرد با ديگري متفاوت است چرا كه شما به طور غريزي و ذاتي از افرادي خوشتان مي‌آيد اما اين كه چرا از آنها خوشتان مي‌آيد تعاريفي بسيار متفاوت نسبت به سايرين دارد.

براي اطلاعات بيشتر كليك كنيد
در حقيقت به سختي مي‌توان دو نفري را يافت كه توصيف و يا پاسخ يكساني براي اين پرسش داشته باشند اين تفاوت در توصيفات ما را به تفاوت در تعريف كاريزما مي‌رساند.
كاريزما مجموعه اي از ويژگي ها و خصوصيات در افراد است كه باعث مي‌شود در اطرافيانشان قدرت نفوذ و تاثيرگذاري بالايي داشته باشند و آنها را به خود جذب كنند. تشخيص اينكه آيا فردي كاريزماتيك است يا خير معمولاً آسان است با اين حال توصيف اين كه چه ويژگي و يا خصوصيتي باعث به وجود آمدن اين جذابيت منحصر به فرد و يا كاريزما مي‌شود اغلب مي‌تواند دشوار باشد.

 

با تمام اين اوصاف به تعريف كاريزما مي‌پردازيم:

كاريزما چيست؟

كاريزما به خصوصيات و ويژگي‌هاي شخصي گفته مي‌شود كه مجموعه‌اي از مولفه‌هاي اثرگذاري و جذابيت را دارا و در بحث مديريت سازماني نيز داراي قدرت رهبري و همراه كردن افراد با خود باشد.
همچنين كورت مورتنسن تعريف زيبايي از كاريزما در كتاب قوانين كاريزما نوشته است.
در اين كتاب تعريف كاريزما اينطور بيان شده:
گاهي درك روشني از واژه كاريزما نداريم، كاريزماً دقيقاً يعني چه؟ كاريزما مي‌تواند يك ويژگي مرموز تلقي شود! اما كاريزما قاطعيت يا هيجان و شور و شوق نيست، شخصيت خاص و يا مردم داري نيست، (گرچه تمام اين ويژگي‌ها تا حدودي بخشي از كلكسيون كاريزما هستند.
زماني كه با افراد داراي كاريزما (شخصيت‌هاي كاريزماتيك) برخورد مي‌كنيد به راحتي آنها را تشخيص مي‌دهيد و عموماً در ميان جمع درخشش خاصي دارند.
ما از بودن در كنار چنين افرادي احساس افتخار و برتري مي‌كنيم. كاريزما، تنها جذابيت، وفاداري، دوست داشتني بودن يا هيجان و شور نيست، حس اعتمادي است كه باعث راحتي و آسايش مخاطب مي‌شود و در عين حال اعتبار ايجاد مي‌كند.
تا بدين جا در يافتيم كه شخصيت هاي كاريزماتيك از قدرت نفوذ و همچنين قدرت رهبري بالايي برخوردارند در كنار اين موارد اين نكته را هم بايد حائز اهميت دانست كه اين اشخاص از اعتماد به نفس و خودباوري بالايي نيز برخوردارند و يا مي توانند به خوبي نشان دهند كه از اعتماد به نفس و خودباوري بالايي برخوردارند (اعتماد به نفسي كه شباهتي به غرور كاذب و يا خودبزرگ بيني ندارد).
داشتن اعتماد به نفس در برقراري ارتباط موثر به كمك آنها مي‌آيد و همچنين به آنها اين اجازه را مي‌دهد كه اين ويژگي را در ديگران نيز به وجود آورند و اين حس مثبت را به آنها هم منتقل كنند.

شخصيت كاريزماتيك ذاتي است يا اكتسابي؟

برخي افراد ممكن است به صورت ذاتي شخصيتي كاريزماتيك داشته باشند اما از آنجايي كه اين ويژگي مجموعه‌اي از رفتارها، صفات و مهارت هاست بخشي از آن را بايد آموخت.
اما مي بايست به اين نكته توجه شود كه در دنيا افراد بسيار كمي وجود دارندكه كاملاً و به صورت ذاتي شخصيتي كاريزماتيك دارند ، بنابراين داشتن شخصيت كاريزماتيك هم ذاتي است و هم تا حدود زيادي اكتسابي و قابل يادگيري.

منبع:

https://fereshteirannezhad.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن
 
برخي از افراد هستند كه ظاهر جذابي ندارند؛ اما كشش خاصي دارند كه همه را شيفته خود مي‌كنند. آنها با جاذبه‌اي خاص و اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده، ترجيحات عمومي را برهم مي‌زنند و كاري مي‌كنند كه هركسي با هر ترجيحي كه دارد جذبشان شود. يكي از دلايل دل‌نشين‌بودن اين افراد جذابيت رفتاري آنهاست.

اگر دوست دارید بدانیدکه چطور جذاب باشید به وب سایت فرشته ایران نژاد مراجعه کنید.  اطلاعات بیشتر

راه‌هايي علمي براي اينكه از لحاظ رفتاري جذاب‌تر به نظر برسيد

براي اينكه به جذابيت خود بيفزاييد، مي‌توانيد موارد اثبات‌شده زير را در خود تقويت كنيد:

  • لبخند بزنيد: هرچه لبخند شديدتر و صميمانه‌تر باشد، چهره نيز جذاب‌تر مي‌شود.
  • خوب باشيد: طبق نتايج تحقيقات، زماني‌كه مردم از خوب‌بودن فردي مطلع باشند، او را جذاب‌تر برآورد مي‌كنند.
  • بامزه و شوخ‌طبع باشيد: خانم‌ها بيشتر جذب مرداني مي‌شوند كه آنها را مي‌خندانند. البته براي مردها خيلي مهم نيست كه خانمي بامزه باشد يا خير.
  • دايره بزرگي از دوستان داشته باشيد: افرادي كه در يك گروه قرار دارند جذاب‌تر به نظر مي‌رسند. در واقع، بدي‌هاي هريك از افراد گروه در خوبي‌هاي جمعي گم مي‌شود.
  • خودتان باشيد: آدم‌هاي جذاب نگران اين نيستند كه چه‌كار بايد انجام دهند تا محبوب قلب‌ها شوند؛ بلكه براي دل خودشان آن كار را انجام مي‌دهند، چون با خود واقعي‌شان راحت‌اند.
  • به فرد مقابل اجازه دهيد از خودش صحبت كند: صحبت‌كردن درمورد خود، موجب فعال‌شدن همان مناطق مغزي مي‌شود كه در زمان رابطه‌ جنسي يا خوردن غذاي خوب فعال مي‌شود؛ پس اين فرصت را به طرف مقابل خود بدهيد.

رازهايي كه افراد جذاب براي جذب ديگران استفاده مي‌كنند

افراد جذاب رازهايي دارند كه به‌كمك آنها هر كه را راه مي‌خواهند جذب مي‌كنند. ما در اينجا اين رازها را برايتان فاش كرده‌ايم:

  • از تأثير اولين برخورد غافل نشويد: شما در محيط‌هاي ناآشنا، فقط بين ۲ تا ۳۰ ثانيه فرصت داريد روي ديگران اثر بگذاريد.
  • با علاقه به حرف ديگران گوش دهيد: شنونده خوبي باشيد، حرف‌هاي طرف مقابل را تكرار كنيد و از او بخواهيد بيشتر و بيشتر توضيح دهد.
  • دل‌چسب باشيد: رويكرد نوآورانه‌اي را در پيش بگيريد. مغز خيلي زود خسته مي‌شود و هميشه دنبال محرك‌هاي جديد مي‌گردد؛ پس لباس يا جواهرات خاص و عالي بپوشيد.
  • در اوج خداحافظي كنيد: زماني مكالمه را تمام كنيد كه هنوز براي مخاطبانتان جذاب هستيد. در اين حالت، مخاطبان مشتاقانه منتظر زماني خواهند بود كه دوباره شما را ببينند.
  • خلاقانه صحبت كنيد: چند بار جملاتي تكراري همچون «خوشبختم»، «بچه كجايي؟» «بچه داريد؟» را شنيده‌ايد؟ به‌جاي اين جمله‌هاي تكراري، خلاق باشيد و از موضوعاتي استفاده كنيد كه در ذهن فرد مقابل ماندگار شود.
  • آماده برقراري ارتباط باشيد: خيلي از افراد دوست ندارند فردي محتاج به نظر برسند؛ بنابراين، در جمع‌ها خود را مي‌گيرند يا كناره‌گيري مي‌كنند. روي گشاده داشته باشيد. به ديگران بگوييد چقدر خوش‌حاليد به آن جمع دعوت شده‌ايد.

منبع:

https://www.chetor.com/218773-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/

 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن
 

بيزينس كوچينگ يك روش جديد و موثر براي پيشرفت كسب و كار و افزايش درآمد است. بيزينس كوچ شما را از اشكالاتتان مطلع كرده و فرصتهاي پيشرفت را نشانتان مي‌دهد.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ آرش اسماعيلي مراجعه كنيد.اطلاعات بيشتر

 ««بيزينس كوچينگ»»   يكي از آن موضوعات داغ و جديد دنياي كسب و كار است. از آن دسته موضوعاتي كه باعث تغيير و تحولات زيادي در اين زمينه شده است به قولِ فرنگي‌ها يك گِيم چِنجِر واقعي بوده است.

به استناد تحقيقات گسترده ي جهاني، حدود 98 درصد از افرادي كه در اين دوره‌ ها شركت كرده اند، به موفقيت چشمگيري در كسب و كارشان دست پيدا كرده و خواستار اين بوده اند كه اين كوچ كردن در تمام سال هاي فعاليتشان ادامه داشته باشد!

بيزينس كوچينگ چيست و چه فوايدي دارد؟

اگر بخواهيم خيلي ساده توضيح دهيم، ميتوانيم بگوييم همانطور كه كشتي گير به يك مربي نياز دارد كه در زمان مسابقه در بيرون گود بازي را تماشا كند و به او در شكست رقيب كمك نمايد، هر كسب و كاري هم به يك بيزينس كوچ نياز دارد كه از بيرون به شرايط شركت و گروه نگاه كرده و بتواند اشكالات و فرصت هاي موجود براي پيشرفتش را ببيند و آنها را به كارفرما يا مدير گوشزد كند.

نقش مشاوره اي و هدايتي بيزينس كوچ در كسب و كار باعث ايجاد يك برنامه براي رسيدن به اهداف تعيين شده ي شركت ميشود، در نتيجه ي همه ي فعاليت هاي مجموعه جهت گيري ميشوند و در مسير درستي قرار ميگيرند.

مسير كسب و كار پر از موانع غير قابل پيش بيني است اما بيزينس كوچ به منزله ي شخصي است كه چند قدم از شما جلوتر ايستاده است و آن موانع را ديده و از آنها مطلع است؛ پس ميتواند به شما بگويد كه جلوي پايتان را نگاه كنيد تا در چاله هاي شكست نيفتيد.

آيا شركت در دوره آموزش بيزينس كوچينگ مفيد است؟

آموزش هايي كه قرار است در يك    دوره بيزينس كوچينگ    ببينيد مجموعه اي از مهارت ها و ابزارهايي هستند كه به شما كمك ميكنند در مسير كسب و كار از رقبا پيشي بگيريد.

درست است كه موضوعاتي مانند باور و انگيزه مسائل مهمي در كسب و كار هستند و در ابتدا همچين مباحثي به افراد كمك ميكرد در مسير درستي قرار بگيرند، اما دوره آموزش بيزينس كوچينگ دوره ي پيشرفته تر و مدرنتري است كه به مباحث بسيار جديدتري ميپردازد.

در اين دوره شيوه ي درست مديريت كسب و كار به روشي عملي به شما آموزش داده ميشود و ديگر صحبتي از دروس تئوري، طولاني و خسته كننده نيست. آموزش هاي اين دوره در جهتي است كه به شما كمك ميكند در سريعترين زمان ممكن به درآمد زيادي برسيد و مگر اين آرزوي هر كسي نيست؟

نكته ي جالب توجه در مورد دوره هاي آموزش بيزينس كوچينگ اين است كه آموزش هاي آن تنها مختص افرادي نيست كه صاحب يك كسب و كار هستند. در واقع ميتوان دانش پذيران اين دوره را در سه دسته طبقه بندي كرد:

  1. افرادي كه در حال حاضر كاري ندارند و به دنبال شروع يك كسب و كار جديد هستند.
  2. افرادي كه كسب و كار مخصوص خود دارند و ميخواهند درآمد بيشتري داشته باشند.
  3. و كساني كه خودشان ميخواهند يك بيزينس كوچ شوند.

در يك دوره بيزينس كوچينگ كاملاً كاربردي و عملي، به شما ياد داده ميشود كه چطور يك ايده را خلق و اجرا كنيد. چطور از ابزارهاي كسب و كار استفاده كنيد، چطور سيستم سازي و اهرم سازي كنيد، چطور در زمان كم درآمد زيادي كسب كنيد، چطور برون سپاري كنيد، چطور يك بيزينس پلن طراحي كنيد و...

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/30/2487681/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

کابینت های آشپزخانه در برابر گرد و غبار و چربی زیادی قرار دارند. تمیز کردن کابینت‌ ها مهم است و برای این کار باید از موادی مثل سرکه و پاک کننده های رقیق استفاده کنید. در اینجا روش های مناسبی برای این کار یاد داده شده است.

برای نظافت منزل خود میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید.

 

چربی، ذرات مواد غذایی و گرد و غبار روی کابینت ها می چسبند و تمیز کردن آن ها را سخت می کند، بنابراین توصیه می شود کابینت‌های خود را به طور مرتب تمیز کنید. هنگامی که کابینت‌ها نیاز به تمیز کردن عمقی دارند می توانید با استفاده از یک پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین، لکه های سخت و جرم‌ها را از بین ببرید. پس از تمیز کردن کابینت ها می توانید آن‌ها را جلا دهید تا مثل روز اول نو به نظر بیایند.

 

تمیز کردن کابینت به صورت روزانه

۱- یک فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این محلول تمیز کننده ضعیف برای پاک کردن روزمره کابینت‌های چوبی مناسب است. این محلول رنگ چوب را تغییر نمی‌دهد و موجب باد کردن آن نمی‌شود.

 

اگر نمی خواهید تمیز کاری را با سرکه انجام دهید، می توانید از محلول مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کنید. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید از یک محلول شستشو موجود در فروشگاه ها برای این کار استفاده کنید.

۲- پس از هر آشپزی بهتر است کابینت ها را تمیز کنید، زیرا در زمان آشپزی ذرات روغن و مواد غذایی روی سطوح کابینت می نشینند. یک لیف حمام یا دستمال کهنه را در محلول آب و سرکه خیس کنید و با آن درب های کابینت و زیر کابینت ها را تمیز کنید.

 

توجه کنید که دستمال نباید خیلی خیس باشد، زیرا ممکن است به چوب آسیب برساند، بنابراین کافی است دستمال کمی مرطوب باشد. اگر با محلول سرکه کابینت تمیز نشد باید یک تمیز کننده مناسب را از فروشگاه خریداری کنید.

۳- رطوبت موجود روی در کابینت ها می تواند باعث به وجود آمدن ناهمواری روی چوب شود، با یک پارچه تمیز و خشک همه محلول هایی که برای تمیز کردن کابینت به کار برده اید را از روی آن پاک کنید.

 

۴- به طور منظم داخل کابینت ها را تمیز کنید. ادویه جات، ترشی جات و سایر مواد غذا‌یی که در کابینت ها قرار می دهید احتمالا گاهی اوقات نشت می کنند، بنابراین بهتر است داخل کابینت را هر چند هفته یک بار پاک کنید. همه چیز را از کابینت های خود بیرون آورید و داخل آن را با سرکه رقیق و یا محلول مایع ظرفشویی پاک کنید. سپس کابینت ها را با یک حوله خشک تمیز کنید و همه چیز را داخل آن قرار دهید.

اگر می خواهید از ریختن مواد غذایی در کابینت ها جلوگیری کنید بهتر است از ظروف نگهدارنده مناسب مثل ظروف فلزی و شیشه‌ای استفاده کنید. این ظروف برای نگهداری از ادویه جات و مواد غذایی خشک مناسب تر هستند. 

 

اگر کف کابینت‌ها را با ورقه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای بپوشانید تمیز کردن آن‌ها راحتتر خواهد بود. مثلا هنگامی که وقت کافی برای تمیز کردن کابینت‌های خود را ندارید، می‌توانید روکش‌ها را در آورده و بشویید، سپس خشک کرده و دوباره در کابینت‌ها قرار دهید.

 

۵- کابینت ها را به طور منظم گرد گیری کنید. از پارچه‌های نرم و خشک برای تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی کابینت استفاده کنید. تمیز کردن منظم گرد و غبار روی کابینت های آشپزخانه مهم است، چرا که چربی و بخار تولید شده در طول پخت و پز، باعث می‌شود گرد و غبار  روی سطوح کابینت بچسبد. اگر شما گرد و غبار‌ها را به ندرت تمیز کنید، پاک کردن کثیفی ها مشکل خواهد شد.

 

تمیز کردن کابینت های چوبی به صورت عمقی

۱- پاک کننده مخصوص سطوح چوبی خریداری کنید. این محصول برای تمیز کردن چربی‌ها و دیگر مواد چسبنده، بدون آسیب رساندن به سطوح چوبی طراحی شده است. پاک کننده سطوح چوبی از سرکه یا محلول صابون ساده قویتر است، بنابراین اگر می‌خواهید کابینت خود را به صورت عمقی تمیز کنید، این یک راه حل مناسب است.

 

۲- ابتدا محلول تمیزکننده را در یک نقطه دور از دید روی کابینت تست کنید. اگر سطح کمرنگ یا مات شود، از پاک کننده استفاده نکنید و یک محلول ملایم تر را انتخاب کنید.

۳- محلول تمیزکننده را روی کابینت خود اسپری کنید. با استفاده از یک پارچه نرم محلول را با حرکات دایره‌ای بر روی کابینت های خود بکشید. از فشار دادن محکم پارچه روی کابینت خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی چوب شود. تا زمانی که همه چربی‌ها و کثیفی‌ها از کابینت پاک شوند کار را ادامه دهید.

ادامه مطلب:
https://www.beytoote.com/housekeeping/wash-taint/cleaning1-wooden-cabinets1.html

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

شرکت سونی، که معمولاً با نام "سونی" از آن یاد می شود ، یک شرکت چند ملیتی است که در کشور ژاپن مستقر شده است. برند سونی از دیرباز تا کنون، از جمله برندهای فعال و خوش سابقه در تولید محصولات الکترونیکی همچون تلویزیون، کنسول های بازی، یخچال و سایر محصولات مشابه بوده و هست و به عنوان یکی از شرکت های تولیدی پیشرو در تولید محصولات الکترونیکی برای بازارهای مصرفی و حرفه ای شناخته می شود.  این برند با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، فناوری های گوناگون را وارد محصولات خود نموده و همواره در صدد جلب رضایت مشتریان خود بوده است.

براي خريد تلويزيون سوني به فروشگاه سوني شهراد مراجعه کنید

تلویزیون های سونی یکی از محصولات پرطرفدار این کمپانی می باشند که بخاطر ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت بالایی که دارند مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که برند سونی از سال 2013، در رتبه ی چهارمین تولید کننده ی تلویزیون در جهان قرار دارد.

از جمله بهترین و به روز ترین تلویزیون سونی که در سال 2020 عرضه شده است، Sony A9G OLED می باشد. این تلویزیون در ابعاد 55 اینچ به تولید می رسد و مانند همه ی تلویزیون های OLED، این تلویزیون نیز دارای فناوری emissive می باشد، این فناوری این اجازه را می دهد تا هر پیکسل به صورت جداگانه خاموش شود و در نتیجه یک نسبت کنتراست نامتناهی ایجاد می کند. همین فناوری به شما امکان می دهد تا زمان پاسخ تقریباً لحظه ای داشته باشید و صحنه های پر سرعت را با وضوح کامل و بدون هیچ گونه محو شدگی یا ابهام مشاهده کنید. این تلویزیون به دلیل داشتن زاویه دید فوق العاده برای اتاق های بزرگ بسیار عالی بوده و یکنواختی رنگ خاکستری استثنایی را در تصویر ایجاد میکند. این موضوع برای طرفداران ورزش قطعا کاربردی و مشعوف کننده خواهد بود. این تلویزیون از HDR پشتیبانی می کند و از طیف گسترده و چشمگیر رنگی برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های 55 اینچی ال ای دی سونی X950G است. این مدل در سطح بالاتری نسبت به مدل LED 2019 قرار دارد و دارای دقیق ترین و خلاقانه ترین شیوه ی نمایش رنگ هاست. اگر نمی خواهید مبلغ اضافی برای کالیبراسیون تلویزیون خود بپردازید، قطعاً این یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. همچنین به لطف نسبت کنتراست شگفت انگیز، یکنواختی عالی رنگ سیاه و زاویه دید بی نظیر از لحاظ روشنایی، این تلویزیون از کیفیت کلی عالی برخوردار است. این تلویزیون از HDR10 و DolbyVision پشتیبانی می کند و طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد.

سری XBR-A8F از سونی یکی از انواع سری هایی می باشد که دارای دو سایز در ابعاد 65 اینچ و 55 اینچ بوده و به واسطه ی داشتن یک صفحه نمایش ضد انعکاس و براق، کیفیتی عالی را از یک تلویزیون OLED ارائه می دهد و همچنان در بین تلویزیون های 4KLED در حال حاضر بی نظیر است. اگرچه پنل OLED توسط ال جی تولید می شود، اما مجموعه های تراشه های پردازشی و شیوه ی طراحی، همگی تحت نظارت و ساخت سونی هستند و این ویژگی موجب شده تا A8F کمی متفاوت تر در بین رقبای خود ظاهر شود. این ویژگی های مشابه در ارتباط با تلویزیون LED XBR-A1E 4K سونی نیز صادق می باشد.

سری XBR-X900F نیز از سری هایی می باشد که یکی از سایزهایی که ارائه می دهد سایز 55 اینچ بوده و مجهز به پردازنده ی قدرتمند جدید 4K HDR X1 و 4KX-Reality Pro می باشد. این سری از تلویزیون های سونی حتی محتوای غیر HDR را نیز هم سطح با کیفیت HDR نمایش می دهند. به لطف صفحه نمایش TRILUMINOUS، رنگ های نمایش داده شده در این تلویزیون بسیار ملایم و پر طراوت بوده و فناوری Motionflow ™ XR تمامی حرکات را به صورت زنده و واقعی برای تماشاگران شبیه سازی میکند.

 

 

تلویزیون LED XBR-X900E 4K سونی، یکی دیگر از سری تلویزیون هایی می باشد که سایز 55 اینچ آن موجود بوده و دارای یک مکانیسم تقویت کننده ی کنتراست به نامX-tended Dynamic Range Pro 5X می باشد. این ویژگی به طور کلی ویژگی مورد علاقه ی بسیاری از کاربران نمی باشد، چرا که موجب ایجاد کمی تغییر در نحوه ی نمایش تصاویر شده و کمی لرزش در تصاویر ایجاد میکند.

تلویزیون LED XBR-X930E 4K سونی نیز یکی از پرچم داران تلویزیون های سونی در سال 2019 بوده است. این تلویزیون که در سایز های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ به تولید می رسد سیستم کاهش نویز پیشرفته ی سونی کیفیت عالی و بی نظیری به مدل های این سری بخشیده است. فناوری تبدیل پیشرفته ی سونی یموجب شده است تا تصاویر روزمره ی تلویزیونی و سیگنال های وضوح عادی همانند یک تصویر 4K نمایش داده شوند. این یک استراتژی فوق العاده است که سونی از این طریق توانسته کیفیت پردازش برتر خود را به رخ همگان بکشد.

تلویزیون LED XBR-X930D 4K سونی نیز یکی از مدل هایی می باشد که سایز 55 اینچ آن در بازار موجود می باشد. به طور کلی تولید سری های X930D و X940D سونی به سال های 2016 و 2017 باز می گردند و همچنان یکی از بهترین تلویزیون های دارای ارزش بالا در بازار می باشند.

تلویزیون LED X850D 4K سونی به عنوان یک جایگزین برای سری X850C شناخته می شود. این مدل از لحاظ قیمت و ارزش دارای مزایای زیادی بوده و در 4 سایز 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ در دسترس می باشد. به طور کلی ارائه ی رنگ های واقعی یکی از اصول رعایت شده در تلویزیون های سطح بالای سونی است. رنگ ها بیش از اندازه اشباع نشده اند، یکنواختی آن ها بسیار متناسب و خوب بوده و خروجی نهایی یک تصویر بسیار صاف و شفاف است. جریان نور در این سری از تلویزیون های سونی به اندازه ی سایر تلویزیون ها پر تحرک نیست و این موضوع کاملا به محتوای مورد مشاهده بستگی دارد.

تلویزیون LED X900C 4K سونی در سال 2015 به تولید رسید و در بین تلویزیون های 4KLED سونی در صدر جدول قرار گرفت. قابلیت هایی همچون ارتقاء کیفیت تصویر به طرز چشمگیر، برخورداری  از صفحه نمایش Truluminous، Android TV و داشتن یک طراحی فوق العاده نازک، این تلویزیون را به یک انتخاب کاملا عالی تبدیل نموده است. تنها چیزی که می توانست در مورد این تلویزیون به شکل بهتری مورد توجه قرار گیرد بلندگوهای جانبی آن است که در سری X930C روی آن نصب شد. این تلویزیون ها در ابعاد 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ در بازار موجود می باشند.

تلویزیون LED W800B سونی، یکی دیگر از انواع مدل هایی می باشد که ابعاد 50 اینچ و 55 اینچ را پوشش می دهد. در این تلویزیون می توانید از ویژگی های سه بعدی سازی فعال تصاویر بهره مند شوید. این مدل ها همچنین دارای یک طراحی باریک و دارای یک پایه ی ایستاده می باشند. همچنین لازم به ذکر است که این سری از تلویزون های سونی ویژگی های Wifi و Sony Smart TV را نیز دارا هستند.

منبع:

https://vrgl.ir/jQVfn

 

<rb:only_more_post>

 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 


شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که علت نامگذاری دانشگاه مجازی چیست؟ و اصلاً دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟

در پاسخ به این پرسش مهم یعنی دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟ و چرا این مرکز باید خدمت شما دوستان این موضوع مهم را عرض کنیم که علت این نامگذاری را می توان به تدریس و آموزش غیرحضوری و مجازی در این دانشگاه نسبت داد.

موسسه آموزشی مشاوران برتر شرایط تحصیل آسان ویژه شاغلین را فراهم کرده است برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

در حقیقت، آموزش و یادگیری در این دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به وسیله کتب الکترونیکی، سی دی های آموزشی و همین طور انواع نشریه های الکترونیکی برای دانشجویان انجام می گیرد.

مورد دیگر در رابطه با این سؤال یعنی دانشگاه مجازی چه دانشگاهی است ؟ این است که رابطه و تعامل بین اساتید و دانشجویان در این نحوه آموزش به وسیله کامپیوتر و اینترنت انجام می گیرد و امکان ارتباط حضوری در این شیوه وجود ندارد.

دقت داشته باشید که در صورت نیاز به برگزاری کلاس های حضوری در این شیوه آموزشی این امر تنها به منظور رفع اشکالات درسی دانشجویان و در تعداد جلسات کم برگزار می شود.

شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی چیست؟

باید عرض کنیم که ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی که هر ساله اقدام به جذب دانشجویانی در دوره های الکترونیکی می کند تحت شرایطی برای افراد مقدور است.

شرایطی که در صورت عدم توجه و رعایت آن ها امکان گذراندن تحصیلات دانشگاهی برای هیچ فردی وجود ندارد. در نتیجه، به هیچ وجه نباید آن ها را نادیده گرفت.

آیا می دانید شرایط و ضوابط ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی چیست؟ اگر به دنبال اطلاع از پاسخی مناسب برای این پرسش یعنی شرایط و قوانین گذراندن تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه مجازی چیست؟ هستید مطالعه ادامه این نوشته را به شما پیشنهاد می کنیم.

. اولین و شاید هم مهم ترین شرایط لازم این است که با توجه به نیاز دانشجو به نحوه کار با لپ و کامپیوتر و همین طور شبکه اینترنت هر فرد الزاماً باید مشکلی در استفاده از این وسایل نداشته باشد و بتواند به راحتی برای دریافت آموزش های لازم از آن ها استفاده کند.

. دومین مورد این که در دانشگاه های مجازی امکان برگزاری کلاس های درسی به صورت دوازده الی شانزده جلسه برای دانشجویان وجود دارد.

البته این موضوع بستگی زیادی به درس های انتخابی فرد دانشجو و همین طور رشته تحصیلی وی در دانشگاه دارد.

. شرط مهم دیگر داشتن اینترنت خانگی با سرعت بالاست. زیرا در غیر اینصورت امکان قطع صدا یا تصویر وجود دارد و فرد نمی تواند آموزش های استاد را به موقع و با کیفیت بالا دریافت کند.

در اینصورت، دانشجو نمی تواند آن طور که باید آموزش ها را دریافت و از کلاس های درس استفاده کند.

. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که افراد امکان تحصیل در دوره دکتری را به صورت مجازی و آنلاین ندارند و این دوره آموزشی تنها مختص دانشجویان دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و همین طور کارشناسی است.

. از آن جایی که کلاس های دوره های مجازی به صورت آنلاین برای دانشجویان پذیرفته شده در این دوره تحصیلی برگزار می شود هر فرد باید در زمان مشخص شده توسط دانشگاه آنلاین بوده و در سر کلاس درس به صورت اینترنتی حضور داشته باشد.

. مورد دیگر این که، حضور و غیاب دانشجویان در سر کلاس های درسی در دوره مجازی از جمله دوره الکترونیکی آزاد به صورت اینترنتی و توسط استاد انجام می گیرد.

. مبلغ شهریه ای که هر فرد دانشجو جهت ادامه تحصیل در دوره های مجازی و الکترونیکی از جمله دوره مجازی دانشگاه آزاد باید پرداخت کند توسط سازمان مربوطه و جذب کننده دانشجو در این دوره تعیین می شود.

. دقت داشته باشید که با توجه به الکترونیکی و آنلاین بودن کلاس های درس در دانشگاه های مجازی برخورداری از آمادگی کافی جهت حضور در کلاس های درس و همین طور علاقه به شرکت در دوره های آنلاین از الزامات است.

در غیراینصورت، ممکن است دانشجو با مشکلاتی مواجه شود و به اصطلاح از درس خواندن زده گردد.

منبع:

https://irantahsil.org/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

کار را با گردگیری اولیه شروع کنید. یک عدد جاروی بلند بردارید و با آن گوشه‌های سقف را برای زدودن تار عنکبوت‌های احتمالی تمیز کنید. سپس باقی جاها را گردگیری کنید. گردگیری این موارد را فراموش نکنید:

اشیا و کتاب‌های موجود در کتابخانه؛

ظروف و زیورآلات نقره یا هر وسیله‌ای را که غبار گرفته و تار شده.

اکنون با جاروی عادی یا برقی، محیط را جارو بزنید.

 

برای نظافت منزل خود میتوانید کارگر نظافت چی آقا بگیرید.اطلاعات بیشتر

 

پرده‌ها را بررسی کنید اگر به‌تازگی آنها را شسته‌اید احتمالا یک گردگیری ساده با گردگیر جاروبرقی کافی است. اگر پرده‌ها نیاز به شست‌وشو دارند و امکان شست‌وشوی پرده در منزل را ندارید، از خشک‌شویی کمک بگیرید. بهتر است تکلیف شستنی‌ها دیگر را هم در این مرحله مشخص کنید، از جمله:

 

روکش مبل‌ها،

روبالشی‌ها؛

پارچه‌هایی را که برای حفاظت از وسایل خانه استفاده می‌شوند.

آینه‌ها و شیشه‌های نشیمن و ورودی‌های منزل را تمیز کنید. برای تمیز کردن پنجره‌ها، یا خودتان دست به کار شوید یا از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. توری پنجره‌ها را کنار بگذارید و با جاروبرقی گردگیری کنید. بعد با صابون و کف، آنها را شست‌وشو داده و آب‌کشی کنید.

 

برخی لوازم علاوه بر گردگیری نیاز به تمیزکاری هم دارند:

 

کنترل‌ دستگاه‌های مختلف منزل؛

تلفن همراه، تلفن ثابت، تبلت، رایانه؛

صفحه نمایش رایانه، کی‌بورد و صفحه تلویزیون؛

طاقچه پنجره‌ها و قاب‌شان.

مدارک و کاغذهای به‌دردنخوری که فقط فضای کمدها و کشوهایتان را تنگ می‌کنند، دور بریزید. اگر امکان دارد، مدارک را اسکن کنید و نسخه فیزیکی آن را دور بریزید.

 

اکنون اگر شومینه دارید، آن را دریابید. اگر شومینه‌تان تزئینی نیست بهتر است این مرحله را قبل از گردگیری و نظافت سطوح و لوازم انجام دهید تا گردوغبار شومینه دوباره آنها را کثیف نکند.

 

پس از نظافت سطوح و خرده‌ریزها و اطمینان از اینکه دوباره آشغال روی کف نمی‌ریزد، ابتدا زمین نقاط مختلف زیر میزها و صندلی‌ها را جارو بزنید و غبارگیری کنید و بعد با جاروبرقی برای تمیزکاری، آستین‌ها را بالا بزنید. زیر اسباب و وسایل سنگین منزل مثل مبل‌ها و… را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس با سر باریک جاروبرقی، درزهای مبل را پاک کنید و گرد و غبار میان لایه‌های مبل و وسایل دیگر را بزدایید.

 

اگر دیوارهایتان رنگِ روغنی دارند، امکان شست‌وشوی آنها وجود دارد. در غیر این صورت باید فقط به پاک کردن و غبارزدایی بسنده کنید. بهتر است به رنگ‌پریدگی‌ها و نقاط مخدوشی که رنگ‌شان را از دست داده‌اند هم رسیدگی شود. برای بخش‌هایی از نظافت منزل که دشوار است و از عهده‌شان برنمی‌آیید، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

چیزهایی را که متعلق به دکور زمستانی منزل‌تان هستند، کنار بگذارید و از عناصر بهاری برای تزئین بهره ببرید. مثلا شمع‌ها، کوسن‌ها، گلدان‌ها، پتوهای کنار مبل و هر چیزی را که تِم زمستانی دارد کنار بگذارید و بهار را به خانه بیاورید.

 

منبع:https://www.chetor.com/161662-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

نطافت محیط کار برای حفظ بهداشت عمومی محل کار و سلامت کارکنان ضروری است. از طرفی منجر به افزایش سودآوری فعالیت تجاری شرکت ها در درازمدت می شود. برای نظافت محیط کار باید از نیروهای متخصص در نظافت استفاده کرد تا فرایند نظافت به سرعت و با کیفیت بالا انجام شود و علاوه بر آن خللی به روند فعالیت های شرکت وارد نشود.


برای نظافت محل کار در تهران به وب سایت مهرگان مراجعه کنید

تمیز نگه داشتن محیط کار برای داشتن روز کاری پربار بسیار مهم است. وقتی از خدمات نظافت محل کار حرفه ای استفاده می کنید و نیروهای متخصص را استخدام می کنید، دفتر کار شما از گردوغبار و هر گونه آلودگی پاک می شود. بنابراین شما و کارمندانتان بازدهی بیشتری خواهید داشت و حواسشان در زمان انجام کار پرت نخواهد شد. در ادامه به خدمات تمیز کردن محیط کار می پردازیم. البته این موارد تنها بخشی از خدمات نظافت محیط کار به حساب می آیند. 

•    تمیز کردن گردوغبار میز کار، پنجره، قاب عکس و مانیتور کامپیوتر 
•    جاروبرقی و شستن فرش ها و کفپوش ها 
•    ضد عفونی دستگیره های در، صفحه کلید و ماوس کامپیوتر
•    خالی کردن سطل آشغال ها

فرایند نظافت محیط کار چیست؟

محیط کاری شما هر جایی که باشد، خواه در محل زندگی خواه در محل کار، با استفاده از خدمات نظافت حرفه ای توسط نیروهای مجزب محیط کاری شما مرتب ، تمیز و ضدعفونی خواهد شد. نحوه سازماندهی دفتر و تمیز کردن محیط کار توسط متخصصان نظافت انجام می شود. 
دفتر و محیط کار اگر به صورت منظم نظافت و ضدعفونی نشود، به محل امنی برای رشد میکروب ها و باکتری ها تبدیل می شود. تمیز کردن و ضد عفونی کردن منظم میز کار به شما کمک می کند از بروز بیماری جلوگیری کرده و آرامش کافی حین انجام کار داشته باشید. 

برای تمیز کردن محیط کار باید به نکات زیر توجه کرد:

تهیه چک لیست نظافت محیط کار
برای تمیز کردن هر قسمت از محل کار خود چک لیست تمیز کردن دفتر کار را تهیه کنید. 

نکات تمیز کردن محیط کار

مرتب کردن: موارد بازیافتی را جدا کنید. بازیافت کنید، آن را دور بریزید یا آن را به جای خود برگردانید. از کراوات های زیپ دار برای سیم پیچ و مرتب نگه داشتن سیم ها استفاده کنید.
گردگیری
گردگیری و از بین بردن گردوغبار روی سطوح یکی از موارد مهمی است که باید قبل از استفاده از پارچه های مرطوب نظافت، مورد توجه نیروی نظافتی قرار گیرد. به ویژه قسمت هایی که به صورت مشترک استفاده می شود به نظافت دقیق تری نیاز دارند. برای گردگیری و نظافت وسایلی مانند صفحه کلید و یا شکاف هایی که قابل دسرسی نیستند، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود. هوای فشرده برای پاک کردن گردوغبار از مکان های که دسترسی به آن ها سخت است، کارامد خواهد بود. 
نظافت شیشه ها و پنجره ها
برای پاک کردن لکه های روی شیشه ها و پنجره ها، با حوله و شیشه پاک کن، تمام سطوح شیشه ها تمیز می شود و لکه ای روی آن باقی نمی ماند.
ضد عفونی کردن
با اسپری ضدعفونی کننده و پارچه تمیز تمام سطوح ضدعفونی می شوند. سطوحی که احتمال تجمع آلودگی ها روی آن ها بالاست، مانند دستگاه های فروش، مایکروویو، دسته یخچال و شیرآلات، باید با دقت و توجه بیشتری تمیز شوند. 
از بین بردن تارهای عنکبوت 
برای جدا کردن تارهای عنکبوت از گوشه و کنار محیط کار از پارچه و برای فضاهایی که دسترسی به آن سخت تر است از دسته جارو استفاده می شود. 
تمیز کردن یخچال
نیروی نظافت حرفه ای برای محل کار، یخچال را تمیز و مرتب می کند. غذاهای مانده و نوشیدنی ها را با هماهنگی شما دور می ریزد تا فضای بیشتری در یخچال محل کار ایجاد شود.   
شستن ظرف های آشپزخانه
تمامی ظرف های آشپزخانه با آب و مایع شست و شو تمیز می شود. همچنین کابینت ها مرتب و منظم می شود تا فضای آزاد بیشتری برای چیدن وسایل وجود داشته باشد. 
نظافت سرویس بهداشتی
شستن توالت و ضدعفونی آن یکی از مراحل نظافت محیط کار به شمار می رود. با توجه به اینکه سرویس بهداشتی به کرات استفاده می شود، نظافت آن از ارکان اصلی نظافت محل کار است. تمیز کردن آینه ها و پر کردن ظرف مایع دستشویی و دستمال سایر وظایف نظافتچی محل کار را در بر می گیرد. 
خالی کردن سطل های زباله
سطل های زباله خالی شده و کیسه های زباله جدید در ظطل ها قرار داده می شود. 
جاروبرقی  کف و اثاثیه محل کار
جاروبرقی کف، مبلمان و سایر اثاثیه محیط کار، از ملزومات نظافت محل کار است. متخصصان نظافت تمام قسمت های مبلمان را تمیز کرده و صرفاً به قسمت هایی که قابل مشاهده هستند، اکتفا نمی کنند. 
تمیز کردن میز کار
در حالی که پشت میز کار و به مدت زمان طولانی نشسته اید، به مرور، میز کار شما کثیف و آلوده می شود. عطسه و سرفه کردن و لمس کردن میز و وسایل روی آن باعث تجمع انواع ویروس ها و باکتری ها روی میز کار می شود. از پارچه میکروفایبر مرطوب برای نظافت کاغذها، پوشه های پرونده، تقویم ها، منگنه و سایر اشیای روی میز استفاده می شود. 

منبع:

https://www.mojeno-co.com/blog/post/397/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 پنج گروه از متخصصان حرفه‌های مختلف وجود دارند که احتمال بیشتری دارد که بیزینس کوچ شوند. چه اینکه یک کوچ اجرایی شوند یا بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز کنند؛ شاید هم به یک سولوپورنر (کسب‌وکارهای یک‌نفره) برای توسعه کسب‌وکارش کمک کنند.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ آرش اسماعیلی مراجعه کنید.

https://www.arash.coach/


یک بیزینس کوچ به صاحبان کسب‌وکار، مدیران عامل و مدیران سازمان‌ها به‌وسیله درون‌بینی و حمایت کمک می‌کند برای مواردی از قبیل افزایش فروش، توسعه مهارت‌هایشان، راهبری کسب‌وکارشان یا مدیریت بهتر تیم خودشان.
آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد عمل می‌کنند. سؤال می‌پرسند و به شما یادآوری می‌کنند که کجا می‌توانید برای به دست آوردن عملکرد بهتر (شخصی یا کسب‌وکار) تمرکز کنید.
بنابراین چه کسانی می‌توانند برای افرادی که در کسب‌وکارها هستند و از آن نفع می‌برند، الهام‌بخش باشند؟ پاسخ این سؤال این است: درحالی‌که هرکسی می‌تواند با آموزش و اقدامات صحیح تبدیل به یک بیزینس کوچ شود ولی متخصصانی وجود دارند که مهارت‌های خاصی برای کوچینگ در دنیای کسب‌وکار دارند.
این پنج گروه از متخصص‌ها، می‌توانند بیزینس کوچ‌های عالی باشند. چرا؟

۱- مشاوران مالی
مشاوران مالی برای پروژه‌ها و ارتباطات بلندمدت مناسب هستند. آن‌ها درک چگونگی ایجاد روابط قوی با مشتریان خود بر پایه اعتماد و احترام متقابل را دارند. علاوه بر این، مشاوران مالی می‌دانند که چگونه کسب‌وکارها کار می‌کنند و می‌توانند، صاحبان کسب‌وکارها را قادر به مشاهده بازار خود از یک دیدگاه تازه نمایند.

۲- حسابدارها
حسابدارها اعداد و ارقام را خوب درک می‌کنند و در مورد ایده‌هایی که روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، نقطه کور ندارند (همه جوانب آن را می‌بینند). به این معنی که آن‌ها قادر به گوش دادن به نیازهای مشتریان خود هستند بدون اینکه وارد راهبردهای تجاری جدید و هیجان‌انگیز شوند (حتی گاهی اوقات مخاطره‌آمیز). این ویژگی‌ها می‌تواند برای حسابدارانی که در مسیر بیزینس کوچینگ هستند مفید باشد زیرا طبیعت تحلیلی و محتاطانه می‌تواند به آن‌ها در گوش دادن به مشتری و پرسیدن سؤال‌های مناسب برای انجام اقدام سریع کمک نماید.

۳- صاحبان کسب‌وکار
صاحبان کسب‌وکار چه صاحبان فعلی چه آن‌هایی که بازنشسته شدند یا در حال بازنشستگی هستند می‌توانند بیزینس کوچ‌های خوبی باشند. آن‌ها درک مناسبی از ابتدا و انتهای اجرای یک کسب‌وکار دارند (از ورود تا خروج) و دیگر صاحبان کسب‌وکار به آن‌ها اعتماد دارند.
صاحبان کسب‌وکار به‌عنوان یک کوچ توانایی ساختن این ذهنیت که “وجود دارد و انجام‌شده است” را دارند و این موضوع اعتبار آن‌ها را در ذهن مراجعین تقویت می‌کند درحالی‌که همچنین از مهارت‌های جدید در جهت قدرت دادن به دیگر صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

۴- مشاوران کسب‌وکار
مشاوران کسب‌وکار شبکه قدرتمندی از مشتریان بالقوه دارند و این توانایی را دارند که کوچینگ را به مجموعه مهارت‌های فعلی خود اضافه کنند. آن‌ها همچنین دارای مهارت لازم برای کسب‌وکار و درک نحوه ارتباط با صاحبان آن هستند. در عوض، آن‌ها در موقعیتی سخت قرار دارند تا مهارت‌های کوچینگ را بیاموزند و سپس آن‌ها را در کسب‌وکار فعلی خود اعمال کنند یا از مشاوره به کوچینگ به‌راحتی نقل‌مکان کنند.

۵- مدیران
مدیران دیگران را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه با افراد و تیم‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند. آن‌ها در نقش یک ساندینگ بورد* عالی هستند و در گوش دادن به نیازهای دیگران با حفظ تعادل در همدلی و حرفه‌ای بودن، مهارت دارند. این ویژگی‌ها به‌خوبی به بیزینس کوچینگ کمک می‌کند، زیرا مدیران مهارت‌های ذاتی برای کسانی که نیاز به یک هدایت مؤثر دارند را در اختیار دارند.

منبع:

https://icoachtraining.com/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF/

 


بیشتر بخوانید: چه کسی می‌تواند یک بیزینس کوچ عالی باشد؟



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس چیست؟ فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار نه چندان بزرگ هستید یا قصد دارید یک شرکت چند ملیتی تأسیس کنید، بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید، اما چگونه؟ برای دانستن مزایای این نوع بیزینس مقاله مزایا بیزینس کوچینگ را مطالعه کنید.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

 

بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند در کسب و کارتان به موفقیت برسید. بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک می‌کند تا به درکی عمیق‌تر از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.

 

با یک جستجوی ساده در اینترنت به چندین و چند سایت بر می‌خورید که ادعا می‌کنند می‌توانند کسب و کار شما را متحول سازند، اما بیشتر آن‌ها راهکارهایی بیش از حد کلی‌نگر و عمومی ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کار شما و نیازهای آن طراحی نشده‌اند، برای همین هم تأثیر و کارایی چندانی ندارند.

 

شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، نمی‌توان یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که افزایش حجم فروش و سود دهی همه کسب و کارها و سازمان‌ها را در پی خواهد شد.

با ایجاد فرهنگ کوچینگ در کسب و کارتان می‌توانید پتانسیل رشد خود و کارکنانتان را به حداکثر برسانید تا عملکردشان بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کارتان بیش از پیش شود.

 

تاریخچه بیزینس کوچینگ

در دهه 70 میلادی، تیموتی گالوی نویسنده آمریکایی مجموعه‌ای از کتاب‌ها را به نام سری درونی (Inner Series) منتشر کرد. گالوی در این کتاب‌ها مجموعه‌ای از ایده‌های جدید در مورد کوچینگ (مربیگری) و دستیابی به موفقیت همه جانبه در ورزش‌هایی مثل اسکی، تنیس و دیگر حرفه‌ها مانند موسیقی را مطرح کرد که به قدرت درونی و نظم و انضباط فردی نیاز داشت.

 

مدل گالوی آنقدر محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از غیر ورزشکاران هم در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود آن را پیاده‌سازی کردند. آمریکا آن روزها تشنه ایده‌های جدید تیموتی گالوی بود و از سراسر آمریکا او را برای سخنرانی‌های مشاغل تجاری و کسب و کارها دعوت می‌کردند.

 

سال‌ها بعد متفکران زیادی مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمریکایی) به گسترش ایده‌های گالوی در زندگی و کسب و کار پرداختند. با آن حال این “جان ویتمور” بود که تا حد زیادی از آموزه‌های تیموتی گالوی در بیزینس کوچینگ استفاده کرد.

 

تفاوت بیزینس کوچینگ با مشاوره در مکالمات بیزینسی

 

بیزینس کوچ، مشاور کسب و کار نیست!

یک مربی فوتبال هیچ‌گاه همراه بازیکنان دور زمین نمیدود همین مورد در کوچینگ کسب و کار هم صدق می‌کند. اما یکی از تفاوت‌های عمده کوچینگ کسب و کار با سایر شاخه‌های کوچینگ در این است که بیزینس کوچ باید در زمینه تجارت و رهبری کسب و کار چندین و چند سال تجربه داشته باشد.

 

به علاوه بیزینس کوچ می‌تواند توصیه‌هایی کاملاً اختصاصی برای کسب و کار شما ارئه دهد؛ توصیه‌هایی مختص شما، مشتریان، محصولات، خدمات و موقعیت تجاری شما. در واقع بیزینس کوچ یک منبع اطلاعاتی و غنی از تجربه است که به شما می‌گوید چه باید بکنید.

 

بیزینس کوچ به مانند سایر کوچ‌ها به شما کمک می‌کند تا استعدادها و قابلیت‌های خود را ارتقا دهید، اهدافی برای خود مشخص کنید، به این اهداف متعهد باشید، در تصمیم‌گیری‌های مهم و سرنوشت‌ ساز یاری‌تان خواهد کرد، می‌کوشد تا موفقیت کسب و کار شما را مخصوصاً از لحاظ مالی تضمین کند. بیزینس کوچ تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به دست می‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبی درک کند. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله کوچینگ سازمانی چیست را مطالعه کنید.

چرا بیزینس کوچینگ؟

فرقی نمی‌کند که صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق‌تر شود، مهم نیست که کارتان را تازه شروع کرده‌اید یا در میانه راه هستید و چندان هم بی‌تجربه نیستید، یک شرکت کوچک و نوپا هستید یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ به رشد و ارتقای روز افزون کسب و کار شما کمک خواهد کرد. بیزینس چیست؟

 

اریک اشمیت مدیرعامل اسبق گوگل می‌گوید؛ استخدام بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش‌برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نیازی به یک بیزینس کوچ نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌ انگیز کوچینگ کسب و کار مرا شگفت‌زده کرد.

 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای رشد و توسعه کسب و کارتان به یک بیزینس کوچ نیاز دارید؟

 

اریک اشمیت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بیل گیتس گفت؛ همه انسان‌ها به یک کوچ نیاز دارند. بیل گیتس و استیو جابز از دیگر صاحبان کسب و کار بسیار موفق هستند که از خدمات بیزینس کوچینگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/

 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

هنگامی که برای خرید تلویزیون می خواید اقدام کنید برند های مختلفی به شما پیشنهاد میشود که گاها باعث ایجاد سردرگمی می شوند.ما می خوایم در این مطلب تلویزیون سونی را به بحث بگذاریم و مزایا و معایب خرید تلویزیون سونی را برای شما بازگو کنیم تصمیم نهایی هم با خود شما خواهد بود که تلویزیون سونی بخرید یا نه؟

برای خرید تلویزیون میتوانید به سایت تلویزیون سونی مراجعه کنید.

بهتره از مزایا شروع کنیم :

مزایای خرید تلویزیون سونی : اول اینه سونی یه برند ژاپنی هست.تولیدات این کشور یک سرو گردن از تولیدات کشورهایی مثل کره بالاتره.البته این نظر شخصی ما نیست این مورد طی سالیان به اثبات رسیده.شفافیت تصویر در تلویزیون های سونی به مراتب بالاتر هست که این برای خیلی ها مزیت و بعضی موارد هم عیب به حساب می آید که در پایین در قسمت معایب راجب بهش بحث می کنیم.مورد دیگری که اشاره بهش خالی از لطف نیست این است که سونی اختصاصی بر روی تولیدات صوتی و تصویری کار می کند و این تمرکز بیشتر قطعا روی خروجی های این شرکت تاثیر مثبتی دارد به طور مثال وقتی شرکت ال جی تلویزیونی به بازار عرضه می کند تعدادی از قطعات را از جاهای مختلف جمع اوری می کند و فقط کار مونتاژ رو انجام می دهد.

اما در مورد سونی این گونه نیست بلکه این شرکت صفر تا صد قطعات رو خودش تولید می نماید که همین مورد باعث شده تا قطعات بهتر در کنار همدیگر کار کنند و راندمان بهتری داشته باشند.همین هماهنگی بین اجزا باعث می شود که دستگاه طول عمر بالاتری داشته باشد.همچنین خرید تلویزیون سونی به افرادی که به ظرافت کالای خود اهمیت می دهند پیشنهاد می شود چرا که تلویزیون سونی دارای طراحی بسیار باریک و قیافه ای بسیار شیک تر به نسبت سایر برندها هست.

اما از معایب هم بگیم :

معایب تلویزیون سونی : در بالا اشاره کردیم که شفافیت تصویر تلویزیون سونی می تواند عیب هم به شمار برود و دلیل این مورد این هست که پنل های تلویزیون های سونی ips نیستند.ای پی اس ها ضد ضربه به حساب می ایند ولی در عوض کیفیت تصویر رو پاین می آورند.در این مورد سونی استحکام رو فدای کیفیت تصویر کرده و محافظت از دستگاه رو بر عهده خریدار گذاشته است.البته زیاد هم نازک نارنجی نیستند و از این بابت نگران نباشید.مخصوصا اگر در منزل بچه کوچکی نداشته باشید که نزدیک تلویزیون توپ بازی کند!

یکی دیگر از معایب قیمت تلویزیون سونی هست.قیمت تلویزیون سونی به نسبت سایر برندها کمی گرانتر است.یعنی هم شما می توانید با قیمت پاینتری هم رده مدل سونی رو خریداری نمایید.اما خوب سونی اثبات کرده است که ارزش هزینه بالاتر را دارد.در پایان هم این تصمیم با شماست که سونی بخرید یا نه.

منبع:

https://vrgl.ir/dZiot

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

میز کردن وسایل چوبی قبل از هر چیز توجه داشته باشید که مبلمان و وسایل چوبی منزل خود را از مقابل نور خورشید ، منابع گرما و رطوبت دور کنید. این عوامل به خشک شدن یا بید زدن و رنگ پریده شدن چوب منجر می شوند، پس مرحله اول پیش از برق انداختن وسایل چوبی نگهداری مناسب آن هاست.

  براي نظافت منزل خود در امیرآباد ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

 

  اولین گام گردگیری

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی گردگری آن‌ها اولین قدم است. از یک پارچه بدون پرز یا ماهوت پاک‌کن استفاده کرده و گرد و غبار نشسته بر روی سطوح چوبی را پاک کنید. فراموش نکنید که استفاده از پارچه‌های زبر سطح چوبی مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش کنید.

مشخص کردن نوع چوب در تمیز کردن وسایل چوبی

در مرحله ی بعدی تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی نوع چوب خود مشخص کنید و برای تمیز کردن آن روش مناسب را پیدا کنید به طور مثال چوب های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و خاک نگیرند. اگر لکه های سفیدی روی چوب دیدید، با مقداری کمی خمیردندان آن ها را پاک کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی

می توانید برای تمیز کردن وسایل چوبی، روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن، روغن بزرک و عصاره ی صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید. مواد را با هم مخلوط کرده و با یک دستمال نرم، آن را به چوب بمالید و به سادگی برق انداختن وسایل چوبی تان را خودتان انجام دهید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب نفوذ می کند و اگر سال ها استفاده کنید، اثاثیه ی چوبی تان همیشه تازه می مانند و درخشندگی طبیعی خود را نگه می دارند.

تمیزکردن وسایل چوبی رنگ شده

سر جارو برقی برس وصل کرده و چوب های رنگ شده را با آن تمیز کنید یا به جای آن با یک دستمال خشک سطح چوب را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

تمیز کردن لکه ها از وسایل چوبی

با یک اسفنج مرطوب لکه ها و اثر انگشت ها را از روی وسایل چوبی پاک کنید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی بیرون بریزد، چون اگر چوب خیس شود باد می کند یا لکه دار می شود.

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به وسایل چوبی شما آسیب وارد می کند. در چنین مواقعی می توانید از روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.

تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده از محلول های مخصوص پولیش و یا پارافین استفاده کنید. پارافین، خراش های چوب را می پوشاند و فقط کافیست سالی ۲ بار این کار را انجام دهید. استفاده از محلول راحت تر از پارافین است اما باید بیشتر این کار را تکرار کنید، مثلاً سالی ۳ یا ۴ بار. از همه راحت تر، پولیش های اسپری است، اما چون حاوی سیلیکون است ممکن است سطح چوب را لغزنده کند و یا به صورت توده جمع شود.

نکات تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی

۱.برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی خاص مثل چوب های خیزران، بامبو و بید نیاز به رطوبت دارند تا شکننده و فرسوده نشوند. چند وقت یکبار به این چوب ها آب اسپری کنید تا حالت بگیرند. به غیر از نی بوریا که رطوبت زیاد باعث خراب شدنش می شود.

۲.هنگام پولیش کاری و برق انداختن وسایل چوبی دستکش پارچه ای دستتان کنید تا اثر انگشت باقی نماند.

۳.برای ساخت روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی دقت کنید که عصاره ی صمغ قابل اشتعال است و دود شدیدی تولید می کند پس در فضای باز و دور از آتش و سیگار استفاده کنید. همچنین هنگام مخلوط کردن روغن بزرک و عصاره ی صمغ از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا به پوست تان نخورد.

۴.برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

۵.تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

بیزینس کوچینگ به انگلیسی (Business Coaching) نوعی رهبری کسب‌وکار است که در آن یک فرد که کوچ یا مربی نامیده می‌شود به صاحب کسب‌وکار مهارت‌های رشد کسب‌وکار را آموزش می‌دهد.

بیزینس‌ کوچ‌ها معمولا کارآفرینان باتجربه‌ای هستند و بیشتر آنها خودشان صاحب کسب و کار هستند، این افراد با بهره‌گیری از هوش، استعداد و مجموع? تجاربشان مسیر موفقیت کسب و کارها را ترسیم می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا موفق شوند و به اهداف تجاری خود برسند. به این فرآیند بیزینس کوچینگ می‌گویند.

 

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید

 

همانطور که در بالا هم اشاره شد، اطلاعات و مقالات آنلاین زیادی در مورد موفقیت، پیشرفت شغلی و راه‌اندازی کسب و کار وجود دارد. اما هیچ کدام این موارد تا زمانی که فقط و فقط برای کسب و کار شما شخصی‌سازی نشده باشد، نمی‌تواند برای شما مفید واقع شود. در نقطه مقابل تمام این آموزش‌های عمومی، آموزش‌های شخصی و اختصاصی بیزینس کوچ قرار دارد که تمام جوانب و امکانات کسب و کار شما را بررسی می‌کند، بازار شما را می‌شناسد و متناسب با نیازها و اهدافتان به شما آموزش می‌دهد.

  

  مهمترین چالشهای صاحبان کسب و کار :

 

1. نمیدونم چه جوری نیروی کار مناسب پیدا کنم ؟

 

2. کارکنانم کارآیی و بهره‌وری خوبی ندارند.

 

3. در این بازار خراب، کاهش فروش داشتیم.

 

4. با افزایش قیمت دلار، ما مجبور شدیم قیمت محصولات رو بالا ببریم و مشتری هامون کم شدند.

 

5. اگر خودم تو کسب و کارم نباشم، کارم درست انجام نمیشه.

 

6. همش در حال کار کردن هستم و وقت کافی برای استراحت ندارم.

 

7. با وجود کارهایی که انجام می دهم، سود بالایی بدست نمی آورم.

 

8. برای کسب و کارمون، تبلیغات موثری نداریم.

 

9. نمیدونم چیکار کنم که مشتریها من رو انتخاب کنن.

 

10. اطلاعات دقیقی از مشتری ها نداریم و هر سال خیلی از آنها رو از دست می دم چون نمی تونم پیگیریشون کنم.

 

11. اسناد مالی، ثبت دقیقی ندارن و قادر نیستم تجزیه و تحلیل درستی از آنها داشته باشم.

 

این روزها بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک شرایطی مشابه دارند، هر چند که واقعا در کارهایی که انجام می دهند، متخصص هستند، – این معمولا دلیل اصلی آنها برای ورود به کسب و کار در وهله‌ی اول است – اما هیچ کس به آنها یاد نداده است که چگونه کسب و کار خود را مدیریت کنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

 

 

 

مهمترین عوامل موثر در کسب و کارهای موفق چیست؟

 

پاسخ صحیح در دل این دو سوال است:

 

1. لازم است چه کاری انجام شود؟ (نیاز به دانش کسب و کار)

 

2. چطور انجام شود؟ (نیاز به یک کوچ و منتور)

 

دانش کسب و کار:

 

ما در دوره بیزینس کوچینگ اطلاعات و دانش بنیادین کسب و کار را که صاحبان کسب و کار به آن نیازمند هستند را آموزش می دهیم و از طریق مسترمایند ( به اشتراک گذاری تجربه )، صاحبان کسب و کار مصداق های لازم و خِرد بکارگیری آموزه ها را یاد خواهند گرفت.

 

کوچ (Coach):

 

بر طبق آمار کنت بلانچارد یکی از دلایل اصلی که افراد به دانسته هایشان عمل نمی‌کنند عدم پیگیری آنها است. که ما در این دوره به وسیله کوچهای حرفه ای اقدام ( Action coach) برنامه‌های اقدامی که منجر به رشد کسب و کار می‌شود را به واسطه آنها پیگیری نموده و صاحبان کسب و کار را برروی اهدافشان متمرکز و مسئولیت‌پذیر نگه می‌داریم.

 

با تغییر شرایط کسب و کارهای امروزی، تا زمانی که اقدامات موثر انجام نشود، دانش ها تاثیر خود را نمایان نمی کنند! اقدامات موثر، اقداماتی هستند که از آنها یادگیری سریع و کم‌هزینه حاصل می شود و با تکرار اقدامات و افزایش یادگیری پاسخ مناسب مسائل پدیدار می‌شود.

 

 

 

نتیجه یک کسب و کار موفق چیست؟

 

1. نتایج پایدار در سود

 

2. بالا بودن سطح عملکرد کارکنان

 

براساس آمار، حدود 10? تفاوت بین یک کسب و کار موفق و یک کسب و کار در حال سقوط، مربوط به عوامل بیرونی و خارج از کنترل مدیران است. مانند تحولات سیاسی، نواسانات ارز (به ویژه دلار)، قیمت نفت، طلا و ...

 

اما سوال این است که آیا در مورد 90? تفاوت باقیمانده ” بدون کمک گرفتن از کسی و پیش رفتن ” می توانند به بهترین نتیجه برای کسب و کار دست یابند؟

 

گزارش های اخیر Infusionsoft، Emergent Research، Define and Achieve Small Business Success، نشان داده اند که اکثریت قریب به اتفاق، یعنی 94? از صاحبان کسب و کار کوچک بررسی شده، اهداف خاص مالی برای کسب و کار خود تعیین می کنند، اما 65? آنها اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهدافشان را ندارند.

 

و در نهایت تنها 29? از صاحبان کسب و کار اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهداف مالی خود دارند، اما حتی این گروه نمی‌توانند با اطمینان بیان کنند که به آن اهداف دست پیدا می‌کنند. در این موقعیت، کوچینگ نقش بسیار موثری ایفا می کند.

 

چرا بیزینس کوچینگ یکی از سه صنعت، با بیشترین سرعت رشد است؟

 

آمار موسسه بیزینس کوچینگ لندن نشان داده است که بازگشت سرمایه در بیزینس کوچینگ 700? ، یعنی 7 برابر می باشد. همچنین آمارهای این موسسه نشان داده نزدیک به 70? صاحبان کسب و کار که از خدمات بیزینس کوچینگ استفاده کرده اند،افزایش درآمد تا 3 برابر را تجربه کرده اند.

 

در بیزینس کوچینگ، با مشاهده وضعیت فعلی مشتری و شناسایی نقاط قوت او، از طریق شاخص های اندازه گیری مالی، برنامه ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب ساخته می شود.

 

یک بیزینس کوچ، با مهارت های اساسی کوچینگ مانند گوش دادن، پرسش، بازخورد، و دعوت به عمل، مشتری را تشویق می کند تا یاد بگیرد و وظایف مشخص شده برای رشد شخصی و سازمانی و عبور از موانع داخلی و خارجی را انجام دهد.

 

منبع:

 

https://mftght.com/article/7/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

 

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسترن

 

تعاریف مختلفی درباره دانشگاه مجازی وجود دارد. البته این تعاریف با یکدیگر خیلی تفاوت دارند. اما تعریفی که از آن بنده دارم این است که دانشگاه مجازی، دانشگاهی است که نیاز به حضور دانشجو در آن، در حداقل ممکن باشد تا از این رهگذر دانشجو بتواند از عدالت آموزشی بهره‌مند شود یا از خیلی از فواید دیگری که آموزش مجازی دارد، استفاده کند.

برای تحصیل در دانشگاه مجازی میتوانید به موسسه آموزشی مشاوران برتر مراجعه کنید.

نظر ما این است که اگر دانشگاهی در کنار برگزاری دوره‌های حضوری وآموزشی‌اش از فرصت‌های IT استفاده کند، نمی‌توان به آن دانشگاه مجازی گفت. پس در این حالت این اقدام، مساوی با دانشگاه مجازی نیست.

با توجه به این حجم از دانشگاه‌های حضوری که در داخل کشور داریم، توجه به دانشگاه‌های مجازی چقدر ضرورت دارد؟ به عبارتی این دانشگاه‌ها چه مزیت‌هایی دارند؟

 

در کل آموزش مجازی فواید زیادی دارد، ازجمله آنها این است که افرادی که فرصت حضور در دانشگاه ندارند، از آموزش‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. افرادی که به‌واسطه زندگی در یک موقعیت جغرافیایی خاص دارای محدودیت‌هایی هستند، می‌‌توانند با آموزش مجازی راحت‌تر ادامه تحصیل دهند. یا اینکه با آموزش مجازی به محیط‌زیست کمک می‌شود، چون از رفت‌و‌آمدها کاسته می‌شود و در نتیجه تبعات مثبت محیط‌زیستی دارد، یا اینکه در آموزش مجازی امکان استفاده از محتواهای مالتی‌مدیا وجود دارد که کمک به افزایش کیفیت آموزشی می‌کند، اما اینکه چقدر مجری آموزش مجازی از این فرصت‌ها استفاده کرده و کیفیت را هم حفظ می‌کند، خیلی اهمیت دارد. متاسفانه در برخی مراکزی که آموزش مجازی ارائه می‌شود، گردانندگان آنها از نکات کیفی آموزشی غافلند. در نتیجه به دلیل این غفلت، در بعضی موارد این نحوه از آموزش تبدیل به تهدید می‌شود تا یک فرصت.

 

بعضا نگاهی به دانشگاه‌های مجازی وجود دارد مبنی‌بر اینکه نخبگان در این مراکز آموزش عالی حضور ندارند؛ یعنی افراد نخبه بیشتر در دانشگاه‌های حضوری تحصیل می‌کنند. این دیدگاه چقدر می‌تواند صحیح باشد؟

 

قطعا این‌طور نیست. لااقل ما در دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهد عکس این نکته هستیم. بسیاری از دانشجویان ما افرادی با پتانسیل بالای علمی هستند و از نظر استعداد و رزومه تحصیلی در مراتب بالا قرار دارند. اما به واسطه موقعیت‌های کاری و مشکلات زندگی یا به دلیل کمبود وقت به جای تحصیل در دانشگاه‌های حضوری، تحصیل در این واحد مجازی را انتخاب کرده‌اند. در حال حاضر حضور این دانشجویان سطح بالا در واحد، خود گویای صحت صحبت بنده است.

 

ارزیابی شما از کیفیت آموزش و سطح علمی دانشگاه‌های مجازی ما چیست؟ این دانشگاه‌ها تا چه میزان توانایی رقابت با دانشگاه‌های حضوری را دارند؟

 

لااقل واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از خیلی دانشگاه‌های حضوری کشور جلوتر است. چون در اینجا بحث رقابت علمی مطرح است، قطعا از نظر کیفیت و سطح علمی استادان از بسیاری از دانشگاه‌های حضوری دیگر جلوتر هستیم و با بعضی از دانشگاه‌های حضوری مطرح کشور هم برابری می‌کنیم. رزومه علمی استادان ما گویای این حرف است. این استادان و پیشینه علمی آنها، خود نشان‌دهنده سطح علمی ماست.

 

همواره دغدغه مهمی که درباره دانشگاه‌های مجازی پررنگ است بحث اعتبار مدارک این دانشگاه‌هاست؛ اینکه فارغ‌التحصیلان بعدها با ارائه این مدارک به محل کار یا دانشگاه‌های دیگر برای ادامه تحصیل یا عضویت در هیات علمی با مشکل دچار نشوند. ارزیابی شما از اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مجازی چگونه است؟

 

البته هیچ فرقی در اعتبار مدارک آموزش مجازی با حضوری وجود ندارد؛ یعنی برای ادامه تحصیل یا ارائه مدرک به محل کار هیچ مانعی وجود نخواهد داشت، اما ممکن است افرادی که تصمیم‌گیر و تاثیرگذار در امور هستند نگاه مثبتی به مدارک آموزش مجازی نداشته باشند. این امر در تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌های آنها موثر است. مثلا در مصاحبه دکتری یا مصاحبه‌های کاری، نگاه منفی به این مدارک وجود دارد. افرادی که نگاه منفی به این مدارک دارند، شاید تا حدی هم محق باشند و تا حدی - البته- ضعف اطلاعات داشته باشند. محق‌ هستند، چون خیلی از مزایا و تکنولوژی‌هایی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، شامل مدارک آموزش مجازی هم شده است. اما در بعضی جاها ضعف اطلاعاتی وجود دارد ولی ما نباید استثناها یا خطاهای جزئی را به کل کار تعمیم دهیم. قطعا ما مراکز آموزش‌ مجازی معتبر در ایران و جهان داریم؛ اگرچه در این حوزه شاهد فعالیت‌های آموزشی غیراستاندارد هم هستیم که باید در این مورد دقت کرد تا مباحث با هم خلط نشوند. یعنی نباید به خاطر بروز برخی اشتباهات، کل یک حرکت یا سیستم را زیر سوال برد. تاکید ما این است که آموزش مجازی سیستم‌های مختلف با هم متفاوت هستند.

منبع:

https://farhikhtegandaily.com/news/10191/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%9F/



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()