رنگ جدولي چيست ؟ و چه كاربردي دارد؟
نوشته شده توسط : نسترن

 دوستان عزيز در اين مقاله قصد داريم در مورد ويژگي ها و انواع و همچنين خريد رنگ جدولي اطلاعاتي در اختيار شما قرار دهيم.

رنگ جدول خيابوني رنگ‌هايي كه براي رنگ آميزي جدول كنار خيابان استفاده ‌مي‌شود، جز رنگ‌هاي ترافيكي هستند. رنگ جدول خيابان براي زيبا سازي شهر و تعيين حريم خيابان به كار برده مي‌شود.

ويژگي رنگ ترافيكي جدول اين رنگ مانند ديگر رنگ‌هاي ترافيكي است.

رنگ ترافيكي جدول جميل، چسبندگي بالا و سرعت خشك شدن خوبي دارد. در برابر اصطحكاك مقاوم است. ماندگاري رنگ جدول خياباني مهم است و بايد ماندگاري بالايي در شرايط آب و هوايي مختلف داشته باشد. در رنگ ترافيكي جدول عمر، كيفيت و قيمت رنگ حائز اهميت است كه رنگ جدول جميل اين ويژگي‌ها را دارد و با قيمت مناسب به فروش مي‌رسد. رنگ جدول خيابان بر پايه حلال آب و تينر هستند كه هر كدام ويژگي و كاربرد خاص خود را دارند و به شكل‌هاي متفاوتي توليد و عرضه مي‌شوند.

رنگ جدول آكريليك و رنگ جدول آلكيدي دو نوع مهم رنگ ترافيكي جدول هستند.

رنگ جدول آكريليك:

اين محصول به خاطر غلظت مناسبي كه دارد، براي رنگ آميزي جدول‌ها رنگ مناسبي است زيرا به راحتي روي سطح اجرا و خشك مي‌شود. قبل از اجراي رنگ سطح كار بايد خشك و تميز باشد. رنگ جدول آكريليك بر پايه نفت و حلال آب توليد مي‌شود. اين رنگ بر پايه حلال آب با محيط زيست سازگاري دارد، آلودگي به خود نمي‌گيرد و در برابر نور آفتاب تغيير رنگ نمي‌دهند. اين محصول چسبندگي و پوشش دهي بالايي دارد. در شرايط جوي متفاوت و اصطحكاك مقاوم است. اين رنگ قابل شست و شو است و بوي نامتبوع ندارد. رنگ جدول آكريليك زود خشك مي‌شود.

رنگ جدول آلكيدي:

رنگ آلكيدي جدولي از پلي استر اصلاح شده و اسيد چرب تشكيل شده است. اسيد چرب موجود در رنگ باعث منعطف شدن و سريع خشك شدن رنگ مي‌شود. اين محصول محافظ خوبي براي سطح است و شفافيت خوبي دارد. به دليلي مقدار روغن خشكي كه در رنگ به كار مي‌رود به سه دسته رنگ آلكيدي روغني بلند، رنگ آلكيدي روغني متوسط و رنگ آلكيدي روغني كوتاه دسته بندي مي‌شوند. به گفته ديگر اين رنگ با توجه به ساختار شيميايي به دو دسته هوا خشك و غيرهوا خشك تقسيم مي‌شوند.

رنگ آلكيدي روغني بالا، روغن خشك زيادي دارد و بعد از اجرا زود خشك مي‌شود. در شرايط آب و هوايي مختلف مقاوم است. بازتاب نور خوبي در شب دارد. براي جلوگيري از پوسته شدن اين رنگ، بهتر است از پرايمر مخصوص استفاده كنيد.

رنگ آلكيدي روغني كوتاه، روغن خشك كمي دارد و دير خشك مي‌شود شما مي توانيد با مراجعه به وب سايت جميل انواع رنگ هاي ساختماني و جدولي و ... را تهيه كنيد. خريد رنگ جدول رنگ آميزي جدول خيابان راه‌هاي متفاوتي براي اعمال رنگ روي جدول وجود دارد.

قبل از اجرا سطح جدول بايد زيرسازي شود. در ادامه دو روش قلم‌مو و دستگاه خاص براي رنگ آميزي جدول توضيح مي‌دهيم.

رنگ آميزي جدول با دستگاه براي رنگ آميزي مسافت‌هاي طولاني از دستگاه جدول رنگ كن استفاده مي‌شود. با اين كار در زمان صرفه جويي مي‌شود.

روش قلم‌مو زمان زيادي مي‌برد. با اين روش رنگ آميزي بسيار مرتب و تميز انجام مي‌شود همچنين كيفيت كار بالا است.

براي اجرا رنگ دستگاه‌هاي مختلفي وجود دارد كه انسان آن‌ها را كنترل مي‌كند. رنگ آميزي جدول با قلم‌مو براي رنگ آميزي با قلم‌مو، بايد رنگ را در ظرف بزرگي بريزيد سپس حلال مناسب با مقدار مشخص به آن اضافه كنيد تا رنگ مورد نظر بدست بيايد. بعد با قلم‌مو رنگ را اعمال كنيد. رنگ آميزي با قلم‌مو به دقت و ظرافت زيادي نياز دارد.

قبل از رنگ آميزي سطح بايد زيرسازي شود. سطح تميز شود و عيوب آن رفع شود تا رنگ به خوبي اجرا شود و ماندگاري داشته باشد. نكاتي كه قبل از اجرا رنگ جدول بايد در نظر بگيريد براي ماندگاري و آسيب نديدن رنگ بايد به نكاتي دقت كنيد. سطح جدول را به خوبي تميز كنيد. سطح جدول شوره دار نباشد. در صورت داشتن رطوبت سطح، آن را بر طرف كنيد.

منبع:صنايع رنگ جميل





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: